Revoluční návrhy pro kubaturu MotoGP !
Text: Jiří Mikšík | Zveřejněno: 18.6.2009 | Zobrazeno: 5 054x
Firma Dorna Sports platí ročně asi 50 milionů Euro na týmy kubatur 125, 250 a MotoGP Jak ještě dlouho si to může dovolit? Nebo budou uvedeny v praxi náměty, které se budou diskutovat už příští víkend v Assenu!
Z těchto 50 milionů Euro jde celých 38 milionů do královské třídy MotoGP. Třeba tým Tech3-Yamaha (Edwards a Toseland) má ve svém rozpočtu od Dorny částku 7-8 milionů Euro. Většina privátních týmů této třídy nemá totiž žádného hlavního sponzora, který by platil většinu výdajů následujících stájí: Hayate Racing (Melandri), San-Carlo-Gresini-Honda (Elias, De Angelis), Scot-Honda (Takahashi, Talmacsi), LCR-Honda (de Puniet), Pramac-Ducati (Kallio, Canepa), Grupo Francisco Hernando (Gibernau) a Tech3-Yamaha (Edwards, Toseland).
A jaké jsou tedy návrhy, které by mohly náklady těchto satelitních podstatně snížit?
Rozhodně jsou radikální, ale posuďte raději sami:
Tak se nechme překvapit, ale úplně špatné myšlenky ke zvýšení počtu startujících jezdců a týmů v královské kubatuře to tak zase nejsou, čili stojí minimálně za úvahu a diskuzi.
A jaké jsou tedy návrhy, které by mohly náklady těchto satelitních podstatně snížit?
Rozhodně jsou radikální, ale posuďte raději sami:
- Od roku 2011 by mohly satelitní týmy používat jednotné motory, které by mohla vyrábět na příkaz Dorny třeba firma Ilmor.
- K tomu by se mohly použít podvozky firem ROC nebo Harris, což už v minulosti fungovalo.
- A privátní týmy by měly možnost používat motory o obsahu 1000 ccm, proti 800 ccm těch továrních.
Tak se nechme překvapit, ale úplně špatné myšlenky ke zvýšení počtu startujících jezdců a týmů v královské kubatuře to tak zase nejsou, čili stojí minimálně za úvahu a diskuzi.
Informace o redaktorovi
Jak se Vám líbil tento článek?