Pád v zahřívacím kole je pro Abrahama s Mirem záhadou

Před nájezdem na start závodu francouzské Grand Prix jeli jezdci MotoGP zahřívací kolo, které ale nedokončil český závodník Karel Abraham a Španěl Joan Mir. Oba ve stejném místě přišli o předek a havarovali. Jezdec Suzuki ještě stihl vzít druhou motorku a dostat se zpátky do závodu, brněnský závodník bohužel vyjel z boxů již poté, co čelo závodu projelo cílovou čarou prvního kola a uviděl černou vlajku, která ho vrátila zpět a definitivně tím závod v Le Mans pro něho předčasně skončil.

Krátce před startem pátého závodu sezony jeli jezdci MotoGP zahřívací kolo, po němž se řadí na startovní rošt a světla pak spustí startovní proceduru. V první šikaně okruhu Bugati ale spadl Karel Abraham (Reale Avintia Racing) a hned na to ve stejném místě Joan Mir (Team Suzuki ECSTAR). Málem to schytal Johann Zarco (Red Bull KTM Factory Racing), do něhož se opřela klouzající Ducati Avintie. Během víkendu v Le Mans jsme viděli spoustu pádů, ale v zahřívacím kole, to se jen tak nevidí, třebaže podobně jednou skončil i Casey Stoner.

Pochopitelně všechny zajímalo co bylo důvodem pádu. Ten skutečný důvod je ale záhadou, protože ani jeden z jezdců si není vědom chyby a ani telemetrie na žádnou anomálii v daném okamžiku neukazuje. Alespoň dle informací jednotlivých týmů. „Jel jsem v zahřívacím kole bez náklonu a spadl,“ uvedl Abraham. „Bylo to hodně zvláštní. Jsem opravdu zklamaný, protože v tomto závodu byly body velmi blízko. Místo toho odjíždíme znovu s nulou.“

V pozdějším rozhovoru na FB Karel Abraham řekl, že byl za Joanem Mirem se zeptat, zda jeho technici nenašli důvod pádu, ale ani u Suzuki přesně nevěděli, co se v tu chvíli stalo. Karel Abraham prozradil, že v jednu chvíli se mu kouslo přední kolo a celé to vypadlo, jako by tam oba spadli na olejové skvrně, což ale není možné, protože těch pádů by tam bylo daleko víc. Každopádně pád Joana Mira nebyl reakcí na karambol Abraham jedoucího před ním.

„Je to velká škoda to co se stalo v zahřívacím kolem,“ prozradil nováček Joan Mir, který závod dokončil s druhou motorkou šestnáctý. „Myslím, že snad možná pneumatika byla studená, ale nebrzdil jsem tam nijak tvrdě nebo příliš brzy, každopádně jsem ztratil předek. Během víkendu jsem havaroval čtyřikrát a bylo by dobré zjistit proč, až si z toho můžu vzít ponaučení pro příště.“

Informace o redaktorovi

Petr Czyž - (Odebírat články autora)

Autor článku obdržel prémii 12 Kč od 6 uživatelů.
Prémie jsou již uzavřené, děkujeme.
masi přispěl 2 Kč
martins1 přispěl 2 Kč
Fido-141 přispěl 2 Kč
Riksa přispěl 2 Kč
Rosička přispěla 2 Kč
Kirru23 přispěl 2 Kč
Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist