Tým Marc- VDS se přihlásil do MotoGP 2012

Minulý pátek byl "deadline" pro týmy, které se chtějí zúčastnit v příštím roce závodů královské kubatury MotoGP s litrovými motocykly. Už jsme na našem webu psali, že se přihlásilo celkem 16 nových týmů, z nichž promotér šampionátu Dorna akceptoval předběžně 14. Mezi těmi vyvolenými je i belgická stáj Marc-VDS Racing.

Příprava na novou sezónu 2012 je v plném proudu a to i přesto, že ta současná je teprve ve své první půlce. Ducati testuje pravidelně svůj litrový prototyp v Jerezu a Honda už s novým motocyklem absolvovala první "rollout" na okruhu v Suzuce, Suter a tým Marc-VDS se rovněž připravují na rok 2012. Konstruktér Eskil Suter nechal do úplně nového šasí zabudovat motor BMW S 1000 RR a první testy se budou konat tento týden právě v Estorilu. 
"Motocykl je zde a my budeme jistě z obou testovacích dnů profitovat", řekl v rozhovoru pro "Sport1" týmový šéf Marc-VDS Michael Bartholemy a dodal: "Pojedeme poprvé s pneumatikami Bridgestone, což jsme doposud nedělali. Máme novou elektroniku, na které jsme pracovali poslední dva měsíce."

"Do pátku byl konec přihlášek na příští rok do MotoGP a my jsme přihlášku odevzdali. To znamená, že v příštích 14 dnech dostaneme od Dorny a FIM finanční podmínky pro start na příští rok. Pak máme ještě dva měsíce čas, jak se rozhodnout.",
řekl dále Michael Bartholemy. 

Jinak jen pro úplnost: 16 nových týmů se přihlásilo na příští rok závodění v královské kubatuře MotoGP, promotér šampionátu Dorna jich v prvním kole vybral 14 - dva byly odmítnuty hned, neboť je o nich známo, že nejsou finančně dost silní. Mezi těmi akceptovanými jsou např.: Japan Italy Racing, Pons Racing, Norton, Kiefer Racing, Paddock GP Interwetten, Forward Racing, Speed-Up, Speed-Master a samozřejmě jmenovaný Marc VDS. Faktem ale je, že z těchto vyjmenovaných je možno vzít zatím opravdu vážně pouze švýcarský tým Paddock GP Interwetten a belgickou stáj Marc VDS. Ty ostatní nemají doposud žádné piloty, neví se nic o jejich motocyklech a také je otázkou jejich finanční zabezpečení. Mimochodem, letos závodí v kubatuře MotoGP 10 týmů se 17 piloty.  
S vylepšeným superbikovým motorem a s prototypovým šasím spadá momentálně tento projekt pod pravidla "Claiming-Rule": "V současné době je vše v našich rukách. Eskil postavil motocykl a my jsme obstarali motory od BMW. A vše financuje Marc!", říká Bartholemy o Marcu Van der Stratenovi, prezidentovi týmu.

"Jestli se přihlásíme jako tým "Claiming-Rule", nebo privátní tým či dokonce jako tovární tým, se musíme rozhodnout v následujících dvou měsících. Musíme přesně do detailů zjistit, jak je to s počtem motorů, jak je to přesně s objemem nádrže a jaké jsou vlastně rozdíly mezi týmy "Claiming-Rule" a továrním týmem", řekl na závěr rozhovoru pro Sport1 belgický manažér současného týmu kubatury Moto2 Marc-VDS.

Jako jezdci tohoto týmu pro MotoGP přicházejí pak v úvahu Fin Mika Kallio a Brit Scott Redding.   

Informace o redaktorovi

Jiří Mikšík - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (2x):



TOPlist