V kvalifikaci na GP San Marina zajel Abraham 11. místo

Počasí, které doposud výrazně ovlivňovalo průběh Velké ceny San Marina, se po složitém průběhu ranního tréninku konečně umoudřilo a na kvalifikaci vysvitlo slunce. Český jezdec Karel Abraham se po pomalejším začátku postupně dostával do tempa. V posledním kole jinak velice napínavé kvalifikace si Abaja zajel svůj nejrychlejší čas 1.35,648 se ztrátou pouhých 1,791 sekundy na vítěze kvalifikace Španěla Pedrosu. Do nedělního závodu odstartuje ze čtvrté řady.

Po třech volných trénincích měl brněnský pilot Karel Abraham v přehledu nejlepších dosažených časů stále zapsán na svém kontě vůbec nejrychlejší čas a to výkonem 1.42.030 před Alvarem Bautistou (+0,363) a Danillem Petruccim (1.148), když Top-5 dokompletovali James Ellison (+1.174) a Michele Pirro (+1.297.).  Následovali Valentino Rossi (6.), Yonny Hernandez (7.), Jonathan Rea (8.), Jorge Lorenzo (9.) a konečně Dani Pedrosa (10.).

Samozřejmě, že tyto časy nebyly úplně relevantní a také neodpovídali rozložení sil za suchých podmínek. To se ostatně prokázalo i v kvalifikaci, kde nakonec dominoval těsně Pedrosa před Lorenzem a Crutchlowem a Abaja skončil 11., přesto byl po ní náš jezdec spokojený.
„Ráno byla trať bohužel pořád místy mokrá a místy suchá. Neměli jsme šanci vyzkoušet v podstatě vůbec nic. Pokud mám zhodnotit odpoledne, tak se nám vlastně podařilo. V posledním kole, které jsem měl velice dobře rozjeté, mi v jedné z nejrychlejších zatáček zde na okruhu a vůbec v celém seriálu, ujelo přední kolo a já jsem měl co dělat, aby celá situace neskončila pádem. Bohužel právě tam jsem ztratil tři nebo čtyři desetinky, které mi pak chyběly na Haydena a Reu. I tak jsem spokojený, protože pád by mohl mít ošklivé důsledky.“ , viděl sobotu v Misanu Karel Abraham.

Jeho názor pak doplnil Marco Grana, tedy šéfmechanik Cardion AB Motoracing: „Dnes se znovu několikrát změnilo počasí a my jsme v kvalifikaci vlastně opět začínali od začátku. V průběhu všech tří volných tréninků jsme ani jednou nemohli vyzkoušet suché nastavení. Zpočátku jsme se snažili porozumět problému, který jsme měli na přední části motocyklu. V rychlých zatáčkách si jezdec stěžoval na velkou nestabilitu. Myslím, že se nám ho posléze podařilo vyřešit. Bohužel přišla chyba v posledním nejrychlejším kole a Karel pár desetin ztratil. Celkově jsme až doteď spokojení a zítra určitě můžeme soupeřit s jezdci na vyšších příčkách.“

Informace o redaktorovi

Jiří Mikšík - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist