Před GP Velké Británie – Donington Park

Mistrovství světa silničních motocyklů se stěhuje opět z kontinentální Evropy. Ne však daleko, celý cirkus se přestěhuje pouze přes kanál La Manche do Velké Británie na okruh Donington Park.

Okruh Donington Park je ikonou motoristického sportu na ostrovech. První závody se v Doningtonu jely už v roce 1931 a v současnosti se zde jezdí také závody Le Mans Series, mistrovství Velké Británie cestovních vozů a Formule 3 a samozřejmě i britské superbiky. Mistrovství světa silničních motocyklů zde jelo poprvé v roce 1987 a smlouvu s Dornou mají tamní pořadatelé do roku 2009. Okruh měří 4 023 metrů a na motocyklu se na něm nejrychleji proháněl Daniel Pedrosa, který drží traťový rekord s hodnotou 1:28,714. Počasí je zde nevyzpytatelné, což má velký vliv na průběh závodů. Dva z posledních tří ročníků se jely za deště a například loni ve dvěstěpadesátkách si to pěkně rozdávali Dovizioso s De Angelisem. Přestože Sanmaríňan lehnul, stačil zvednout mašinu a dojet na druhém místě s náskokem téměř čtyřicet sekund na třetího Ayoamu! Abaja dojel v tomto závodě na desátém místě. Lukáš Pešek si body do tabulky nepřipsal, když ve dvackách dojel na místě osmnáctém.



Výsledky 2007:


      125 ccm                                                   250 ccm                                                     MotoGP

1. Mattia Pasini                                    1. Andrea Dovizioso                                  1. Casey Stoner
2. Tomoyoshi Koyama                       2. Alex De Angelis                                     2. Colin Edwards
3. Hector Faubel                                  3. Hiroshi Ayoama                                    3. Chris Vermeulen



Dosavadní průběh šampionátu


Ve třídě do 125 ccm se na čele šampionátu osamostatnil Mike Di Meglio, který má na svém kontě po vítězství v Katalánsku 112 bodů. Protože v tomto závodě dojel Simone Corsi až na pátém místě, na čelo tabulky, na kterém byl dosud spolu s Di Megliem, nyní ztrácí 14 bodů. Na místo třetí se propracoval Stefan Bradl, který patří určitě mezi největší překvapení šampionátu. Dosud nasbíral 77 bodů. Na Bradlem jsou dva Španělé. Jednak Nicolas Terol, který byl na domácím okruhu přehnaně namotivovaný a ke svým 75 bodům si po pádu nepřipsal ani bodík. Zato se na něho ziskem 20 bodů za druhé místo dotáhl krajan Pol Espargaro. Na místo šesté se po třetím fleku ve Španělsku už dostal úřadující mistr světa Gábor Talmacsi. Na vedoucího Di Meglia ztrácí 44 bodů a souboj o titul určitě ještě nevzdává. Následují sedmý Joan Olivé (65 b.), osmý Sergio Gadea, devátý Bradley Smith (oba 49 b.) a desítku uzavírá Andrea Iannone (47 b.). Sandro Cortese z týmu Emmi Caffe Latte je na místě dvanáctém se ziskem 38 bodů. Neuvěřitelný propad v této třídě zaznamenává KTM: první kačena je na patnáctém místě (Raffaele De Rosa – 22 b.), další rakouské stroje jsou seřazeny od devatenáctého po čtyřiadvacáté místo!

Mike Di Meglio                                                                        Simone Corsi












Situace na čele třídy do 250 ccm se po závodu v Montmelo pořádně zdramatizovala a vyrovnala. Poté, co pro poruchu svojí KTM nedojel lídr šampionátu, Fin Mika Kallio, se na něho po vítězství bodově téměř dotáhl Marco Simoncelli. Bodové skóre je nyní 106 : 103 ve prospěch sevěřana. Ale ani další dva neztrácejí příliš. Na místě třetím je Mattia Pasini se ziskem 98 bodů a o pouhých šest méně jich nasbíral Alex Debon. Mezi těmito jezdci je tedy rozdíl pouhých čtrnáct bodů a to je po sedmi závodech odstup skutečně minimální. Za Debonem je už dvanáctibodová ztráta, ale je zde opět vyrovnaná čtveřice jezdců. Pátý je Hiroshi Ayoama (70 b.), šestý Hector Barbera (69 b.), sedmý Yuki Takahashi (63 b.) a osmý Alvaro Bautista (61 b.). Na devátém místě je Thomas Luthi, který na Bautistu ztrácí patnáct bodů. Naši jezdci jsou stále těsně za sebou. Karel Abraham je patnáctý se ziskem 21 bodů, šestnáctý je Lukáš Pešek, který má na svém kontě bodů osmnáct. Abaja (a nejen on) by byl určitě spokojený s opakováním loňského výsledku, Lukášovi se v Doningtonu dlouhodobě nadaří: „Do Anglie se jedu zúčastnit. Nikdy mi to tam moc nešlo. V týmu už si ze mě dělali srandu, jestli nechci zůstat doma, ale snad se mi to podaří prolomit.“ Doufejme, jednou to totiž přijít musí a je možné, že to bude právě letos, když jede bez zbytečného psychického tlaku.

2x Mika Kallio (už víte, proč se Mika často hrne do zatáček smykem?)











Ve třídě MotoGP se po posledním závodě silná čtyřka rozdělila na dvě vyrovnané dvojice. Tu první tvoří Valentino Rossi a Daniel Pedrosa. Ital nasbíral 142 bodů, ale Španěl jich má jen o sedm méně. Jorge Lorenzo po dvou nulových závodech má 94 bodů a o dva méně má Casey Stoner. Je jasné, že právě tito čtyři si to rozdají o letošní titul a stejně tak je jasné, že i když Lorenzo se Stonerem už mají výrazné bodové manko, rozhodně to jejich šanci na titul nijak nesnižuje. Na pátém místě je Colin Edwards (69 b.). Je až neuvěřitelné, jak tento mazák v týmu Tech3 ožil a jaké výkony letos podává. Takhle nějak vypadá druhá míza. Za ním na šestém místě je zástupce nastupující generace a druhý nejrychlejší pilot soukromé stáje – Andrea Dovizioso (57 b.). I on zaslouží skutečný obdiv za to, jak se s privátní hondou dokáže rvát s továrními stroji. O čtyři body méně nasbíral James Toseland, další nováček a další úspěšný „soukromník.“ Na něho budou upřeny tisíce pohledů domácích fanoušků, kteří se budou těšit na to, že po dlouhé době vystoupí na bednu v této kategorii domácí jezdec. Naposledy jim tuto radost udělal Jeremy McWilliams v roce 2000, když po strhující bitvě dojel na třetím místě za Rossim a Robertsem. Osmý Loris Capirossi si ke svým 51 bodům o tomto víkendu určitě žádné nepřipíše. Zlomená kost pravého zápěstí z crashe v Katalánsku je důrazně proti. Místo něho nastoupí fungl nová tvář v kolotoči MotoGP. Bude jím šampión amerických superbiků Ben Spies. Top ten uzavírají dva hondisté – devátý Nicky Hayden (48 b.) a desátý je Shinya Nakano (42 b.) - všimli jste si ho letos vůbec někdo?

Novinek je samozřejmě i v této části sezóny plno, jedna však výrazně vyčnívá. Je jí návrat Sete Gibernaua do sedla speciálu MotoGP. http://www.motorkari.cz/motosport/silnicni/motogp/nove-tvare-v-motogp-12538.html. Zatím jen na třídenní testování, ale Sete to i po téměř dvouleté pouze pořád umí a stále více si pohrává s myšlenkou, že se vrátí zpět do kolotoče Grand Prix. Se svým rozhodnutím nestartovat s duknou v příští sezóně se už Marco Melandri nijak netají (to samé ale platí i o stejném rozhodnutí týmu), nahrádí ho právě španělský veterán?

Divočák (wild kartou i jízdním stylem) Ben Spies

Informace o redaktorovi

Martin Hakl - (Odebírat články autora)
Press - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist