Před Polini Malaysian Motorcycle Grand Prix

Letošní sezóna mistrovství světa silničních motocyklů se chýlí ke svému konci a před námi jsou už pouze dva závěrečné podniky. Prvním z nich bude Velká cena Malaysie na okruhu v Sepangu.

Okruh


Okruh Sepang International Circuit se nachází 85 kilometrů jižně od hlavního města Kuala Lumpur, byl postaven během pouhých čtrnácti měsíců a slavnostně otevřen 9. března 1999. Umožňuje tři specifikace trati, tzv. jižní smyčku, severní smyčku a pak spojení obou těchto variant, tzv. Main Track, na němž se jezdí i seriál MotoGP a Formule 1. Tato varianta okruhu měří 5542 metry, šířka trati je šestnáct metrů a jezdci si během jednoho okruhu „střihnou“ patnáct zatáček. Trať je charakteristická dvěma dlouhými rovinkami. Kvalifikační rekord okruhu na této trati drží Loris Capirossi a hodnota činí 2:02,127 min, ale při letošním testování zajel Nicky Hayden čas 2:00,326 min.

Loňské výsledky


V loňském roce se na stupně vítězů ve stopětadvacítkách dostali všichi tři medailisté z celkového pořadí, Lukáš Pešek získal šest bodů za šesté místo. Ve dvěstěpadesátkách Karel Abraham dojel dvanáctý. Třídu MotoGP opanoval (tehdy) už jistý mistr světa Casey Stoner, pro svoje (zatím) poslední umístění na bedně si dojel Marco Melandri a na stupních vítězů je doplnil Dani Pedrosa.


125 ccm                                                  250 ccm                                                  MotoGP

1. Gábor Talmacsi                                 1. Hiroshi Ayoama                                 1. Casey Stoner
2. Tomoyoshi Koyama                          2. Hector Barberá                                  2. Marco Melandri
3. Hector Faubel                                     3. Jorge Lorenzo                                    3. Dani Pedrosa


Dosavadní průběh sezóny


Po australském triumfu si titul v kategorii do 125 ccm zajistil Mike Di Meglio (237 b.) a je tedy jasné, že bojovat se bude už pouze o pozici vicemistra. Poperou se o ní tři jezdci, kteří jsou natěsnáni v rozmezí pouhých šesti bodů. Nejblíže k ní má druhý Stefan Bradl (187 b.), který jede v závěru sezóny v neuvěřitelné formě, má skvěle připavený motocykl a bylo by velkým překvapením, kdyby nezískal v celkovém součtu medailovou pozici. Úplně opačně je na tom se svojí formou prozatím třetí jezdec Simone Corsi (183 b.), který se postupně propadá z čela tabulky, které opanoval na začátku sezóny. Ve svojí poslední dvackové sezóně se bude o medaili rvát jako o život prozatím čtvrtý Gábor Talmacsi (181 b.). Tomu sice nevyšla obhajoba loňského titulu (naposledy v této třídě obhájil Haruchika Aoki v letech 1995 a 1996), ale určitě nejenom maďarští fanoušci by mu tu medaili na rozloučenou přáli. Na pátém místě je Nicolas Terol (149 b.), šestý Joan Olivé (133 b.). Na sedmém a osmém místě jsou dva jezdci se shodným počtem bodů (117 b.), vzhledem k lepšímu umístění v závodě je však výše Bradley Smith před Sandro Cortesem. Na tohoto zástupce českého týmu Emmi Caffe Latte však pouhé tři bodíky ztrácí devátý Pol Espargaro (114 b.). Desítku uzavírá Scott Redding, který se jako jediný z Top ten nepřehoupl přes hranici sta bodů (97 b.).


Jedinou třídou, kde se bude ještě bojovat o titul mistra světa, je kategorie do 250 ccm. I když se přihodit může cokoliv, bylo by velkým překvapením, kdyby titul nezískal dosavadní lídr Marco Simoncelli (240 b.), který má před svým nejbližším pronásledovatelem náskok 37 bodů. Tím pronásledovatelem je Alvaro Bautista (203 b.), který stejně jako Bradl ve dvackách jede v závěru roku v super formě a může jen litovat slabšího začátku sezóny. Mika Kallio (191 b.) na třetím místě ztrácí na Simoncelliho 49 bodů a protože se bude rozdělovat už pouze padesát bodů za dvě vítězství, jeho šance na titul je fakt už jen teoretická. Přesto se tenhle sympatický Fin s největší pravděpodobností rozloučí se dvěstěpadesátkami a pro příští rok míří o třídu výše (Alice Ducati?). Na místě čtvrtém je Alex Debón (166 b.), pátý je Hector Barberá (142 b.), který by se měl v Malaysii vrátit po dvouzávodní pauze do sedla svojí Aprilie. Má nejvyšší čas, protože se na něho tlačí šestý Yuki Takahashi (134 b.), který by se před svým přestupem do MotoGP (Scot Honda) chtěl se dvěpade rozloučit co nejlepším výsledkem. Na sedmé pozici je letošní největší „padač“ Mattia Pasini (125 b.), osmý je Julian Simón (109 b.), který v této třídě také končí, na rozdíl od Takahashiho (a zřejmě i Kallia) přestupuje o třídu níž, kde pojede s Bradley Smithem v týmu Aspar. Na místě devátém je loňský vítěz ze Sepangu Hiroshi Ayoama (108 b.) a desítku uzavírá Thomas Luthi (95 b.), který stejně jako Barberá kvůli zranění pauzíroval, ale návrat plánoval právě v Malaysii. Lukáš Pešek si bude chtít spravit chuť po smolné Austarálii, kde ho v posledním kole o deváté místo připravila porucha převodovky. V tabulce je se 37 body na patnáctém místě, o příčku níž a o bod méně má Karel Abraham. Snad bude jeho zranění opět lepší a předvede nám zase super výkon, jako na Phillip Islandu.


Ve třídě MotoGP se také bude rozhodovat pouze o titulu vicemistra, protože Valentina Rossiho s jeho 332 body už nemůže nikdo předstihnout (existuje ještě někdo, kdo by tohle nevěděl?). Casey Stoner má na druhém místě 245 bodů a na jeho pozici může útočit ještě třetí Dani Pedrosa (209 b.). Čtvrtý je Jorge Lorenzo (182 b.), na pátého Andreu Doviziosa (145 b.) se bodově dotahuje šestý Nicky Hayden (131 b.). Ten poté, co podepsal smlouvu s Ducati, předvádí skvělé výkony a je možné, že těch čtrnáct bodů na Itala ještě do konce sezóny získá. Na místě sedmém je Colin Edwards (126 b.), osmý je Chris Vermeulen (118 b.), devátý Shinya Nakano (106 b.) a top ten uzavírá Loris Capirossi (102 b.). James Toseland, který je se 100 body na místě jedenáctém, předvedl v Austrálii skvělý závod a dojel letos pošesté na šestém místě. Dvanáctý je pak Toni Elias (91 b.), který si po skvělých výkonech v Indy, Brně a San Marinu opět vybírá poněkud slabší chvilky. Za Španělem je už velká bodová propast, jeho týmový kolega Sylvain Guintoli na třináctém místě má na svém kontě 60 bodů. Tento sympatický Francouz se loučí s kategorií MotoGP a pro příští rok už podepsal smlouvu s týmem Rizla Suzuki, se kterým pojede britské superbiky. Čtrnáctý je Alex De Angelis (55 b.), patnáctý Randy De Puniet (54 b.), šestnáctý Marco Melandri (51 b.), sedmnáctý John Hopkins (50 b.) a osmnáctý Anthony West (46 b.).

Informace o redaktorovi

Martin Hakl - (Odebírat články autora)
Press - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (1x):



TOPlist