Za nízký tlak v pneumatikách hrozí v MotoGP™ nadále časové penalizace

Od poloviny loňské sezony platilo v MotoGP™ pravidlo ohledně minimálního tlaku v pneumatikách, jenž stanovil jednotný dodavatel Michelin v rámci vyšší bezpečnosti. Toto pravidlo platilo pro sprintový závod a hlavní závod královské kubatury MS silničních motocyklů. Za porušení tohoto pravidla byly jezdcům udělovány penalizace. Od letošního roku měla platit diskvalifikace, čehož se mnozí obávali, nicméně nyní bylo oficiálně potvrzeno, že také letos bude platit časová penalizace, nikoliv diskvalifikace.

Od Grand Prix ve Velké Británii 2023 spustili v třídě MotoGP™ sledování tlaku v pneumatikách v reálném čase. Za první porušení pravidla o minimálním tlaku v pneumatikách (závod SPRINT, hlavní závod) bylo jezdci uděleno pouze varování, zatímco za každé další následovala časová penalizace 3 sekundy, 6 sekund a 9 sekund.

Od letošní sezony neměly platit žádné časové penalizace, trest byl jasně daný a tím byla diskvalifikace. Jenže samotní jezdci se obávali zablokování předních kol a problémů s přilnavostí v důsledku zvýšení teploty a tlaku, když ve slipstreamu těsně následují stroje svých soupeřů.

Na to Michelin reagoval snížením minimálního tlaku přední pneumatiky z 1,88 na 1,80 baru. Také se mírně změnilo, v jakých kolech musí daným hodnotám jezdci dostát. Nyní musí jezdci dodržet minimální tlak po minimálně 60 procent kol v libovolné délce závodu delší než 15 kol. Ve sprintu je to 30 procent.

Informace o redaktorovi

Petr Czyž - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist