Před sezónou MotoGP

Protože nová sezóna nejprestižnějšího motocyklového seriálu MotoGP už v podstatě začala testováním v Sepangu a Phillip Islandu, určitě nebude na škodu, když si po těchto prvních předsezónním testech zaspekulujeme o tom, kdo bude mít jaké šance na kvalitní umístění. Jednotliví jezdci jsou seřazeni podle startovních čísel pro tuto sezónu.

1 Casey Stoner (Ducati Marlboro) – určitě největší favorit následující sezóny. Po výkonech, které předváděl vloni, kdy vyhrál 10 závodů z celkových 18, musí i ten nejzarytější fanda Valentina Rossiho uznat, že jej Casey vloni doslova převálcoval a nebylo to jen díky kvalitě Ducati a „kvalitě“ Yamahy. Pryč jsou doby, kdy byl sice velmi rychlý, ale stejně parádně se uměl i vyválet v kačírku a hrozilo, že z něj bude další Randy Mamola, tedy věčně druhý. Tento rok určitě favorit č. 1. (Tip na celkové umístění - 1. místo)

 

3 Alex de Angelis (Honda Gresini) – tak tenhle Sanmaríňan začínal po boku Jardy Huleše u Matteonniho a celkově v roce 2001 skončil o jeden stupínek výš nežli Jarda. Po několika kvalitních sezónách ve dvěpade se dočkal a celkem po právu sehnal kvalitní flek v MotoGP. Tenhle notorický dojížděč se v letošní sezóně bude asi jen rozkoukávat, ale do budoucna určitě myslí hodně vysoko. (tip - 14.)

 

4 Andrea Dovizioso (Honda JIR SCOT) – další střelec ze dvěpade a pravidelný sběrač bodů. Opustí své oblíbené číslo 34, které po ukončení kariéry zůstalo vyhrazeno Kevinu Schwantzovi. Andrea je zřejmě nejlepší jezdec, který sedlal v posledních sezónách dvěstěpadesátku a v této třídě se titulu nedočkal asi jen proto, že to byla Honda. Určitě bude chtít ukázat Lorenzovi, že jezdecky je lepší on. O tom, že si na speciál MotoGP zvyká rychle, svědčí jeho předsezónní testy, kde se pohyboval hodně vpředu. Doufejme, že u tohoto týmu jeho talent neskončí tak, jako tomu bylo u Nakana nebo Tamady. (tip - 10.)

 

5 Colin Edwards (Yamaha Tech3) – přestože to spousta jeho fans nerada uslyší, jeho dny jsou v MotoGP již zřejmě sečteny. V loňské sezóně relativně kvalitní výkony střídal s propadáky, když těch druhých výsledků bylo bohužel více. Jedno druhé místo a jen pět umístění v Top ten, navíc v továrním týmu, to je bída. Přestože letošní testy mu vyšly na výbornou, v satelitním Tech3 to bude jen těžko lepší. Možná měl spíše zauvažovat o návratu do WSBK, s níž si ho stejně většina lidí stále spojuje. (tip - 13.)

 

7 Chris Vermeulen (Suzuki Rizla) – jestliže většina jezdců, kteří přestoupili do MotoGP ze superbiků nijak zvlášť v této kategorii neoslnili (snad vyjma Troye a Colina), rozhodně to neplatí o tomto mladíkovi z Austrálie. Je to zřejmě dáno tím, že přestoupil jako mladý, zatímco většina bajkerů (Xaus, Haga, Pitt, Hodgson, Corser) vstupovala do MotoGP později. Je velmi rychlý, ale nepadá. Jeho síla je hlavně na vodě, když bude více mokrých závodů, může myslet na vyšší než šesté místo, kterého dosáhl v loňské sezóně. (tip - 6.)

 

13 Anthony West (Kawasaki Racing) – další sympaťák od protinožců a další „vodník“. Jestliže Vermeulen je na vodě rychlý, pak Tonda Západ je superrychlý. Je vynikající, že po letech trápení u soukromníků sehnal angažmá, které odpovídá jeho schopnostem. V celkovém pořadí by Top ten byla úspěchem, ovšem v “mokrých” závodech má rozhodně i na vítězství. (tip - 17.)

 

14 Randy de Puniet (Honda LCR) – mnoho lidí si při jeho vstupu do MotoGP myslelo, že v této kategorii nemá co dělat, protože kromě toho, že rozbije pár motorek, mnoho nepředvede. Zpočátku to také tak vypadalo, ale loňská sezóna ukázala, že i tento frantík do MotoGP rozhodně patří! S přestupem do nového týmu a na novou motorku je určitě hodně namotivován, což dokazují i jeho testy. Hlavně nepadat! (tip - 9.)

 

21 John Hopkins (Kawasaki Racing) – Hopper vloni konečně předvedl to, co se od něho už delší dobu čekalo. Je stále pekelně rychlý, ale konečně přestal padat a výsledkem bylo super čtvrté místo, přičemž dokázal být i dvakrát na bedně. Letošní kawa by mohla být na podobné úrovni jako vloni Suzuki, tak by se John mohl prát o stupně vítězů. Každopádně se diváci mohou těšit na parádní záběry v TV nejen s koleny, ale i s lokty na asfaltu. (tip - 5.)

 

24 Toni Elias (Ducati dAntin) – další jezdec, který z mašiny vysedá jak komanč z kobyly. Umí zajet perfektní závody, ale také dovede skončit po naprosto nevýrazném výkonu ve středu pole. Nevyhýbají se mu ani zranění, což na vyrovnanosti výkonů a psychické pohodě jistě nepřidá. Můžeme se těšit na to, že Toni často pojede hodně vpředu a i v době “závody zabíjející” kontroly trakce uvidíme pár pěkných driftíků. (tip - 16.)

 

26 Dani Pedrosa (Honda Repsol) – pilot, po němž rozhodně nešílí davy diváků, ale vzhledem ke své rychlosti, spolehlivosti a španělské lobby je v týmu, kde by bylo umístění jinde než na bedně rozhodně zklamáním. Přestože si při testech v Sepangu zlomil ruku, je to určitě jeden z kandidátů na titul. (tip - 3.)

 

33 Marco Melandri (Ducati Marlboro) – podobný typ jezdce jako jeho bývalý kolega Elias. Dost perfektních závodů, ale i časté výpadky či nevýrazné výsledky, většinou způsobené zraněním. Pokud se jich dokáže vyvarovat, mohl by pomýšlet hodně vysoko, také proto, že bude mít zřejmě nejlepší motorku v celém poli. V předsezónních testech se však zatím moc nepředvedl, doufejme, že si na duknu zvykne lépe, nežli například Gibernau. (tip - 7.)

 

46 Valentino Rossi (Yamaha Fiat) – Vale za sebou nemá jednoduchou sezónu. Zatímco v roce 2006 prohrál s Haydenem, po celou sezónu dokazoval, že je jezdecky lepší. Loni však nejenže jeho technika nestačila, ale i on sám působil poněkud “vyčpěle” a některé závody odjezdil jakoby bez zájmu. Není to však jezdec, který by házel flintu do žita a rozhodně se bude chtít letos prát o titul. (tip - 2.)

 

48 Jorge Lorenzo (Yamaha Fiat) – mistr světa dvěstěpadesátek z předchozích dvou let. Rozhodně bude jednou patřit ke špičce i v nejvyšší kategorii, je však otázkou, jak vysoko vystoupí v této sezóně. Protože nové 800 jsou bližší dvěstěpadesátkám, nežli tomu bylo u 990, je možné, že několika starým mazákům bude již šlapat na paty. (tip - 11.)

 

50 Sylvain Guintoli (Ducati dAntin) – úplně jiný typ nežli druhý Francouz v poli, ambiciózní De Puniet. Guintoli byl jedním z nejvíce nedoceněných jezdců ve dvěpade a jezdil výhradně v soukromých týmech. I přesto se dokázal dostat do této kategorie a ukázal, že zde má co předvést. I když to v celkovém pořadí na Top ten nevypadá, v některých závodech by mohl překvapit, stejně jako tomu bylo vloni v Japonsku. (tip - 18.)

 

52 James Toseland (Yamaha Tech3) – na něho budou upřeny zraky mnoha fanoušků. Nejenom že je to po delší době opět britský jezdec v MotoGP, ale také proto, že ve WSBK patřil k absolutní špičce. To ale Xaus, Hodgson, Haga a další bajkeři patřili také a v MotoGP nic extra nepředvedli. Bylo by super, kdyby James následoval spíš úspěchy Vermeulena, Edwardse nebo Baylisse. Rozhodně to bude mít ale na soukromé Yamaze hodně těžké, i když předsezónní testy vyšly nad očekávání dobře. (tip - 15.)

 

56 Shinya Nakano (Hoda Gresini) – má za sebou velmi špatný rok. Celkem 17. místo, jen třikrát v desítce a to ještě na desátém místě! Na vině byl zřejmě tým JIR, fungující “na baterky”, protože tady se zazdil už jeden japonský talent, Makoto Tamada. Letos bude stejná motorka, ale Team Gresini není JIR, takže tenhle věčný mladík bude určitě chtít ukázat, proč je odborníky řazen mezi nejlepší jezdce této třídy. (tip - 8.)

 

65 Loris Capirossi (Suzuki Rizla) – jeden z nejstarších driverů (věkem i služebně). Ať Loris chce nebo ne, patří bohužel do té generace, která je už na odchodu, ať již do důchodu (Gibernau, Barros), nebo jiných tříd (Biaggi, Checa, McCoy). Těžce nesl to, že mu Ducati nabídla místo “jen” v satelitním týmu a radši přešel k Suzuki. Má jednu z posledních možností ukázat v MotoGP, že stále umí a že nechce mladým nic nechat zadarmo. (tip - 12.)

 

69 Nicky Hayden (Honda Repsol) – protože je odkojený těžkými a mohutnými superbiky, špatně si zvykal na menší stroje o objemu 800, které přeci jen vyžadují jiný styl jízdy nežli jeho smýkání po dráze od kraje ke kraji. Postupem času si ale na motorku zvykal a v tomto trendu rozhodně bude chtít pokračovat i letos. Testy se mu celkem povedly, on sám rozhodně myslí na bednu. (tip - 4.)

 

Team Roberts – v současné době není vůbec jasné to, zda se tento tým zúčastní letošní sezóny. Problémy jsou v nedostatku peněz a také v tom, že se Kenny na konci loňského roku rozešel z Hondou, ale jednání o dodání motoru od Ducati se nepovedla dotáhnout do konce. Pokud penízky a motor budou, umí postavil kvalitní motorku, což dokázal Kenny jun. v sezóně 2006, kde skončil celkově šestý a dojel dvakrát na bedně. Vloni už byly kohoutky přiškrceny a bylo to sakra znát – celkových 14 bodů, to je velká bída. Dorna se však Robertsovi snaží vyjít vstříc s tím, že bude moci nastoupit až od poloviny sezóny.  

 

Celkově vzato, bude hned několik kandidátů na titul. Mezi největší budou rozhodně patřit první tři z loňského ročníku, Stoner, Pedrosa a Rossi. Pokud si zvykne na novou motorku, mohl by překvapit Melandri. Sezóna bude dále ve znamení boje mezi jezdci z generace “starých dobrých časů” (Capirossi, Edwards) s mladíky, kteří se budou tlačit na jejich místa. Je škoda, že týmů i pilotů ubývá. Pokud Roberts nepostaví ani jednoho jezdce, bude jich již pouhých 18, což je skutečně málo. Dorna by se měla nad tímto stavem zamyslet a příkladem jim mohou být FGSport - WSBK v letošním roce bude na staru 28 stálých účastníků!!!

Informace o redaktorovi

Martin Hakl - (Odebírat články autora)
Press - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist