Spies nepojede v roce 2013 Yamahu

Ačkoliv měl dle všech předpokladů podepsat Ben Spies tento závodní víkend během domácího závodu v Laguna Sece prodloužení smlouvy s Factory Yamaha, tak od dnešního rána je vše úplně jinak. Americký tovární jezdec Yamahy poslal E-Mail na www.superbikeplanet.com, kde píše, že po skončení této sezóny opustí tovární tým Yamahy v MotoGP.

Ben Spies se dnes dopoledne vyjádřil hodně stručně a lakonicky: "Včera jsem na Twitter napsal zprávu, která vyvolala rozruch. Nyní to bude ještě větší pozdvižení, neboť jsem se už rozhodl, opustit Yamahu z různých důvodů na konci této sezóny. Více se k tomu vyjádřím v okamžiku, až budu mít pocit, že je to ta pravá chvíle. Momentálně jednám se svými sponzory a ti stojí pevně za mnou. U Yamahy je pouze několik lidí, které budu opouštět velmi nerad a oni dobře vědí, koho tím myslím. Přeji Yamaze jen to nejlepší. Až do oficiálního oznámení už nebudu toto mé rozhodnutí dále komentovat", říká 28-letý Američan, o jehož dalším působení v roce 2013 není vůbec jasno.

Faktem je, že letošní závodění Bena Spiese je pod jakoukoliv kritiku, v dosavadních 9 objetých závodech získal pouhých 66 bodů, tedy asi 1/3 z počtu bodů, které nasbíral jeho týmový kolega Jorge Lorenzo. Ačkoliv byl ke své superbikové minulosti považován Spies za černého koně letošního šampionátu MotoGP po přechodu na litrové motocykly, tak opak je pravdou: 2x 4. místo (Assen a Sachsenring) a 1x 5. místo (Silverstone) jsou hodně hubenými výsledky továrního pilota Yamahy.
A ani jeho bilance za 25 závodů v týmu Factory Yamaha rovněž není nikterak oslnivá: 1x 1. místo (Assen 2011), 1x 2. místo (Valencia 2011) a dvě třetí místa (Katalánsko a Indianapolis 2011) nejsou nejlepší vyzitkou pro další setrvání v továrním týmu.

Samozřejmě, že se tímto Spiesovým rozhodnutím pořádně roztočil přestupový kolotoč a vynořily se další spekulace. Kdo bude jeho nástupcem: Dovizioso, Crutchlow, nebo dokonce Rossi?

Mimochodem, po Mugellu řekl závodní ředitel Yamahy Lin Jarvis zcela otevřeně: "Pokud není nic oficiálně potvrzeno, tak nemůžeme Rossiho návrat k Yamaze vyloučit."

Z toho se dá dále jednoznačně vyvodit následující možný scénář: Yamaha je po podepsání smlouvy s Lorenzem na ekonomickém limitu. Rossi by se tak musel sám financovat a to znamená přinést částku 10 až 15 milonů Euro. Nebo tuto částku převede manažer Maurizio Arrivabene od Marlbora na Yamahu?

V každém případě nás kromě závodů na skvělém a jedinečném okruhu Laguna Seca čekají hodně zajímavé události ohledně obsazení startovního roštu královské kubatury na rok 2013.

Informace o redaktorovi

Jiří Mikšík - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (5x):



TOPlist