Jezdecký přetlak ve třídě 250 ccm

Jak vypadá aktuelní přestupová situace ve třídě dvěstěpadesátek, která bude hodně ovlivněna zavedením věkového limitu od ledna 2005 - 27 let - v nejnižší kubatuře.

Jezdecký přetlak ve třídě 250 ccm
Vzhledem k věkovému limitu musí jezdci jako Jenkner, Ballerini, Ui, Perugini, Borsoi, Locatelli nebo Giansanti opustit kubaturu 125 ccm a pokusit se najít místo ve třídě 250 ccm. Ne pro všechny zde ovšem bude volné místo. Navíc chtějí někteří další přední piloti dobrovolně přejít o kubaturu výše. A jelikož z této třídy má reálnou možnost přestupu do královské MotoGP pouze Francouz Randy de Puinet, tak to bude s místy ve dvěstěpadesátkách opravdu těsné.
Závodní ředitel Aprilie Jan Witteveen k tomu dodává: „Je to nešťastné řešení, mělo se to řešit postupně a né tak naráz. Vždyť také Stoner, Dovizioso, Barbera a Lorenzo chtějí jít o třídu výš. Takže budou chybět dobří piloti ve třídě 125 ccm. My ovšem máme Bautistu, Simona a di Meglia. Bohužel Simoncelli mezitím příliš vyrostl pro tuto třídu.“
Na továrním stroji Aprilia ve dvěstěpadesátkách by měl v každém případě jet v budoucí sezóně Alex de Angelis, který má smlouvu nejen na příští rok, ale i opci na další dva roky, jako pokračovatel Manuella Poggialiho. Mimochodem toto jméno nehraje v plánech továrny z Noale pro příští rok ve 250 ccm vůbec žádnou roli: „Je ještě mladý, má teprve 21 let, může jet pro nás mistrovství světa 125 ccm“, říká suše Witteveen.
Sebastian Porto pojede i v příštím roce v týmu Jorge Martineze další tovární stroj. A pokud by se neuskutečnil přestup Randy de Puineta do MotoGP místo Noricka Abeho,tak by i on zůstal v dosavadním týmu, tedy v Carrera stáji Lucia Cecchinella.
Dalšími kandidáty pro tovární stroj Aprilia jsou potom Andrea Dovizioso a Héctor Barbera. K tomu dodává Cirano Mularoni, manager týmu Scot – Honda:“Andrea jde v každém případě o třídu výš, jedno jestli bude na konci sezóny mistrem světa, nebo nebude. Budget a souhlas továrny Honda už mám. Nyní bude záležet na tom, jakou gáži bude Dovizioso požadovat. Pokud chce jít pryč, tak to nemohu odvrátit z jednoho prostého důvodu, mám s ním smlouvu s opcí pouze pro stávající kubaturu.“
Brněnský vítěz Jorge Lorenzo nahradí v Fortuna – Honda zklamání letošní sezóny, loňského vícemistra světa Roberta Rolfa. Když na konci roku 2002 opustil Rolfo ve zlém Aprilii, řekl k tomu Witteveen. „Dokud budu rozhodovat já, tak v budoucnu nedostane nikdy náš motocykl“. A jaká je nyní jeho situace ? “Rolfo se u nás už ptal, jenže u Fortuny dostává takové peníze, které mu rozhodně nemůžeme nabídnout. A my chceme hlavně mladé jezdce“, vysvětluje dále Holanďan.
Co se týká Steva Jenknera, tak ten pojede kitovou Aprilii ve své dosavadní stáji, ale pochopitelně o třídu výš. Tedy v týmu Rauch – Bravo od Fiorenza Caponery. Pokud by nesehnal dostatek peněz, tak by přispěla Dorna, neboť německý pilot v popředí této kubatury je velmi důležitý pro televizní přenosy RTL.
Australan Casey Stoner má možností několik, budˇ může jako vážný kandidát titulu mistra světa jet ještě jednou moptocykl KTM 125 ccm, nebo se spolupodílet na vývoji nové KTM o třídu výš. A láká ho nazpět i staronová stáj Carrera. „To rozhodnutí závisí pouze na něm, je jasné, že hned v prvním roce nebude náš motocykl vyhrávat. Jinak připadají v úvahu ještě Rolfo, či Anthony West“, říká konstruktér KTM Harald Bartol.
Stefano Perugini odešel od týmu Abruzzo - Aprilia k tovární Gileře nejen kvůli penězům, ale také s příslibem, že zde dostane pro rok 2005 motocykl kubatury 250 ccm. Generální manager týmů Derbi a Gilera Giampiero Sacchi sice dostal ke Španělům konstruktéra Gigi dall´Ignu, ale o projektu Gilera 250 zatím nepadlo jeho vlastního vyjádření rozhodnutí.
Velmi nejistý je potom další osud japonského veterána Youichiho Uie. Ten „zažil“ před Brnem stejnou letní situaci jako vloni, tehdy byl „vyhozen na dlažbu“ od týmu Sterilgarda, nyní ho to potkalo v dalším italském týmu Abruzzo, kde byl nahrazen Italem Ballerinim, ačkoliv má s tímto týmem smlouvu i na rok 2005 pro třídu dvěstěpadesátek.

Informace o redaktorovi

Jiří Mikšík - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist