Bude lepší než Rossi ?

Se svými 18-ti lety je Daniel Pedrosa připraven k zisku druhého titulu mistra světa, ale né všem je to úplně po chuti. Jak se chtějí bránit soupeři ?

Bude lepší než Rossi ?
Bude lepší než Rossi ?
Nemá sice jeho charisma a není obklopen takovým zářením jako Valentino Rossi, ale pokud vezmeme v úvahu hlavně jeho jezdecké kvality, tak už není daleko od italského Superstar.
“Rossi je dobrý, velmi dobrý“, říká objevitel Pedrosy, Alberto Puig. „A jestli je Dani lepší než Valentino ?, tak o tom mám své vlastní mínění a to si nechám pouze pro sebe.“.
Alberto Puig, vítěz závodu kubatury 500 ccm v Jerezu, říká dále o tomto výjimečném španělském talentu: "Poprvé jsem viděl Daniho, když mu bylo 13 let. Nebyl sice obzvlášť rychlý, neboť neměl prostě vůbec žádné zkušenosti. Ale v jeho očích jsem viděl něco zvláštního. A dále se mě pořád na něco vyptával, neustále sbíral nové vědomosti a také se hrozně rychle učil. Chtěl prostě vědět vše a to nejraději hned."
Pedrosa tehdy skončil na 14. místě, když debutoval v MoviStar – Honda – Cupu. Celkově ho dokončil v tom roce na 8. místě. Puig: "Přesto jsem si zvolil Daniho pro další podporování. Jeho čistý jezdecký styl a jeho chování mě přesvědčilo.“
A následující fakta mluví za vše. Tovární jezdec Telefónica MoviStar Honda debutoval v závodech Grand Prix v Suzuce 2002, když mu krátce předtím bylo 15 let.
A v Assenu 2002 jako 16-ti letý vyhrál svou Grand Prix. Jeho kariéra je opravdu pohádková, vždyť posuďte sami: Útlý Španěl dokončil mistrovství světa 2001 jako 8. , o rok později skončil už 3. a vloni se stal mistrem světa. Svěřenec Alberta Puige vyhrál v roce 2002 tři závody Grand Prix, vloni pak pět a to ještě předtím, než se stal v Sepangu mistrem světa a hned potom na následujícím podniku v australském Phillip Islandu si hned v prvním volném tréninku přivodil komplikované zlomeniny obou kotníků.
Ovšem po pěti měsících pausy zaviněné tímto zraněním odstartoval Pedrosa famózně do nové sezóny v nové třídě, vítězstvím v zahajovacím závodě v jihoafrickém Welkomu!
Pak sice zkasíroval v domácím Jerezu „čistou nulu“, ovšem dvě vítězství v Le Mans a na Sachsenringu, stejně jako tři druhá místa v dalších závodech, ho okamžitě pasovaly na největšího favorita této obsahové kubatury na zisk titul mistra světa.
Daniel Pedrosa, který doposud stál ve své kariéře už 24x na stupních, které znamenají svět, je ale Hondou připravován na kariéru jezdce kubatury MotoGP. Pro rok 2006 je pro něho připraveno předběžně místo v týmu Telefónica MoviStar Itala Fausta Gresiniho.
Ovšem se 158 cm výšky a 48,5 kg váhy by se stal Pedrosa nejmenším pilotem královské kubatury všech dob. „Antropometrické vyšetření ukázalo, že Dani vyroste ještě maximálně 1 centimetr“, dodává Puig.
Ovšem manager HRC Carlo Fiorani má s Pedrosou zcela jasné plány a tak s trochou nadsázky říká: „Bylo by chybou poslat mladého Španěla do vyšší třídy už příští rok, jedno jestli bude, či nebude mistrem světa. O rok později, tedy v roce 2006 to ovšem už bude mít svůj význam. Ale předtím vezmeme Daniho 6 měsíců do Itálie a tam ho budeme krmit špagetami a lasagnemi. Po absolvování této kůry bude mít už hodně sil, aby zvládl tento silný motocykl. Vždyť Loris Capirossi byl v jeho stáří také tak hubený a když mu bylo 22 let, tak nabral daleko více svalové hmoty.“
Na závěr dodává ještě Alberto Puig: „Když chceš objevit takový talent, jako je Dani, tam musíš mít také obrovské štěstí…!“
Ovšem protivníci – tedy soupeři nespí a tak se už na návrh šéfa stáje LCR Carrera (pilot Francouz Randy de Puinet), Lucia Cecchinella, uskutečnil mítink IRTA, kde se projednávalo, jestli by i v této třídě neměl být zaveden a to stejně jako ve třídě 125 ccm, váhový limit. Jako důvod byla udávána skutečnost, že na tratích, kde se musí během jednoho kola několikráte zrychlit, má Pedrosa „neférové“ přednosti.
Jen trochu z historie, v 70-tých letech existoval takový limit – tedy minimální váha jezdce - i ve třídě 350 ccm a tehdejší tovární jezdec Harley Davidson, Ital Franco Uncini, nynější poradce FIM pro bezpečnost jednotlivých tratí, byl se svými 55-ti kilogramy na hraně.
U šéfů týmů ovšem panuje na tento váhový limit různý názor a tak má nyní právě Cecchinello zjistit, kdo je pro tento limit a kdo ne. Pokud by byla většina za, tak by se o tom znovu na dalším mítinku IRTA diskutovalo.
Padl dokonce takový názor, aby byl limit pro tuto kubaturu 60 kg. Ovšem to by byla diskriminace řady pilotů, vždyť takový Pedrosa či Sabbatani by museli jezdit pouze třídu 125 ccm a po dosažení věku 27 let potom ukončit karieru...!

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 0.00
Známkováno: 0x

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist