Před testy IRTA ve Valencii a v Jerezu (2.)

Zítra začnou oficiální testy IRTA kubatury Moto2 ve španělské Valencii a dle mínění odborníků se teprve na okruhu Ricarda Torma ukáže, jaká je výchozí pozice jednotlivých týmů.

Tyto testy budou trvat až do středy třetího března a potom se bude dále testovat 6. až 8. března v Jerezu. Poslední testy před zahájením sezóny 2010 pak bude kubatura Moto2 opět absolvovat 27. - až 29. března v Jerezu, když letos odpadnou noční testy v Kataru.

"Vše se začne teprve ve Valencii", říká majitel brněnského týmu Cardion AB Motoracing, Karel Abraham sr. a hned vysvětluje proč: "Teprve na okruhu Ricarda Torma budou mít všichni zabudovány stejné motory Honda, použijí jednotné pneumatiky Dunlop a také budou použity čipy k měření času. Doposud to bylo hodně živelné a nebylo to rozhodně relevantní. Takže se z toho vůbec nedaly vyvozovat žádné závěry, ovšem ty nebudou možny ani po těch následujících dvou prvních testech. Zde se bude vše teprve dávat dohromady a tak teprve ten třetí test IRTA v Jerezu na konci února ukáže reálnou sílu jednotlivých jezdců a týmů".

Co je nového ve "střední" kubatuře před testy ve Valencii?


Začněme pěkně popořádku, tedy u nás doma a to v Praze. Vloni 15. jezdec MS dvěstěpadesátek, pražský jezdec Lukáš Pešek, pojede poprvé na motocyklu Moriwaki MD600. Těch bude ve startovní listině celkem 6, a kromě "Lukina" pojedou toto japonské šasí také zkušený Španěl Fonsi Nieto a jeho týmový kolega Yannick Guerra ze španělského týmu "G22 HolidayGym Racing", dále Švýcar Thomas Lüthi, a dva piloti týmu Fausta Gresiniho: hodně favorizovaný Španěl Toni Elias a Rus Vladimir Ivanov.


Celkem tři motocykly představí italská firma "RSV". Kromě týmu Aspara a jeho jezdců Mike di Meglia a Juliana Simona, ho pojede pochopitelně i náš "lokalmatador", Karel "Abaja" Abraham. Tento motocykl měl ještě v prosinci "nadváhu" 14 kilogramů, ale nyní má o 7 kilo méně a ještě asi 1,5 se dá ušetřit: "Kapotáž je nyní kompletně z karbonu, navíc osy a některé další díly jsou z magnézia. A nová nádrž přinese dalších 1,5 kilogramu dolů", říká vedoucí projektu RSV Salvatore Giorlandino a dále se vrací k pojmenování RSV, které někteří stále dávají dohromady s Aprilií: "Je to úplně jednoduché. R je počáteční písmeno mého obchodního kolegy Riccarda Drisaldiho, S patří mně a V znamená Victory, tedy vítězství, aspoň doufám". A římský konstruktér dále upřesňuje: "Podvozek pochází z Itálie, ale odkud, to nesmím říci", je hodně tajemný Salvatore Giorlandino, jehož podvozek, jak někteří také v paddocku říkají, spadl v prosinci doslova z čistého nebe na testech ve Valencii.

Velkou neznámou je tým Scot Racing majitele Cirana Mularoniho. Jezdci jsou jasní, ex-piloti MotoGP Alex de Angelis a Niccolo Canepa, když především ten první jmenovaný patří k úzkému kruhu papírových favoritů. Ale, nový projekt "rapid inside NCS" z Carpi u Modeny zatím nikdo pořádně nezná: "Podařilo se nám už dostat na váhový limit, který jsme potřebovali. Motocykl bude velmi lehce ovladatelný", říkají oba dva konstruktéři, Matteo Mantovani a Marcello Fantuzzi. Faktem je, že oba testovali v tomto týdnu v Misanu - za deště - jejich časy ale k dispozici nebyly. A Canepa hodně nepříjemně havaroval, do testů by ale měl být v pořádku.


Jaký je vlastně aktuální stav obou zraněných pilotů z testování v Barceloně? Ital Roberto Rolfo (na snímku) - zároveň testovací jezdec Suter MMX - kvůli zraněnému levému rameni Valencii asi vynechá, chtěl by být ale na startu v Jerezu. Jeho zkušenější španělský jezdecký kolega Alex Debon si zlomil "jen" klíční kost a neměl by tedy zítra ve Valencii chybět. Pojede ovšem na starém motocyklu FTR, tedy loňské produkce (který testoval v Almerii i Abaja), neboť ten nový byl pozdě objednán a bude hotov teprve v polovině března.


Bez pořádného závodního motocyklu byl zatím Maďar Gabor Talmacsi, neboť ani jeho tým "SpeedUp" se nějak "netopí" v penězích. U FTR to bylo hodně pozdě objednané, jinak tuto značku bude tedy kromě Debona jezdit jak uvažovaný "Talma", tak snad i jeho týmový kolega Iannone - což ovšem není vůbec jasné (tým Lucy Boscoscura má zatím peníze jen pro jednoho jezdce). "Je to lepší než sedět doma", říká Gabor Talmacsi, když jezdil v Barceloně pouze standartní Hondu.  


Někam se nám ale "vytratil" tým "Stop and Go Racing" s jezdci Ratthaparkem Wilairotem z Thajska a Hectorem Faubelem ze Španělska (na snímku). Tento tým testoval v loňském roce ještě s motocykly FTR, pak si objednal šasí Suter MMX a v Barceloně celkem překvapivě chyběl: "Tým si dvě objednané šasí vůbec nevyzvedl, a to ještě v listopadu hovořili, že mají peněz dostatek", říká Eskil Suter.


Hodně exotický tým představí španělská stáj Blusens-STX. Místo původně jmenovaných Španělů Bernata Martineze a Davida de Gea pojedou nakonec Yonny Hernandez (Kolumbie) a Mashel Al Naimi (Katar). Prvně jmenovaný pochází opravdu z Meddelinu a je tedy Kolumbijec a ne, jak se na některých serverech objevilo - Venezuelčan. "Jezdil jsem pět nebo šest let latinský motokrosový seriál. Později jsem jezdil doma supermotardy (stal se i národním mistrem) a pak odešel v roce 2008 do Španělska. Zde jsem ve stejném motocyklovém odvětví skončil celkově 3. Vzápětí jsem změnil kubaturů a jezdil na Suzuki GSXR600 supersportový mistrák CEV. Hned v prvním závodě jsem měl štěstí a skončil na bedně. To se mně pak podařilo ještě 4x zopakovat a celkově jsem byl také 4.", říká jezdec. který na testech v Barceloně překvapil hned v úvodu druhým nejlepším časem (celkově pak jako 6.) a kterého účast v světovém mistrovství financuje a velmi podporuje kolumbijská motocyklová federace.


Milým překvapením testů v Barceloně byl mladý japonský jezdec Shoya Tomizawa (Suter MMX), který se společně se svým krajanem Yukim Takahashim (Mistral 610) a Francouzem Julianem Simonem (RSV) dělil časem 1.49,3 o první místo na těchto třídenních testech: "Jsem typem jezdce, který projíždí zatáčky čistě, tedy ne agresivně. Proto mně Moto2 velmi vyhovuje", říká sympaťák k pohledání, velmi skromný Shoya Tomizawa.

Informace o redaktorovi

Jiří Mikšík - (Odebírat články autora)
Press - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (3x):



TOPlist