Tisková konference v Jerezu na téma Lorenzova přestupu

V předvečer zahájení letos první evropské Grand Prix odpovídali na otázky novinářů jezdci Maverick Viñales, Jorge Lorenzo, Marc Márquez, Andrea Dovizioso, Scott Redding a šéf Yamaha Racing Lin Jarvis. Tiskovou konferenci samozřejmě ovlivnila zpráva ze začátku týdne, která oficiálně potvrdila přestup Jorge Lorenza k Ducati.

Jako první se ujal slova lídr šampionátu Marc Márquez (Repsol Honda Team), který na téma první domácí Grand Prix řekl: „Budeme se snažit pokračovat stejným způsobem, ale jsme zpátky v Evropě, takže to znamená evropský styl okruhů. Ty jsou trošku jiné ve srovnání s Amerikou, Argentinou a Katarem. Jsou víc těsnější a uvidíme, jak to zvládneme. Každopádně jsem spokojený, protože jsme pokaždé lepší a cit s motorkou je také lepší.“

Prvním místem v Austinu se s dvaapadesáti vítězstvími dostal Marc Márquez na úroveň Phila Reada, nicméně navázat na toto v Jerezu nebude tak snadné vzhledem k tomu, že trať možná o něco víc sedí Yamaze. „Je to dráha, kde Jorge bývá obvykle hodně silný, tak uvidíme. Testovali jsme tu v listopadu, ale můžete si asi představit, jak se od té doby motorka změnila. Také uvidíme, jak na této dráze a asfaltu budou fungovat pneumatiky.“

Druhým mužem průběžného hodnocení je Jorge Lorenzo (Movistar Yamaha MotoGP), který koncem roku uzavře devítiletou etapu u Yamahy MotoGP a od příští sezony bude jezdcem italské Ducati. Španěl v tom vidí potřenou změnu a novou motivaci, ale nyní se chce plně koncentrovat na zbývajících patnáct závodů v modrých barvách. „Určitě to pro mě bylo nejdůležitější a nejtěžší rozhodnutí v mém životě a kariéře,“ řekl jezdec z Mallorky.

„V této chvíli je to ale ještě hodně daleko. Stále tu máme patnáct závodů, které teď mají moji naprostou pozornost a moc rád bych co nejtvrději bojoval o svůj čtvrtý světový titul MotoGP. V tomto okamžiku jsme v modrých barvách a pokusím se s tímto týmem dosáhnout nejlepšího možného výsledku.“

„Začali jsme dobře v Kataru, ale s pádem v Argentině se nám to trošku zkomplikovalo. To byla vážně velká škoda přijít o tolik bodů v jednom závodě. Naštěstí v Austinu, který pro mě zpravidla bývá těžší, jsme situaci vyřešili nejlepším způsobem. Nedokázal jsem vyhrát, nedokázal jsem porazit Marca, ale skončil jsem druhý v závodu, kde spadla řada favoritů. Teď jsme v šampionátu druzí a máme velkou šanci bojovat dál. Ztrácím jednadvacet bodů, loni to bylo devětadvacet, ale dnes cítím, že máme vyšší potenciál vyhrávat závody než loni.“

Šéf Jorge Lorenza, Lin Jarvis, nebyl rozhodnutím španělského závodníka od Yamahy odejít nadšený, když řekl: „To máte jako, když na diskotéce jdete vyzvat dívku a ona si vybere kluka vedle vás,“ řekl. „Samozřejmě bychom byli raději, kdyby Jorge zůstal, o tom není pochyb, a jen doufám, že tuto sezonu dokončíme stylem, jakým jsme to společně dělali posledních osm let. Dnes je to s Jorgem naše devátá sezona a byla to úspěšná éra. Byl jsem při tom, když Jorge přišel k Yamaze, takže když se dostanete do bodu, kdy tato spolupráce končí, je to samozřejmě smutný okamžik.“

Co se týče jezdce, který zaujme místo po Lorenzovi, tak na toto Lin Jarvis zatím odpověď pochopitelně nedal. „Máme pár lidí v hledáčku a Maverick již určitě prokázal, že je jedním z budoucích talentů MotoGP. Myslím, že má velmi dobrou šanci být budoucím mistrem světa a je to atraktivní jezdec. Máme ještě další možnosti, další jezdce s různými profily. Nikdy to ale není tak snadné jak se to může zdát.“

Dalším z jezdců odpovídajícím na otázky novinářů byl Andrea Dovizioso (Ducati Team), který v každém závodu bojoval o umístění na stupních vítězů, ale získal je pouze v Kataru, protože v Argentině a Texasu závod nedokončil po kontaktu se soupeřem. „V Kataru jsme dobrým výsledkem zaznamenali úspěšný vstup do sezony,“ řekl Ital, který na celé situaci hledá pozitiva. „Realita je taková, že jsme ve všech třech závodech měli potřebnou rychlost a šanci získat umístění na stupních vítězů, takže se na to musíme dívat takto. Bohužel v průběžném hodnocení jsme celkem vzadu, nicméně rychlost a cit s motorkou je dobrý. Když neuděláte chybu není to velký problém. Problém jsou body v šampionátu, ale to není naše chyba. Je to špatné pokud jde o mistrovství, ale co se týče mě a nehody v Austinu, tak to jsem měl štěstí.“

S tím, že Jorge Lorenzo podepsal u Ducati je jasné, že pro nadcházející dva roky zůstalo u italské továrny jen jedno volné místo. Zda to bude Andrea Dovizioso, kdo zůstane se neví, ale Ital na toto téma řekl: „Nyní je Ducati stále silnější a jsem za to moc rád, protože to znamená, že jsme v posledních čtyřech letech odvedli ohromnou práci a Ducati má nyní šanci přivést mistra světa, což je pro Ducati určitě pozitivní. Jak už jsem řekl v několika posledních rozhovorech, zůstávám v klidu. Výsledky byly, rychlost v této sezoně také je a to je kompletně jiný rok. Motorka je dobrá, spolupráce s Ducati také a oni sami velmi dobře vědí, co jsem pro ně v posledních čtyřech letech udělal.“

Španěl Maverick Viñales (Team Suzuki Ecstar) zaznamenal čtvrtým místem v Austinu nejlepší výsledek Suzuki po jejich návratu do MotoGP a zároveň je nyní jezdcem, který je možnou posilou tovární stáje Yamahy. „Cítím se velmi dobře,“ řekl. „Když vás chtějí tak velké továrny jako Yamaha a Suzuki znamená to, že pracujete dobře, máte jízdní styl a můžete být dostatečně rychlí na to, abyste dokázal jezdit s těmito motorkami. Každopádně teď jsem zaměřen na tuto Grand Prix a myslím, že je pro nás velmi důležité dosáhnout v nadcházejících závodech maximálně dobrých výsledků, protože máme dobrý potenciál a potřebujeme zabrat už v pátek. Myslím, že pokud bych v Austinu zaznamenal lepší úvod závodu, mohl jsem bojovat o stupně vítězů.“

První sezonu s Ducati jede britský závodník Scott Redding (Octo Pramac Yakhnich), který si na italský stroj rychle zvyká, ale má také smůlu. „V Kataru jsme měli dobrý závod, ale v Argentině tam byly potíže s pneumatikou v sobotu a třebaže závod nebyl špatný, nastal další problém, který mi neumožnil dojet do cíle. V Texasu jsme spojili řadu malých věcí a závod nebyl vůbec špatný. Jen s volbou měkké směsi vpředu bylo třeba jet tak, abych ji co nejvíc šetřil. Prostě se postupně zlepšujeme a během závodu jsme stále blíž jezdců vpředu. Jsem teď mnohem uvolněnější a na motorce si to znovu užívám. Chci jen vyjet na dráhu a to je to hlavní. Začínám si to stejně jak kdysi užívat a to je to, co dělá dobrého jezdce. Právě teď znovu pracuji na obnově potřebné jistoty a nadšení.“

Informace o redaktorovi

Petr Czyž - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (1x):



TOPlist