Rozhovor s Danim Pedrosou

Po závodu v Laguně Seca zahájili jezdci motocyklového šampionátu krátkou letní dovolenou. Pro všechny je to ideální možnost nabrat nové síly do druhé poloviny sezony a ne jinak je tomu v případě Daniho Pedrosy, druhého muže průběžného hodnocení královské kubatury.

Španělský jezdec Repsol Hondy získal v úvodních deseti závodech celkem devět umístění mezi prvními třemi jezdci v cíli a z toho jednou slavil vítězství v německém Sachsenringu. Je také nejproduktivnějším závodníkem Repsol Hondy v počtu umístění na stupních vítězů, kterých za své působení v královské kubatuře získal celkem šedesát pět. Nicméně zatím ani jednou nevyhrál titul mistra světa, což by do budoucna rád změnil. Letos je této výzvě velmi blízko.

V polovině sezony jste v průběžném hodnocení šampionátu druhý, dvacet tři bodů za vedoucí pozicí. Vyvíjí se tato sezona dle Vašeho očekávání?
Dani Pedrosa: „Ano, jde to dobře. Máme dobré výsledky a všechno se zdá slušně vyvážené. Chybí nám víc vítězství, takže doufejme, že v tomto směru se do konce sezony ještě dokážeme zlepšit.“

V tomto roce je pro Vás základem výsledková konzistence, máte vyloženě něco, kde se vám daří nebo naopak potřebujete zlepšit?
Dani Pedrosa: „Pravdou je, že každé sebemenší zlepšení je velmi náročné, protože konkurence je velmi vyrovnaná a každý jediný detail může znamenat rozdíl. Musíme zkoušet všechny možnosti.“
Do konce sezony 2012 zbývá osm závodů. V čem bude druhá polovina sezony jiná?
Dani Pedrosa: „Myslím, že ve zbývajících závodech to bude hodně podobné tomu, co jsme viděli do této chvíle. Každý jeden závod rozhodují detaily, je důležité získat co možná nejvyšší pozici na stupních vítězů a nechybovat.“

Indianapolis, Brno, Japonsko, Malajsie … na kterých okruzích si myslíte, že můžete být silnější a které z nich máte nejraději?
Dani Pedrosa: „V letošním ročníku se dařilo na každém okruhu. Na těch, co máme rádi i na těch, které nemusíme. Myslím, že to stejným způsobem bude pokračovat a nebudou dráhy, které v tom udělají nějaký rozdíl. Nemůžete chybovat a vítězem bude ten, kdo udělá nejméně chyb.“

Zdá se, že k tomu, aby někdo vyhrál závod je nutná absolutní dokonalost. Máte pocit, že ji máte?
Dani Pedrosa: „Ano, tak to skutečně je. Zatímco v závodech si můžete myslet, že neděláme pokroky a můžeme udělat víc, ale my jsme na hranici našich možností a je velmi těžké udělat změnu k lepšímu. Z toho důvodu často závodíme ´jeden za druhým´ s minimem předjíždění, protože jsme dosáhli úrovně, kde už jen velmi málo můžete vytěžit ze sebe, motocyklu nebo okruhu.“

Co si myslíte o dosavadním výkonu RC213V? Vibrace jsou stále hlavním problémem?
Dani Pedrosa: „Motorka jezdí velmi dobře. Je těžké najít pro každý okruh perfektní nastavení. Samozřejmě může být o něco lepší, ale myslím, že odvádíme dobrou práci. Vibrace jsou jen jedením z problémů, které máme. Snažíme se je vyřešit, ale není to snadné. V tomto směru se ani nečekají nějaká výrazná zlepšení pro zbytek sezony.“
V Silverstonu jste museli přejít na jiné specifikace pneumatik. Byly problémy s nedostatkem důvěry na těchto nových pneumatikách vyřešeny?
Dani Pedrosa: „Stále je těžké na těchto nových pneumatikách jezdit. Samozřejmě s dalšími závody jsme si na ně zvykli, ale jistá omezení tam stále zůstávají.“

Jak po první polovině sezony hodnotíte přechod na litrové prototypy? Je to velký rozdíl ve srovnání s uplynulou sezonou?
Dani Pedrosa: „Ano, rozdíl tam je. Zejména pak v závodech, protože pneumatiky vydrží kratší dobu a motorka ke konci víc klouže, což je náročnější na řízení a stále těžší v nájezdech a výjezdech ze zatáček. Z tohoto důvodu si myslím, že je tu letos jen drobný rozdíl mezi prvními třemi a ostatními.“

Je jízda s litrovým prototypem jiná ve srovnání s 990ccm motocyklem, s kterým jste závodil ve Vaši premiérové sezoně v MotoGP?
Dani Pedrosa: „Ne, není. Způsob jízdy se tolik neliší. Výkon je tam podobný. Je jasné, že motorka je jiná, ale co se týče jízdy, tak největší změna je v pneumatikách. Ty, co jsme používali tehdy, byly jiné ve srovnání s těmi současnými a to některé věci trošku mění.“

Jak na dráze vnímáte další letošní změnu v podobě motocyklů kategorie CRT?
Dani Pedrosa: „Jsou to motorky, které jsou stále v procesu vývoje a nemají, do této chvíle, vysoký výkon. Je nám jasné, že pro tento rok nebylo cílem, aby se dostaly na úroveň prototypů MotoGP. Je to novinka, která dostane víc jezdců na startovní rošt a nabídne lepší podívanou. Dejme jim čas.“
V Estorilu jste získal sté umístění na stupních vítězů v motocyklovém šampionátu a v Laguně Seca pětašedesáté v MotoGP. Nyní jste před Wayne Raineym a zároveň osmým nejúspěšnějším jezdcem v rámci umístění na stupních vítězů v královské kubatuře. Je dosažení těchto milníků pro Vás velkou motivací nebo existuje nějaká konkrétní výzva, které chcete do budoucna dosáhnout?
Dani Pedrosa: „Je pravda, že jsem v MotoGP získal spoustu umístění na stupních vítězů, ale zároveň nevyhrál tolik závodů, kolik bych si přál. Rád bych dosáhl většího počtu vítězství.“

Prodloužil jste spolupráci s Repsol Hondou a Vašim novým týmovým kolegou bude Marc Márquez, který Vás uvádí za svůj vzor. Jaké by to bylo, kdyby ve Vaši premiérové sezoně byl týmovým kolegou Mick Doohan?
Dani Pedrosa: „Mít Doohana za týmového kolegu by nebylo nic jednoduchého! Myslím, že to byl velmi tvrdý jezdec … nevím, zda bych mohl být na jeho úrovni, ale rozhodně bych se mnohému přiučil a na dráze si nic nedarovali.“

První polovina loňské sezony byla zejména o léčbě zranění z Le Mans, letos máte v tomto směru větší štěstí a zranění se Vám vyhýbají. Jaké máte plány pro letní dovolenou?
Dani Pedrosa: „Vrátím se zpátky do Evropy, pokusím se odpočinout, načerpat energii a užívat si přestávky. Taky se budu opalovat, což je vždy dobré. Navštívím své přátele, rodinu, bude se bavit a prostě si těch pár dní volna užívat než začnu znovu trénovat.“

Informace o redaktorovi

Petr Czyž - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (2x):



TOPlist