Třináctá GP sezony – Velká cena Aragonie
Text: Petr Czyž | Zdroj: motogp.com | Foto: Repsol Media, Monster Energy Yamaha MotoGP, Ducati Media, KTM Racing, Ajo Motorsport | Zveřejněno: 9.9.2021 | Zobrazeno: 8 256x
Moto3 – Preview
Rekordy a informace Moto3 – MotorLand Aragon (SPA)
Rekord okruhu – Darryn Binder (2020) – 1'58,070
Kvalifikační rekord – Jorge Martin (2018) – 1'57,066
Maximální rychlost – Jaume Masia (2020) – 248,5 Km/h
Délka závodu Moto3 – 19kol (96,5 km)
GP Aragonie – Moto3 2020:
Stupně vítězů – 1.Masia (Honda), 2. D.Binder (KTM), 3.R.Fernandez (KTM)
Pole position – Raul Fernandez (KTM) – 1'57,681 sekundy
Nejrychlejší kolo závodu – Darryn Binder (KTM) – 1'58,070 sekundy
S náskokem 45 bodů vede šampionát Moto3 Pedro Acosta (Red Bull KTM Ajo). Mladý Španěl míří za titulem mistra světa, ale i s takovým náskokem si nemůže dovolit polevit. Pět bodů ze závodu v Británii je letos prozatím jeho nejhorším výsledkem, což bude chtít v Aragonii změnit. Otázkou je, jak bude jeho snaha o zlepšení odměněna. Pokud to dá na stupně vítězů, už ho zřejmě nikdo nepřekoná, pokud ale své snažení přežene a ztratí, tak je to šance pro jeho soupeře. Pokud Acosta titul získá, obhajovat ho nebude, jelikož již podepsal smlouvu s týmem Aki Aja v Moto2.
O velké smůle může mluvit druhý v pořadí Sergio Garcia (Santander Consumer Bank GASGAS Aspar Team). Španěl měl velkou šanci využít zaváhání krajana Acosty, ale projel to na plné čáře, protože nezískal jediný bod. Ztráta ve výši 46 bodů je hodně a bude stále těžší ji smazat, jak bude ubývat závodů do konce sezony.
Z vítězství se v Británii radoval Romano Fenati (Sterilgarda Max Racing Team). Italský závodník slavil triumf poprvé v letošní sezoně a na druhé místo mu nyní schází 23 bodů. V případě Fenatiho to vypadá, že má ve druhé polovině více sil, takže zatím není jisté, kdo z těchto dvou závodníků bude v závěru sezony vicemistrem světa. Možná víc napoví nedělní klání v Aragonii.
Posledními jezdce s bodovým ziskem nad hranicí sta bodů je dvojice čtvrtý Dennis Foggia (Leopard Racing) a pátý Jaume Masia (Red Bull KTM Ajo). Foggia byl v Británii třetí, nicméně nálada v týmu asi nebude nejlepší, jelikož jeho otec tam dělal pořádky, které vedení týmu razantně ukončilo zrušením jeho přístupu do boxů. Oba jmenované jezdce dělí 13 bodů, takže Masia má jasno, vyhrát a umazat z Italova náskoku co nejvíc.
Průběžně sedmnáctý je Filip Salač (CarXpert PrüstelGP), jediný český zástupce v mistrovství světa silničních motocyklů. Celkem 7 bodů mu teď chybí na šestnáctého Skota McPhee, který ale závod nepojede, protože zaskakuje v Moto2. Pokud by Salač zajel dvojciferně bodovaný výsledek, už by mu moc nechybělo, aby byl součástí Top10.
Moto3 – MS po GP Velké Británie:
1. | Pedro ACOSTA | SPA | KTM | 201 bodů |
2. | Sergio GARCIA | SPA | GASGAS | 155 |
3. | Romano FENATI | ITA | Husqvarna | 132 |
4. | Dennis FOGGIA | ITA | Honda | 118 |
5. | Jaume MASIA | SPA | KTM | 105 |
6. | Darryn BINDER | RSA | Honda | 95 |
7. | Niccolò ANTONELLI | ITA | KTM | 87 |
8. | Ayumu SASAKI | JPN | KTM | 71 |
9. | Kaito TOBA | JPN | KTM | 62 |
10. | Jeremy ALCOBA | SPA | Honda | 60 |
11. | Gabriel RODRIGO | ARG | Honda | 60 |
12. | Izan GUEVARA | SPA | GASGAS | 59 |
13. | Andrea MIGNO | ITA | Honda | 58 |
14. | Tatsuki SUZUKI | JPN | Honda | 54 |
15. | Deniz ÖNCÜ | TUR | KTM | 53 |
16. | John MCPHEE | GBR | Honda | 53 |
17. | Filip SALAČ | CZE | KTM | 46 |
18. | Ryusei YAMANAKA | JPN | KTM | 37 |
19. | Xavier ARTIGAS | SPA | Honda | 30 |
20. | Jason DUPASQUIER | SWI | KTM | 27 |
21. | Riccardo ROSSI | ITA | KTM | 23 |
22. | Stefano NEPA | ITA | KTM | 22 |
23. | Carlos TATAY | SPA | KTM | 20 |
24. | Adrian FERNANDEZ | SPA | Husqvarna | 16 |
25. | Yuki KUNII | JPN | Honda | 15 |
26. | Maximilian KOFLER | AUT | KTM | 10 |
27. | Elia BARTOLINI | ITA | KTM | 7 |
28. | Andi Farid IZDIHAR | INA | Honda | 3 |
29. | Daniel HOLGADO | SPA | KTM | 1 |
30. | Lorenzo FELLON | FRA | Honda | |
31. | Joel KELSO | AUS | KTM | |
32. | Takuma MATSUYAMA | JPN | Honda | |
33. | Alberto SURRA | ITA | Honda | |
34. | David SALVADOR | SPA | Honda |
Informace o redaktorovi
Prémie jsou již uzavřené, děkujeme.