Trénink s Markétou

Zdálo by se, že sympatická Češka doslova zmizela ze světa, ale naštěstí tomu tak není. Markéta Janáková stále na motocyklu jezdí, i když na něm momentálně už nezávodí. Přesto ji můžete sami vidět v praxi, například příští týden v Mostě, jako instruktorku v závodní škole Philippa Hafenegera.

Bývalá mistryně České republiky ve stopětadvacítkách a účastnice 7 závodů Grand Prix  (2003-2004) ve stejné kubatuře, Markéta Janáková, závodila naposled v německém šampionátu IDM 2008 za tým Suzuki Mayer v kubatuře supersportů a také jezdila ženský Evropský Cup. V něm si nevedla vůbec špatně a přes problémy s pneumatikami v jednom závodě - jely se pouze tři celkem - se nakonec stala vicemistryní Evropy. Poté si dala závodní přestávku a odstěhovala se do Německa, kde začala pracovat. Ovšem motocyklové lásce se nedá poručit a tak, když se objevila nabídka jet v roce 2009 jeden závod MS Endurance v Oscherslebenu - 8 hodinovku, tak ji pochopitelně Markéta neodmítla. A tento prestižní závod Markéta Janáková  společně se svým týmem "PS-LSL-X-lite 61" vyhrála (spolujezdci Rene Raub, Marco Apel) v kategorii OPEN na motocyklu Suzuki GSX R 1000. Stala se tak první ženou v historii, která tento závod dokončila na prvním místě. A od té doby začala pracovat jako instruktorka a spoluorganizátorka "Tréninku Philippa Hafengera", tedy jezdce IDM v kategorii superbiků.
Více o tomto tréninku si můžete přečíst zde , ale nechme raději hovořit samotnou Markétu: "Agentur na volné ježdění na okruhu je v dnešní době hodně, ale agentur pro začátečníky a všechny, kteří chtějí ještě lépe ovládat svou motorku, není moc. Hafeneger Renntrainings je agentura z Německa založená před 6 lety německým závodníkem superbiků Philippem Hafenegerem. Na základě svých zkušeností zkombinoval ježdění se zábavou. V tomhle ho podporuji i ti nejlepší jezdci z mistrovství Německa jako jsou Stefan Nebel či Jesco Günther. Pro Philippa a jeho tým je na prvním místě bezpečnost jízdy a pak hned zábava. Sami možná víte, že se čas na okruhu pořád zrychluje až do určité míry... a pak to nejde! Samozřejmě člověk neví proč. S nějakým časem se vytratí i ta chuť , to dál zkoušet. Jen jedna jízda s instruktorem a následujicí videoanalýzou Ti vysvětlí, co děláš špatně a jak to zlepšit. Kromě toho se jde po večeři na trať a instruktoři Ti ukážou tu správnou stopu. Každý si také může vyslechnout teoretický seminář o jízdě. To samé platí pro začátečníky, kteří jsou na trati úplně poprvé. O ty se náš tým stará ještě intenzivněji.
 
A aby si přišli na své i ti, co mají chuť si trochu zazávodit, máme v plánu i krátky "sprint závod". Také chceme všem - od začátečníka až po nejrychlejšího ukázat - , jak chutná adrenalin na startovním roštu jen pár sekund před startem.




Jinak na této akci se člověk nemusí starat o jídlo, protože catering je po celou akci v ceně tréninků, stejně jako pojištění účastníka. 




Seminář o teorii jízdy, procházka po trati a v první řadě volné jízdy ve 4 různých skupinách rozdělených podle časů. Večer je na programu slosování o pěkné ceny. Plně stojím za tímto přístupem a spolupráci s lidmi, která je u Hafenegera vždy samozřejmostí. U nás to neznamená jen zaplatit a jezdit, ale hlavně něco zažít, něco se naučit, poznat nové lidi a pokecat s těmi, co mají toho samého koníčka jako my.
 
Večer sedí naši IDM jezdci/instruktoři s našimi účastníky a vyprávějí třeba pár historek ze závodů. Připomíná mně to vždy tu dobu, co mně závody dělaly úplně největší radost, kdy bylo depo plné lidí, se kterými člověk večer po kvalifikaci pokecal, došel na rady atd. Navíc na motorkce jezdím teď vlastně pořád. A fakt mě baví, že můžu a umím ostatním lidem vysvětlit, že motorka se neřídí silou, ale technikou jizdy, jinak bych nemohla nikdy jezdit...Jako odměnou za naši snahu je vždy ten pocit, když za námi někdo přijde, po tom co jel s instruktorem, a říká: Zlepšil jsem se hned o jednu vteřinu, paráda....!
A co se týká Markétiny závodní budoucnosti? "Člověk nemá nikdy říkat nikdy, ale teď rozhodně ne. Jelikož máme 12 tréninků za rok a já kromě organizace na místě dělám i přípravu doma, tak nemám vůbec na nic jiného čas. A jak všichni víme, stojí tento koníček nejen peníze, ale i hodně času. Kariéra instruktora se mně líbí a přijdu tak do kontaktu s těmi, co mně vždy na závodech fandili a to, co umím, můžu dávat dál.", říká na závěr našeho povídání Markéta Janáková.

Nakonec uvádíme nadcházející volné termíny v ČR a v blízkém okolí:

02.-05.06. Most – víkend ještě několik volných míst
26.06. Brno – volná místa jen v neděli
12.-14.07. Lausitzring - víkend
19.-21.08. Most – víkend

Informace o redaktorovi

Jiří Mikšík - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (5x):



TOPlist