Šéf Ducati lituje, že na Crutchlowa neměl víc času

Motor technického vývoje Ducati Gigi Dall’Igna lituje, že neměl v průběhu uplynulé sezony tolik času, aby britskému jezdci Calu Crutchlowovi pomohl s přizpůsobením se novým podmínkám. Britský závodník dříve závodil s Yamahou M1 u Tech3 a v roce 2014 jel premiéru u tovární stáje Ducati.

Šéf Ducati lituje, že na Crutchlowa neměl víc času
První rok u Ducati loni absolvoval rovněž Gigi Dall’Igna, který měl na starosti nutné zlepšení GP14 a důležitý vývoj zcela nového stroje pro rok 2015, takže skutečně nemohl věnovat jezdcům tolik času, kolik by chtěl.

Cal Crutchlow od Ducati nakonec odešel, přestoupil k LCR Hondě a teprve v závěru sezony vybojoval start z první řady a umístění na stupních vítězů. Paradoxně se to odehrálo v době, kdy Ducati vybavila své budoucí tovární jezdce Doviziosa s Iannonem novým vývojovým modelem GP14.2.
„Je pro mě těžké hovořit o Calovi,“ uvedl v rozhovoru pro Motorcycle News Gigi Dall’Igna. „Normálně bych mu mohl pomoci lépe pochopit motorku, aby se dokázal zlepšit. Myslím, že s Ducati může jezdit bez větších problémů, ale naše výchozí pozice nebyla snadná a já se musel koncentrovat víc na vývoj motorky než na to, abych někomu pomáhal motorku lépe poznat.“

„Prioritou číslo jedna byla motorka a je mi líto, že jsem nebyl schopný Calovi pomoci dostat ten správný cit. Abych byl upřimný, nemůžu stihnout všechno, ale někdy technici musí jezdci pomoci tento potřebný cit dostat,“ dodal Gigi Dall’Igna.
Podle Cala Crutchlowa to byl především těžký pád v Austinu, teprve druhém podniku sezony 2014 v Texasu, který mu zabránil, aby se mu s Desmosedici v dalším průběhu roku dařilo. Ztráta potřebné jistoty a zranění ruky nastalo v době, kdy se s Ducati teprve sžíval a to nebylo dle britského jezdce zcela ideální.

„Nemyslím si, že to bylo jen motorkou. Do nehody v Austinu jsem cítil potřebnou jistotu,“ prozradil pro Autosport Cal Crutchlow a k Texasu dále uvedl: „Myslím, že to byla jedna z největších nehod mé kariéry. Do doby než jsem získal ztracenou jistotu zpátky, jsem už na to nechtěl tolik tlačit a riskovat stejně, jak jsem to dělal předtím. Jakmile jsem se s motorkou cítil dobře, dokázal jsem za to znovu vzít.“

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 1.00
Známkováno: 5x

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist