Páteční tréninky patřily jezdcům Desmosedici GP14.2

V prvním tréninku královské kubatury nastavil nejrychlejší kolo italský závodník Andrea Iannone, který má pro víkend v Aragonii k dispozici jeden stroj nové vývojové řady GP14.2. Stejný motocykl má rovněž člen tovární stáje italského výrobce Andrea Dovizioso, který v odpoledním druhém volném tréninku zajel vůbec nejrychlejší čas pátečních jízd.

V pátečním prvním tréninku Andrea Iannone porovnával oba motocykly Pramac Racingu GP14/ GP14.2 a vstup do závodního víkendu mu opravdu vyšel, když tento úvodní trénink vyhrál časem 1'48,995 sekundy a překonal tak po většinu času dominující Hondy. Nějak zvlášť výrazný rozdíl mezi oběma motocykly Iannone nezaznamenal, ale přesto dává přednost nové verzi s níž pak odpoledne zajel čtvrtý nejrychlejší čas pátečních jízd 1'48,747 sekundy.
„Pro nás to byl určitě pozitivní den,“ uvedl po skončení tréninků Andrea Iannone. „Ráno jsem v prvním volném tréninku ze začátku používal GP14 a pak GP14.2, abych trénink uzavřel na první pozici. Odpoledne jsem pokračoval v srovnávacích testech obou motocyklů a s oběma dosahoval velmi podobných časů.“

„Prozatím se mi lépe jezdí na nové vývojové verzi, protože má lepší jezdecký posez s možností většího rozsahu pohybu. Ještě musíme s týmem analyzovat brzdění, protože s novou motorkou musím vyvinout větší tlak na brzdovou páčku ve srovnání s GP14, takže zítra uděláme pár testů, abychom zjistili co je důvodem této situace.“
Tovární jezdec Andrea Dovizioso dopoledne zajel kolo Motorlandu za 1'50,043 sekundy (GP14), což mu stačilo na sedmou pozici výsledkové listiny. Odpoledne ale Ital výrazně zrychlil a nastavil nejlepší čas pátečních volných jízd na 1'48,285 sekundy (GP14.2). Rekord okruhu je přitom 1'48,565 sekundy, což je nejrychlejší kolo závodu z roku 2013.

„Nakonec se mi podařilo zajet skvělé kolo!“ neskrýval své nadšení Andrea Dovizioso. „S časem jsem velmi spokojený, zejména proto, že se mi nepodařilo zajet toto kolo úplně ideálně. Musíme ještě zapracovat na rychlosti, protože jako vždy v Aragonii zadní pneumatiky rychle ztrácí na výkonu už po několika kolech. Můžu potvrdit, že GP14.2 je užší a mnohem pohodlnější, takže z tohoto hlediska jezdí lépe, ale ještě tam máme dost práce, kterou je třeba udělat.“

Informace o redaktorovi

Petr Czyž - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist