Pedrosa má toho dost a žádá víc respektu

Závod v Argentině Dani Pedrosa nedokončil, protože ho krátce po startu vyvezl mimo závodní stopu Johann Zarco. Jezdec Repsol Hondy tehdy prolétl vzduchem a při dopadu si zlomil zápěstí. Už v Texasu byl Španěl zpátky, protože nechtěl ztratit další body. Jenže v domácím klání v Jerezu byl blízko jezdcům tovární Ducati, kteří se přetahovali o pozice, následoval kontakt, pád, další nula bodů a další rozhodnutí ze strany komisařů FIM - závodní incident.

V závodu Velké ceny Španělska chtěl Andrea Dovizioso v nájezdu do šesté pravotočivé zatáčky předjet týmového kolegu Jorge Lorenza. Italův útok ale nebyl úspěšný a oba jezdci výrobce z Boloně byli delší na brzdy. Lorenzo pak rychle zamířil zpět do závodní stopy, kde už byl ale Dani Pedrosa, který měl v úmyslu předjet oba. Lorenzo ale do Pedrosy narazil a jezdec Repsol Hondy znovu letěl vzduchem. Na zemi skončili všichni tři. Incident vyšetřovali komisaři FIM, ale v závěru závodu přišlo rozhodnutí, že se jednalo o závodní incident, tudíž nebudou podniknuty žádné další kroky.

Na jinak klidného Daniho Pedrosu to už bylo moc a šel si na Ředitelství závodu pro vysvětlení. Jenže jak později uvedl, nikdo se tam s ním nechtěl moc bavit a Pedrosa proto žádá od vedení víc respektu. „Šel jsem tam, abych s vedením závodu hovořil a pochopil jejich rozhodnutí,“ cituje Daniho Pedrosu britský Autosport. „Byl jsem na vnitřku a ve správné stopě? 'Ano'. Oni (jezdci Ducati) byli na vnějšku, vraceli se po chybě, takže znovu najížděli do stopy? 'Ano'.“

„Takže pokud jste ve stopě, kdo má přednost, ten kdo je je uvnitř nebo ten co jede vně? 'Ten uvnitř.' OK, takže čí to byla chyba? 'OK, ale my už rozhodnutí udělali'. Já chci jen správně pochopit, jak tyto situace posuzují. Sotva jsem mohl chodit, ale šel jsem tam a ředitel závodu pan Mike Webb si ani nenašel čas na setkání. Přitom byl ve vedlejších dveřích. Zasloužím si trošku víc respektu než toto. Nejsem naštvaný, jen rozčarovaný.“

Je to právě ředitel závodu plus dva komisaři FIM, kdo rozhoduje o penalizacích. Navíc po letošní Argentině měly být tresty za podobné incidenty přísnější. Ve druhém podniku sezony Márqueze penalizovali za najetí do Espargara a později za incident s Rossim, který skončil pádem italského závodníka. Naopak incident Pedrosy se Zarecem byl označen jako závodní incident.

„V Argentině to byl závodní incident, ne pro Marca s Valem, ale pro mě se Zarcem ano. Přitom jsem po jeho chybě musel udělat místo, aby nedošlo ke srážce a už jsem letěl a skončil v nemocnici. Tentokrát OK, Lorenzo mě možná neviděl, nedíval se, nečekal mě tam. Ale nezvedl motorku a my havarovali. A znovu, závodní incident.“

„Tak to nejde, hodně dalších závodníků nás sleduje a bere si z toho příklad. Bylo mi řečeno, že pokud se mi to nelíbí, mám se odvolat. Mám pocit, že by Jorge dostal trest, ale to já nechci, chci aby lidé v ředitelství pochopili co se vlastně děje na dráze. Myslím, že jsem velmi jasně vysvětlil co se stalo. Víc už udělat nemůžu. Měl jsem dva těžké pády a skončil ve špitálu. Nikdo se mě nezeptal co se stalo, jak to bylo v Argentině. Nikdo po závodě nezašel za Jorgem nebo za mnou, aby zjistil co se stalo. Nicméně bylo rozhodnuto.“

Informace o redaktorovi

Petr Czyž - (Odebírat články autora)

Autor článku obdržel prémii 14 Kč od 7 uživatelů.
Prémie jsou již uzavřené, děkujeme.
masi přispěl 2 Kč
Bubrak-ZX10R přispěl 2 Kč
kybi přispěl 2 Kč
angrest. přispěl 2 Kč
Foxx5 přispěl 2 Kč
kostakonda přispěl 2 Kč
Riksa přispěl 2 Kč
Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist