U Aspara počítají s Hondou také pro rok 2015

Letos poprvé nasadil jeden z největších týmů v paddocku motocyklového šampionátu dvojici motocyklů Honda RCV1000R s nimiž pod pravidly kategorie Open závodí v třídě MotoGP jezdecká dvojice Nicky Hayden a Hiroshi Aoyama. Po téměř první polovině sezony je výsledkem průběžné třinácté místo Američana a patnácté Japonce.

S takovými výsledky zřejmě před začátkem sezony u týmu Aspar nepočítali. Očekávání byla mnohem větší, protože nové motocykly výrobce Hondy měly být jen o něco pomalejší než jejich tovární kolegové RC213V. Skutečnost ale byla jiná, což se zejména ukázalo na nižším výkonu motoru, díky čemuž nedokázali vytěžit maximum z výhod kategorie Open, jenž spočívá především v měkčích směsích pneumatik a většímu objemu paliva.

Šéf týmu Aspar Gino Borsoi nedávno prozradil, že jejich tým bude s Hondou pokračovat také v příštím roce a to jak s motocykly RCV1000R, tak dvěma jezdci. Američan Nicky Hayden má smlouvu s týmem Aspar na dva roky, Hiroshi Aoyama do konce letošní sezony. Zda prodlouží nebo bude nahrazen někým jiným je zatím v jednání.
Japonská Honda plánuje pro sezonu 2015 vybavit motocykly RCV1000R motorem s pneumaticky ovládanými ventily, což je pohonná jednotka továrních strojů RC213V. Za těchto okolností Aspar neuvažuje o přestupu ke konkurenci, což Gino Borsoi potvrdil v rozhovoru pro britský Motorcycle News, když řekl: „S Hondou jsme spokojení. Motorka teď není rychlá, ale Honda je Honda. Když už se rozhodnou pro velký krok, tak je to opravdu velký krok, takže musíme čekat.“

„Bohužel to není nejlepší, protože my potřebujeme najít rychlé řešení, abychom okamžitě dosáhli dobrých výsledků. Nicméně Honda má naši důvěru a věříme, že naše společná budoucnost bude opravdu dobrá,“
pokračoval Gino Borsoi. „Jsme spokojeni s tím, co mají v plánu a rozhodující je v tomto ohledu motor. Právě nyní potřebujeme větší výkon, protože s podvozkem je to na dobré cestě. Když dostaneme přinejmenším 30bhp můžeme zkusit bojovat na rovince. Teď můžeme v zatáčkách, ale na rovince určitě ne.“
Co se týče jezdecké sestavy, tak tam je to jisté v případě Nicky Haydena, ale druhé místo je stále velkou neznámou. Na toto téma hovořil majitel týmu Aspar Jorge Martinez s motogp.com, kde na otázku, zda mají v hledáčku své bývalé jezdce, jako Aleixe Espargara nebo Álvaro Bautistu, odpověděl: „Je pravdou, že prověřujeme všechny možnosti. Kéž bychom mohli mít Aleixe Espargara! Známe se velmi dobře a víme, co by dokázal. Je to ale těžké. Teď je jezdcem o něhož se zajímá víc týmů, ale budeme bojovat, abychom ho získali zpátky.“

„K dispozici by mohl být také Álvaro Bautista. Nebo proč ne třeba takový Tito Rabat? Je tam hodně jezdců, s nimiž bychom rádi podepsali. Nejsou to jen úvahy. S každým z těchto tří jsme již hovořili. Je nám jasné, že získat jejich podpis nebude snadné, ale jsou pro nás samozřejmě určitou možností.“
„Rád bych připomněl, že máme dvouletý kontrakt s Nicky Haydenem a ten má absolutní prioritu. Jsme s ním spokojeni jako s jezdcem, tak člověkem a profesionálem. Jen doufám, že jeho ruka bude brzy v pořádku, aby mohl znovu jezdit na sto procent, což by pro mě byla ta nejlepší zpráva. Jak říkám prověřujeme všechny možnosti a totéž platí i v případě Hiroshi Aoyamay. Také jsme s ním spokojeni, protože má dobrou sezonu a v Argentině jsme s ním získali status nejlepšího jezdce kategorie Open.“

Informace o redaktorovi

Petr Czyž - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist