Rossiho bezradnost a co dál?

Ještě nikdy nestál Valentino Rossi na startovním roštu tak vzadu, s výjimkou Losailu 2004 a Valencie 2007, kdy to ovšem bylo po trestech. Takže pochopitelně se o tomto umístěníí na gridu italského multišampióna diskutovalo a dokonce se objevily zprávy, že by mohl Ducati na rok 2012 úplně opustit.

Na dnešní večer je naplánována schůzka Valentina Rossiho, inženýrů a vedení Ducati Corse, na které se rozhodne o návratu Desmosedici GP11 pro Valentina Rossiho. To je první reakce na neúspěch nejen o tomto víkendu, ale také reakce na vlažné výkony ve dvou předchozích závodech, při kterých Valentino používal verzi GP11.1, jež mu měla pomoci k návratu na přední příčky.

„Jsme velmi smutní a zklamaní. Je to o to větší smutek a zklamání kvůli našim fanouškům, kteří mně a Ducati fandí. Musíme se pokusit dál bojovat také kvůli nim. Plánujeme návrat ke starší verzi motocyklu, zítra večer se domluvíme na tom, od kdy to bude možné, protože budeme muset zvážit také rotaci motorů. Nevím tedy, jestli pojedu na GP11 už v Laguna Seca, je možné , že to bude až po Brnu.“ řekl po kvalifikaci na Grand Prix Německa na Sachsenringu sedminásobný mistr světa královské kubatury Valentino Rossi.
Co je největší problém?
„Přední kolo, které je stejné jako na GP11, to mně nedovoluje řídit motocykl tak, jak potřebuji, přinášet mě pocit bezpečné jízdy a to znamená, že pak nemohu své jezdecké umění uplatnit.“

Chová se tento rám jinak než s litrovým motorem?
„Ano, ale nepodařilo se nám zjistit příčinu, možná že je to kvůli odlišnému stylu jízdy. Na litru máte k dispozici více výkonu, takže rychlost v zatáčkách není tak důležitá jako na osmistovce. S GP11.1 se mně nedaří dostatečně zatížit přední kolo, v Mugellu a Assenu jsme neměli dostatek možností to vyzkoušet, ale tady se to naplno projevilo a výsledek je proto ještě horší.“

Myslíš si, že nový asfalt v Mugellu mohl při testech ovlivnit správné vyhodnocení reálného potenciálu GP12?
„Ne, věděli jsme, že je okruh opraven a s tímto faktorem se počítalo. Taky jsem měl na motocyklu dobrý pocit při testech v Jerezu, kde byl povrch stejný jako vloni a tak jsme se rozhodli to risknout a jít do GP11.1.“

Kdo z Vás více tlačil na změnu k novému motocyklu?
„Bylo to rozhodnutí, které jsme přijali společně, já a celý tým. Byli jsme vedeni snahou přestávat fanoušky zklamávat. Po tom víkendu v Silverstone, kdy nám to nešlo ani na suchu a ani na mokru jsme se rozhodli, že do toho půjdeme. Doufali jsme v to, že se v krátkém čase zlepšíme.“

Má tedy projekt GP12 nějakou hodnotu pro příští rok?
„Asi budeme muset na rok 2012 přemýšlet o něčem jiném, udělat něco víc.“

Můžeme pro zítřejší závod doufat v nějaké překvapení ?
„Nevěřím tomu, že bych se mohl zítra nějak výrazně zlepšit, dnešní výsledek hovoří sám za sebe. Pokud by jel Capirossi, tak bych byl možná dokonce poslední.“
Manažér továrního týmu Vittoriano Guareschi poskytl bezprostředně po skončení kvalifikace serveru GPone krátkou analýzu současného stavu:
„Ostatním jezdcům na Ducati se vede lépe než Valentinovi na novém motocyklu. Ovšem ne dostatečně dobře, protože těm co se tak vede, budou stát zítra v první řadě na startu. Faktem je, že se nám nepodařilo nastavení vylepšit a spíše se to zhoršilo. Takto nemůžeme ve vývoji dále pokračovat a ve skutečnosti se ještě více zhoršovat. Otazníkem je, jestli pokračovat, anebo se vrátit zpět. Je evidentní, že se GP11.1 s osmistovkovým motorem chová jinak než GP12 s litrem. Možná, že se nám podařilo se zadním kolem hodně pokročit kupředu, ale paradoxně se tím asi ještě více zhoršila situace s chováním předního kola. GP12 byla zkonstruována na začátku roku 2010, testovali jsme ji v březnu. S litrovým motorem je dobrá, ale s osmistovkou máme problémy.“
Podle serveru twowheelsblog kolují po dalším velmi špatném výsledku Valentina Rossiho v paddocku na Sachsenringu zvěsti (které pocházejí z Itálie) o tom, že má ve své dvouleté smlouvě možnost ji po roce vypovědět. Pokud se tyto zvěsti zakládají na pravdě, mohla by to být pro Valentina možnost, jak se z této, pro něho hodně svízelné situace dostat, pokud by se Ducati (nebo jemu….) nepodařilo obrátit vývoj věcí k lepšímu. Taková situace již v minulosti nastala v případě Marca Melandriho, ale pokud k tomu skutečně mělo dojít, pak by byla na místě otázka, kam by tak mohl Valentino jít poté, co prakticky spálil mosty jak s Hondou, tak s Yamahou.

Informace o redaktorovi

Jiří Mikšík - (Odebírat články autora)




TOPlist