V Jerezu testují oba tovární jezdci Repsol Hondy

Od středy testují na jihu Španělska jezdci tovární Hondy Marc Márquez a Dani Pedrosa. Honda má třídenní test a poslední šanci ještě před zákazem testování vyzkoušet nový motor, který by měl být méně agresivnější než ten letošní. Ve spojení s novou elektronikou a pneumatikami Michelin je ale nyní velmi těžké stanovit, zda pohonná jednotka skutečně očekávání jezdců splňuje.

Ve středu ráno bylo trošku chladno, ale den byl slunečný a podmínky pro tetování výborné. Oba jezdci RC213V pracovali na srovnávacích testech pohonných jednotek a na nastaveních elektronických systémů. Dani Pedrosa v Jerezu letos nezávodil, protože rehabilitoval po operaci, takže pro něho byl první den víc o nastavování stroje pro danou dráhu.

„Pokaždé, když vyjedeme na dráhu je to zajímavé, protože zkoušíme spoustu věcí a to počínaje novým programovým vybavením a pneumatikami Michelin, což je velký úkol k pochopení limitů,“ uvedl ve středu večer Marc Márquez, který zajel maximum na 1'39,92 sekundy. „Jeli jsme několik kol k tomu, abychom přišli na pár věcí a zkoušeli nový motor, který se choval podobně jak ve Valencii.“

„Musíme ještě najet víc kol, aby elektronika lépe fungovala, protože je těžké odhadnout charakter nového motoru dřív než to bude vyřešeno. S elektronikou jsme udělali nějaký pokrok, ale je jasné, že je krok za softwarem Hondy, který jsme používali, takže stejné to nebude a my musíme najít způsob jak s tím pracovat a to zejména s ohledem na motorovou brzdu a řízení trakce.“

Ve středu zajel Dani Pedrosa na 1'40,12 sekundy a k testu uvedl: „Byl to dobrý den až tedy na ten pád v závěru, kdy jsem byl trošku silnější na brzdách a v poslední zatáčce přišel o předek. Byl jsem o něco pomalejší, protože jsem tu od závodu v roce 2014 nejel, takže nějakou dobu trvalo než jsem se na této dráze přizpůsobil pneumatikám Michelin a motorce.“

„Během dne jsem pracoval s různými motory a také na nastaveních, protože jsem neměl žádná data z letošního závodu. Snažili jsme se odvést maximum práce, ale bylo to víc o nastavování, takže mnohem podrobněji se budeme věnovat pneumatikám, motorům a elektronice až zítra (čtvrtek),“
dodal Španěl.

Informace o redaktorovi

Petr Czyž - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist