Phillip Island News

Značky Ducati, Kawasaki, Suzuki a Yamaha vydaly zprávy z testování na okruhu Phillip Island. Podívejte se na zhodnocení jednotlivých jezdců... a abyste měl s čím srovnávat, na začátek přinášíme pár údajů o časech dosahovaných na tomto okruhu. Phillip Island info: rekord okruhu: Marco Melandri (Honda - 2005) 1'30.332 nejlepší pole: Nicky Hayden (Honda - 2006) 1'29.020 nejrychlejší kolo GP 2007: Valentino Rossi (Yamaha) 1'30.801 Pole 2007: Dani Pedrosa (Honda) 1'29.201

Ducati news

Ducati si pochvaluje vynikající start testů na Phillip Islandu. Casey Stoner tam poslal 29 kol za 1´30, experimentovalo se s nastavením i pneumatikami a nové Bridgestonky si vysloužily pochvalu. Poziviní je i to, že se Stonerovi stále lepší stav ramene zraněného v Jerezu, o čemž svědčí i 73 najetých kol. Marco byl ještě pilnější s rovnou stovkou okruhů. Ten se dnes věnoval hlavně hledání optimálního setupu a ani netestoval nejnovější Bridge.

Casey Stoner: "Dnešek byl fajn. Nové pnenumatiky, které se osvědčily už v Sepangu, fungovaly dokonale i tady. Výjezdy ze zatáček jsou teď ještě lepší. Upravili jsme nastavení na předku, to přineslo lepší stabilitu i přilnavost, a aniž bych tlačil na pilu, nejlepší čas jsem dal na pneumatice s najetými 17 koly. Počasí bylo v pořádku a také rameno je na tom lépe než v Malajsii." Marco Melandri: "Všechno je v pohodě. Na motorce se konečně cítím dobře. V Sepangu jsem měnil mnoho věcí najednou, asi jsem příliš chtěl, aby se vše podobalo tomu, na čem jsem dříve jezdil. Teď jsme se pokusili najít dobré základní nastavení a to se povedlo. Motorka je v zatáčkách mnohem ovladatelnější a méně nervózní. Ještě to není na 100 %, ale „I am happy“ :-) . Zítra nás čeká test elekroniky a pak i pneumatik. Chceme také vyzkoušet něco s rozdělením hmotnosti."

Kawasaki news

U zelených se pokračovalo v práci započaté během minulých testů v Sepangu. Hopkins i West se věnovali především nalezení optimálního základního nastavení. Hopper se věnoval nastavení podvozku a převodovky optimálně pro Phillip Island. V úsilí o dosažení nejlepšího času byl ale bržďěn problémem se stabilitou zadní části motorky. Některá zlepšení se povedla odpoledne, ale bude se v tom pokračovat i zítra. Anthony se svým týmem vyzkoušeli mnohá nastavení a on sám si dal za cíl lépe pochopit souvislosti mezi nastavením a chováním motocyklu na dráze. Nebyl spokojený s dosaženými časy, ale věří v zítřejší zlepšení.

#21
: "Především jsme řešili nastavení a převodovku a také nervozitu podvozku. Zítra nás čeká náročné testování Bridgestonů a snad se vyřeší i nestabilita při jízdě. A časy se snad konečně pohnou dolů." #13: "Zkoušeli jsme najít vhodný set-up, vpředu jsme vyzkoušeli různé vidlice, vše s dobrými výsledky, a tak doufám v zítřejší další zlepšení." Technický ředitel Kawaski: "Zkoušeli jsme mnohé a také jsme zjistili že v jednom úseku trati velmi ztrácíme. Zítra testujeme pneumatiky, protože jejich charakteristiky jsou zvláště pro tento okruh naprosto zásadní."

Suzuki news

Loris Capirossi a Chris Vermeulen dnes měli před sebou obrovské množství práce. Pro tým je důležité najít dobré nastavení, protože s okruhem v Austrálii měla Suzuki v minulosti určité problémy. S větrem, který vane od moře, je Phillip Island jedním z nejlepších okruhů pro testování aerodynamiky. Oba piloty v dalších dnech čekají další náročné testy jak aerodynamiky, tak i podvozku a elektroniky a pochopitelně pneumatik Bridgestone.

Loris Capirossi: "Byl to těžký den. V cestě k dobrému nastavení udělal tým mnoho práce, ale protože je tento okruh pro Suzuki velmi těžký, tak další ohromná spousta práce je před námi." Chris Vermeulen: "Loris i já jsme měli mnoho připomínek. Máme teď mnoho nových dílů, ale před jejich zkouškami musíme najít dobré základní nastavení. Samozřejmě věřím v dramatické zlepšení časů."

Yamaha Tech3 News

Colin Edwards pokračoval ve velmi úspěšném vstupu do této sezóny. Testování zahájil nejrychlejší kolem prvního dne. Čas 1.29.566 dosáhl na kvalifikačních Michelinech, na závodních dosáhl času třetího. Jeho týmový kolega velmi zapůsobil pátým časem při svých teprve čtvrtých jízdách s motocyklem MotoGP Yamaha Tech3. Tento svůj čas navíc dal na závodních pneu a bezpochyby tím zúročil svoje zkušenosti s okruhem získané v seriálu WSBK.

Colin Edwards 1.29.566 – 77 kol: "Začínal jsem se stejným nastavením jako v Malajsii a během dne jsme si s tím trochu hráli. Yamaha tvrdě pracovala na nových dílech a elektronice a proto se hodně zlepšily hlavně nájezdy i výjezdy ze zatáček. Proti Sepangu jsem potřeboval dostat na předek více váhy a to se povedlo." James Toseland 1.30.864 – 81 kol: "... kromě jiného jsem si uvědomil jak je důležitá znalost trati. Můžete se soustředit jen na jízdu a motocykl a proto je jednodušší hledat cestu ke zlepšení. Stále mám trochu problém při nájezdech do rychlých zatáček a tím ztrácím docela dost času právě v rychlých úsecích tratě." James se také nezapoměl poplácat po rameni: "Poprvé jsem to v této třídě dal někomu na brzdy. V první zatáčce to odnesl Chris Vermeulen a já jsem na to pyšný :-)"

Informace o redaktorovi

Tomas Mysliveček - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist