TT Assen – závodní sobota

Všechny tři závody jednotlivých kubatur jeli jezdci na suchém povrchu okruhu v Assenu. Závod nejnižší třídy motocyklového šampionátu vyhrál Luis Salom, klání šestistovek Moto2 dotáhl do vítězného konce Pol Espargaró a v královské MotoGP slavil vítězství poprvé od roku 2010 Ital Valentino Rossi.

TT Assen – závodní sobota

Kapitoly článku

MotoGP – závod

Do závodu královské kubatury nastoupil Jorge Lorenzo, který ještě včera ráno ležel v nemocnici v Barceloně po operaci klíční kosti. Španěl se vrátil do Assenu a potom, co absolvoval dvoje prohlídky u hlavního lékaře dostal pro závod zelenou. Samozřejmě riziko tu bylo, ale toho si byl úřadující šampion dobře vědom.

Z pole position odstartoval Cal Crutchlow (Monster Yamaha Tech 3), druhý Marc Márqzez (Repsol Honda Team) a třetí Stefan Bradl (LCR Honda MotoGP). Ve druhém sledu do závodu vyrazila trojice Valentino Rossi (Yamaha Factory Racing), Dani Pedrosa (Repsol Honda Racing), Bradley Smith (Monster Yamaha Tech 3). Nejlepší CRT byl sedmý Aleix Espargaró (Power Electronics Aspar) a z českých jezdců startoval Karel Abraham (Cardion AbB Motoracing) sedmnáctý a Lukáš Pešek (Came IodaRacing Project) třiadvacátý.

Perfektní start předvedl Dani Pedrosa, který vystřelil jak projektil a v první zatáčce byl první před týmovým kolegou Marcem Márquezm, třetím Stefanem Bradlem, čtvrtým Valentinem Rossim a pátým Calem Crutchlowem. Jorge Lorenzo jel sedmý a postupně získával pozice. Karel Abraham byl patnáctý a Lukáš Pešek čtyřiadvacátý. Ve třetím kole už byl Jorge Lorenzo za čtvrtým Calem Crutchlowem. Dani Pedrosa chtěl ostatním ujet, což se mu dařilo, ale to nechtěl připustit Valentino Rossi, jenž se rychle přibližoval k druhému Márquezovi, kterého potřeboval předjet, aby zachytil Pedrosův nástup.

Ve čtvrtém kole předjel Jorge Lorenzo Brita Crutchlowa a posunul se na čtvrté místo. Ve stejný okamžik předjel Valentino Rossi Španěla Márqueze a vydal se na stíhací jízdu Daniho Pedrosy. Během jednoho kola byl na zadním kole továrního jezdce HRC a v šestém kole závodu převzal vedoucí pozici. Na druhém místě jel Dani Pedrosa, třetí Marc Márquez a za ním se už přibližoval Jorge Lorenzo. Cal Crutchlow byl pátý, Stefan Bradl šestý, sedmý jel Aleix Espargaró, osmý Álvaro Bautista (GO&FUN Honda Gresini), devátý Nicky Hayden (Ducati Team) a první desítku uzavíral Andrea Dovizioso (Ducati Team).
V polovině závodu vedl Valentino Rossi, ale za ním jely dvě tovární Hondy Daniho Pedrosy a Marca Márqueze, které se rychle přibližovaly, takže o vítězi rozhodně nebylo předem rozhodnuto. O Čtvrté místo bojoval Jorge Lorenzo s Calen Crutchlowem. Závodní zátěž zřejmě ubírala španělskému jezdci hodně sil, což je vzhledem k povaze zranění pochopitelné. V závodu nepokračoval Lukáš Pešek, který odstoupil ze závodu z posledního místa kvůli poruše techniky. V době, kdy do konce zbývalo jedenáct kol Cal Crutchlow předjel Jorge Lorenza a v závodu pokračoval na čtvrtém místě. Britský závodník zamířil k oběma Hondám.

Osm kol před koncem závodu to Marc Márquez nevydržel a předjel Daniho Pedrosu, protože pokud chtěl atakovat Rossiho, musel jít před týmového kolegu. Ital Rossi ale zatopil pod kotlem a před Márquezem si držel náskok jedné sekundy. Cal Crutchlow chtěl dojet obě Hondy, aby se pokusil vybojovat pozici na stupních vítězů. Pět kol před cílem Crutchlow překonal Daniho Pedrosu a jel třetí. Marc Márquez měl rázem problém, protože Crutchlow byl hodně při chuti a tři kola před cílem už dýchal Španělovi na záda. To už měl Rossi náskok 2,3 sekundy. V posledním kole chtěl Cal Crutchlow před Márqueze, ale málem zavadil o jeho zadní kolo, musel na brzdy a to rozhodlo.

První závod od Malajsie 2010 dnes vyhrál Valentino Rossi a opět v sedle Yamahy. Ital neskrýval velkou radost a po velmi dlouhé době jsme mohli vidět jeho oslavu vítězství. Na druhém místě skončil Marc Márquez, což je po velmi těžkém pádu z pátečního tréninku velmi dobrý výkon. Třetí dnes skončil Cal Crutchlow, který odjel perfektní závod. Jorge Lorenzo má body za páté místo a názorně předvedl, co znamená nikdy nic nevzdat. Karel Abraham nakonec přišel o čtrnácté místo a cílem projel patnáctý. Nejlepší CRT je osmý Aleix Espargaró.

TT Assen, Moto2 – závod
polojasno, 17°C, dráha suchá, 18°C, 6km/h

01- Valentino Rossi – Yamaha Factory Racing – Yamaha YZR M1 – 26 kol za 41’25.202
02- Marc Marquez – Repsol Honda Team – Honda RC213V – + 2.170
03- Cal Crutchlow – Monster Yamaha Tech 3 – Yamaha YZR M1 – + 4.073
04- Dani Pedrosa – Repsol Honda Team – Honda RC213V – + 7.832
05- Jorge Lorenzo – Yamaha Factory Racing – Yamaha YZR M1 – + 15.510
06- Stefan Bradl – LCR Honda MotoGP – Honda RC213V – + 27.519
07- Alvaro Bautista – GO&FUN Honda Gresini – Honda RC213V – + 31.598
08- Aleix Espargaro – Power Electronics Aspar – ART GP13 – + 32.405 (CRT)
09- Bradley Smith – Monster Yamaha Tech 3 – Yamaha YZR M1 – + 33.751
10- Andrea Dovizioso – Ducati Team – Ducati Desmosedici GP13 – + 33.801
11- Nicky Hayden – Ducati Team – Ducati Desmosedici GP13 – + 34.371
12- Randy De Puniet – Power Electronics Aspar – ART GP13 – + 57.674 (CRT)
13- Andrea Iannone – Energy T.I. Pramac Racing – Ducati Desmosedici GP13 – + 1’01.424
14- Michele Pirro – Ignite Pramac Racing – Ducati Desmosedici GP13 – + 1’01.561
15- Karel Abraham – Cardion AB Motoracing – ART GP13 – + 1’04.426 (CRT)
16- Danilo Petrucci – CAME Iodaracing Project – Ioda Suter BMW – + 1’11.114 (CRT)
17- Colin Edwards – NGM Mobile Forward Racing – FTR Kawasaki – + 1’15.249 (CRT)
18- Claudio Corti – NGM Mobile Forward Racing – FTR Kawasaki – + 1’24.884 (CRT)
19- Yonny Hernandez – Paul Bird Motorsport – ART GP13 – + 1’25.854 (CRT)
20- Hector Barbera – Avintia Blusens – BQR FTR – + 1’25.978 (CRT)
21- Bryan Staring – GO&FUN Honda Gresini – FTR Honda MGP13 – + 1’26.256 (CRT)
22- Michael Laverty – Paul Bird Motorsport – PBM 01 – + 1’26.610 (CRT)
23- Ivan Silva – Avintia Blusens – BQR FTR – + 1’38.173 (CRT)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 3.00
Známkováno: 1x

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist