Dozvuky z Welkomu (2)

Nekolik zajimavosti z nizsich trid, ktere se odehraly pri uvodnim zavode letosni sezony Grand Prix.

Dozvuky z Welkomu (2)
250 ccm
Protestujici Franco Battaini. Dlouhodobe nejlepsi privatni jezdec kubatury do 250 ccm, italsky veteran Franco Battaini, se citi ve sve kubature diky prichodu mistra sveta nejnizsi tridy, Daniela Pedrosy, ve velke nevyhode. Spanel totiz vazi podstatne mene, nez jini spickovi jezdci teto tridy a tak Battaini zkousel prosadit ve Welkomu, aby se i ve dvestepadesatkach pocitala celkova vaha (motocykl, obleceni a jezdec). Tento napad ovsem dle ocekavani neprosel.
Spokojeny Alex Debon. Spanelsky soukromy jezdec Hondy 250 ccm skoncil v cili jako druhy nejlepsi jezdec teto znacky (6.) a nechal za sebou krome vitezneho Pedrosy vsechny ostatni tovarni jezdce (Eliase, Rolfa a Aoyamu) a v cili prohlasil: "Jsem pochopitelne velmi spokojen a ziskal jsem timto umistenim potrebnou sebeduveru pro domaci GP v Jerezu."
Novacek Alex de Angelis. Tovarni pilot Aprilie byl po zavode prekvapen, ze hned pri prvnim zavode v silnejsi tride dokazal drzet tempo s nejlepsimi piloty teto kubatury.
Randy de Puinet. Francouzsky tovarni jezdec italske Aprilie byl v treninku o celych 0,5 sec. rychlejsi, nez Troy Bayllis ve tride MotoGP na tovarnim stroji Ducati !
O 20 bodu vice nez vloni. "Pochopitelne jsem zklaman, vzdyt jsem vedl po cely zavod. Ale 8 kol pred koncem jsem zacal mit velke problemy se zadni pneumatikou. To me pochopitelne vyvedlo castecne z konceptu. A navic jsem udelal chybu v poslednim kole. Ale jsem stejne dobry jako ostatni, takze si nemusim delat zadne starosti, a take motocykl je naprosto konkurence schopny", komentoval zavod Francouz de Puinet.
Hubeny Manuel Poggiali. Uradujici mistr sveta pokracuje ve sve diete a v zavode dlouho nemohl najit potrebny rytmus jizdy. A kdyz ho konecne nasel, tak mu potom dle jeho mineni zase chybel cit pro predni pneumatiku.
Spanel Fonsi Nieto. Clen rodinneho klanu Nietu se navzdory 7. mistu nezdal prilis vyvedeny z miry. "Vloni jsem zacal sezonu podobne a prece jsem potom v lete ztracel na vedouciho jezdce mistrovstvi sveta pouhe tri body, takze nebyt problemu s brzdami, mohlo to byt jeste lepsi."
125 ccm
Gilera a Derbi bez bodu. Obe dve spanelske sesterske firmy v uvodnim zavode neziskali ani jeden jediny bodik. Mallorcan Jorge Lorenzo: "Spatne jsem odstartoval, a take cele prvni kolo bylo spatne. A kvuli mekke zadni pneumatice byl motocykl po sesti kolech vlastne zcela "nepojizdny"." Jeho zkusenejsi "stajovy kolega" Stefano Perugini jen suse konstatoval: "Kdyz menite znacku (Aprilii za Gileru), tak proste musite pocitat s tim, ze prijdou ze zacatku i spatne zavody. Potrebujeme proste cas trochu trpelivosti."
Madar Gabor Talmasci. Ten sice musel odstavit svou Malaguti ze sedmeho prubezneho mista, coz ho na jedne strane nepotesilo, ale bylo to i pozitivni zjisteni, ze po neprilis vydarenych testech se dokazal udrzet vpredu. Ovsem pokud si vzpomeneme na minulou sezonu, tak madarsky pilot i na Aprilii ve vetsine zavodu jezdil ze zacatku take hodne ve spici a pozdeji se propadal...
Gino Borsoi za Mikem de Megliem. Majitel vlastni staje Gino Borsoi prohral se svym mladsim stajovym kolegou a k tomuto souboji jen lapidarne konstatoval: "Po startu ze treti rady jsem se probojovaval dopredu velmi rychle. Potom me dostihl Mike a spolecne jsme dojeli jezdce pred nami. Kdyz jsem asi tri kola pred cilem videl, ze je muj sverenec rychlejsi, tak jsem ho bez boje pustil dopredu. Pak me ovsem stvalo, ze jsem s mladikem prohral, ale nyni jsem happy."
Thomas Lüthi pod tlakem ? Sef tymu Elit Grand Prix, Daniel Epp si mysli, ze tim, ze se stal jeho krajan Thomas Lüthi tovarnim pilotem HRC, tak je na neho vyvijen vetsi vykonnostni tlak a proto nedokaze jezdit uz tak uvolnene a jezdi vice krecovite. Ale Lüthi oponuje: "Nemyslim si, ze to je pravda, to muze byt u me maximalne nekde v podvedomi." K zavodnimu incidentu mezi Lüthim a Uiem, po kterem Svycar po padu zavod nedokoncil, se vyjadril japonsky ex-vicemistr sveta Youichi Ui nasledovne: "Oba dva jsme sli pozde na brzdy, nechal jsem Tomovi volnou stopu a kdyz jsem se ohledl, tak jsem videl, ze Lüthi ma velke problemy se svym motocyklem, defakto ztratil nad nim kontrolu. A tak do me zezadu najel. Byl to normalni zavodni souboj, a za to se neomlouva." Ackoliv nema svycarsky pilot nahradni motocykl, ma tym Elit dostatek nahradnich dilu k eventulenimu postaveni druheho stroje. Nova spickova kapotaz, ktera byla vloni vyvinuta uprostred sezony za velke spoluprace HRC a Pedrosy, pak ma velke prednost v tom, ze je motocykl lepe ovladatelny, ale na druhou stranu tim ztraci na Top-speedu. Sef technik Manfred Witternborn vidi tento problem nasledovne: "Pri testech jsme pochopitelne srovnavali obe dve moznosti a na nekterych tratich, jako je napr. Mugello, Barcelona ci Estoril, je kapotaz z roku 2003 aerodynamictejsi."
Jenknerovo zimni manko. Nespokojen odletal z Jizni Afriky jeden z favoritu mistrovstvi sveta, Nemec Steve Jenkner: "Nyni vidime, ze pet mesicu pausy behem zimniho obdobi bylo prilis moc. Dnes jsem jel poprve s novym motocyklem kompletni zavodni vzdalenost a dopredu jsem se mohl dostat pouze po chybach ostatnich. Ale do Jerezu chystam odvetu, to je moje oblibena trat."

Informace o redaktorovi

Jiří Mikšík - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist