Šéftechnici Gresiniho týmu k testu v Sepangu

Tým GO&FUN Honda Gresini během úvodního třídenního testu v Malajsii zaměřil pozornost v případě Álvara Bautisty na odpružení Showa, které potřebovali přizpůsobit nastavení RC213V v návaznosti na nové pneumatiky Bridgestone 2014 a u Scotta Reddinga zejména na nastavení elektroniky Hondy RSV1000R.

Španěl Álvaro Bautista má k dispozici Hondu RC213V ve specifikaci Tovární. V kombinaci časů třídenního testu v Sepangu obsadil jedenácté místo a na nejrychlejšího jezdce testu ztratil 1,255 sekundy. Jak probíhal test v Malajsii komentoval Bautistův šéftechnik Antonio Jimenez slovy: „Potom, co jsme se první den seznámili s novou RC213V, začali jsme pracovat na odpružení Showa.“
„Druhý den se situace poměrně zkomplikovala, protože jsme začali používat nové zadní pneumatiky 2014, jenž se od pneumatik používaných v roce 2013 celkem dost liší. Nová pneumatiku má tužší strukturu navrženou kvůli tomu, aby dokázala absorbovat vysokou zátěž a teploty.“

„V prvním testu jsme ale bohužel měli stejně jako všichni ostatní jen tři nové zadní pneumatiky. Museli jsme začít pěkně od začátku, abychom nalezli takové nastavení, které dokáže vytěžit z nové pneumatiky maximální potenciál. Tato důležitá práce nás stoji spoustu času, protože jako jediní, kteří máme odpružení Showa, nemáme žádné jiné referenční body.“
„Každopádně v dalším testu už budeme používat pouze pneumatiky ve specifikaci 2014, takže se na tuto stránku zaměříme a jsem přesvědčen, že v tomto směru můžeme být úspěšní,“ pokračoval Antonio Jimenez. „V průběhu testu jsme mohli vidět velmi rychlé časy, které jezdci nastavili ráno, tedy v době, kdy dráha ještě byla v dobrém stavu. V tomto případě jsme nebyli příliš rychlí, ale i přesto jsme spokojeni. Álvaro byl rychlý na použitých pneumatikách a to je hodně důležité pro délku závodu. Samozřejmě musíme zapracovat na rychlém kole pro kvalifikaci, ale na to ještě máme dostatek času.“
Šéftechnikem nově příchozího Scotta Reddinga je u stáje GO&FUN Honda Gresini Diego Gubellini, jenž musí zvládnout nejen adaptaci britského závodníka novým podmínkám MotoGP, ale také připravit na nadcházející sezonu úplně nový stroj Honda RCV1000R. „V Sepangu jsme skutečně začínali od nuly, jelikož ve Valencii jsme loni v listopadu nedokázali nic udělat kvůli Scottovu zdravotnímu stavu,“ uvedl Diego Gubellini.

„Základní nastavení, které jsme dostali od HRC jsme se v podstatě snažili přizpůsobit potřebám jezdce. Zejména jsme se snažili zlepšit cit s předním kolem, protože na právě na to Scott při svém stylu jízdy hodně spoléhá. Nebylo to snadné, protože se Scott s každým výjezdem na dráhu učil a přizpůsoboval, čímž docházelo i k změnám jeho stylu jízdy, takže jsme se někdy museli zastavit, vrátit kousek zpátky a vydat se dál jiným směrem. To je ale v případě nováčka normální, když má první možnost si vyzkoušet novou kubaturou.“
„Co se týče elektroniky, tak jsme poměrně spokojení s tím, jak Magneti Marelli pokročila ve vývoji softwaru pro kategorii Open. Tento systém je stabilní a funguje dobře, zvlášť pokud jde o motorovou brzdu a omezení jízdy po zadním kole. Co se týče řízení trakce, tak to je zřejmě zatím její slabší stránka,“ dodal závěrem Diego Gubellini.

Informace o redaktorovi

Petr Czyž - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist