FUKI Racing Sidecare a německý Sachsenring

FUKI Racing Sidecare Team absolvoval na německém okruhu Sachsenring závěrečný závod Mistrovství světa sidecare.

Poslední závod sezony 2005, poslední možnost pořádně zabodovat a zapsat do historie výsledek, za který se nemusíme stydět.
Je pravdou, že tento okruh jsem považoval v souvislosti se závody sidecar jako za velmi oblíbený a tak v koutku duše jsme si všichni přáli, abychom toho pořádně využili. Určitě je to okruh velmi obtížný, ale všichni soupeři v seriálu MS jsou tak dobří, že je jen těžce můžeme zaskočit a když, tak na vodě. To, na co jsme čekali celou sezonu se stalo, využili jsme opravdu podzimního počasí s lijákem jak se patří a po odhadnutí podmínek, myslím tím funkci pneumatik, studených, s minimálním gripem, jsme tam vystřihli v tréninku opravdu světové kolo. Tím jsme se dostali ve startovním poli na 7 pozici a obdiv soupeřů, za zvládnutí těchto podmínek, byl skutečným ohodnocením a potěšením.
Do prvního (sobotního) závodu, jsme nastoupili nažhavení, s přesvědčením, že v celkovém účtování po sezoně se chceme do té první patnáctky prostě vejít. Start byl super, začátek dokonce na 4 místě, pak po nekompromisních soubojích přeci jen na reálné 6 místo, což byl do osudného okamžiku boj jasně o první 10. Prasklý řetěz však ukončil naše naděje a z 6 pozice jsme odstoupili 4 kola před koncem. Myslím, že tento závod byl super, určitě pro diváky, určitě pro celý team. Výpadek na technický problém vždycky zamrzí, zvláště, když na něj nejsme zvyklí.
Nedělní závod na 22 kol- to je opravdu řehole, nejen to vydržet, ale takticky začít, využít výhodné pozice a tu se snažit co nejdéle udržet, pak postupně zrychlovat a odpoutat se od soupeřů. Je to opravdu fyzicky náročné a o psychice nemluvím. Byla to pro nás ale poslední šance, kdy můžeme něco ještě ovlivnit a splnit si naše cíle.
Start byl na reakci v pořádku, zadní kolo se neutrhlo a do první zatáčky to bylo super, pohlídat si vnitřek,….ten se tak trochu přibrzdil, nebylo kam, a tak venkem se přehnali nabuzení soupeři. Zpočátku jsme měli problémy s přední pneumatikou, která prostě nereagovala na pokyny. Asi byla opravdu zima a než dojde k ohřátí, tak je to prostě trochu jiné. Ztratili jsme krásnou výchozí pozici, ale pak jsme si dle signalizace o ztrátě a náskoku ohlídali 10. místo. Myslím, že to byl velmi dobrý závod, s dobrým výsledkem pro celý team. Na půdě mistrovství světa jsme tedy v této disciplíně získali v sezoně 2005 - 50 bodů. No a jestli je na tom něco hezkého, tak se mezi 33 účastníky MS dělíme o 15-16 místo s hvězdami sidecarového světa, Websterem - Woodheadem. Myslím, že to není ostuda zapsat se tímto výsledkem do historie.
Jelikož naše sezona prostě skončila, tak nezbývá, než poděkovat všem, kteří se kolem této formule ne třech kolech pohybovali, kteří mě doprovázeli, soudně kritizovali a hecovali. Samozřejmě všem, kteří se podíleli na obchodní spolupráci či sponzoringu, technické výpomoci, bez které bychom nikdy takového výsledku nemohli dosáhnout. Všechny znáte, jsou na i našich stránkách, www.fukiracing.cz a nehledejte tam zastřešující organizaci pro všechny závodníky a reprezentaci, myslím tím AČR, za dobu 20 let závodění jsem nikdy od nich nedostal ani jedinou korunu a bohužel se k nám obrátily zády i teď.

Informace o redaktorovi

Motorkáři.cz - (Odebírat články autora)
Petr Štola - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist