Ohlasy po závodu MotoGP v Termas de Río Hondo

Druhý závod sezony mistrovství světa silničních motocyklů měl velmi neočekávaný průběh s řadou pádů, předjíždění a výsledku, který hovoří jasně pro jezdce továrny tří ladiček. První dva místa získali právě jejich jezdci Maverick Viñales a Valentino Rossi. Španěl po startu z šesté pozice vyhrál druhý závod sezony a je prvním jezdcem Yamahy od roku 1990, jemuž se podařil vyhrát úvodní dva podniky roku. Naposledy to byl Wayne Rainey. Navíc to bylo pro japonského výrobce jejich 499. vítězství, takže uvidíme, kdo z jezdců oslaví jubilejní pětistovku. Druhý Valentino Rossi měl za sebou náročný víkend, protože se mu vůbec nedařilo v trénincích, musel přes první kvalifikaci bojovat o postup do QP2, kde byl nakonec sedmý nejrychlejší, takže do jubilejní 350.GP startoval z třetí řady. Třetí místo v cíli získal Cal Crutchlow, jezdec LCR Hondy, který byl prvním jezdcem sezony, který havaroval v závodě. To bylo ale v Kataru, což Brit hodil za hlavu a plně se koncentroval na maximálně dobrý výsledek v Argentině. V kvalifikaci vybojoval třetí místo na startu a stejná pozice mu patřila v cíli, což je určitě výborná vzpruha pro další podnik v Texasu.

MotoGP – Závod/ Velká cena Argentiny

1. Maverick Viñales (Movistar Yamaha MotoGP) – MS 1.místo … 50 bodů

„Odvedli jsme tu skvělou práci. Rozhodnutí ohledně výběru pneumatik jsme udělali už ráno. Cítil jsem se naprosto parádně! Přilnavost pneumatik byla po celou dobu velmi dobrá. Cítím se silný a musím říct, že Michelin odvádí velmi dobrou práci. Je to jako sen. Musím poděkovat týmu, za jejich perfektní práci, takže v tom jen pokračujme dál!“
 

2. Valentino Rossi (Movistar Yamaha MotoGP) – MS 2.místo … 36 bodů

„Můj mechanik Brent mi na startovním roštu řekl: „Je to tvoje 350.Grand Prix, zkus zajet dobrý závod.“ Jsem moc šťastný, protože jsem byl konkurenceschopný od prvního po poslední kolo. Fyzicky jsem na tom lépe, trénoval jsem tvrdě, takže se na motorce cítím dobře a můžu na to tlačit po celou dobu závodu. Moje koncentrace byla dobrá, a taktéž bitva s Calem, protože jsem ho byl schopen porazit. Bohužel Maverick byl o něco rychlejší, nicméně tento výsledek je pro mě a tým skutečně dost důležitý, protože první a druhé místo je pro Yamahu skvělé! Nemyslím si, že by se na výsledku něco změnilo pokud bych Cala předjel dřív. Při pohledu na časy Mavericka je jasné, že byl o něco silnější. Tato dráha byla pokaždé záludná a už v minulosti jsme tu viděli hodně potíží. Nerovnosti na dráze, která klouže a včera navíc pršelo, takže na to vše musíte myslet a musíte mít také štěstí. Pro nás to dopadlo dobře, vezeme důležité body a já se dnes na motorce cítil opravdu dobře.“
 

3. Cal Crutchlow (LCR Honda) – MS 5.místo … 16 bodů

„Je moc příjemné získat umístění na stupních vítězů pro tým LCR Hondy potom, co se stalo v Kataru, a abych řekl pravdu, jsem za třetí místo moc rád. Musel jsem si v závodu hned od začátku poradit, protože se mi na palubní desce rozsvítila kontrolka, ale nepanikařil jsem a když mě pak předjel Maverick, snažil jsem se ho následovat a kontrolovat situaci, což jsem udělal. Když se pak za mě pověsil Vale, chtěl jsem na to opět zatlačit, ale kontrolka se rozsvítila znovu, takže jsem musel zpomalit a snažit se závod co nejlépe zvládnout až do konce. Vale mě pak předjel, protože jak bylo vidět měl možná o něco vyšší přilnavost než já, ale jak víme jízda s Hondou je v tuto chvíli o něco obtížnější. Myslím, že jsme odvedli dobrou práci a dostali motorku na stupně vítězů. Katar byl pro mě a tým pohroma, protože jsme se tam cítili silní, ale získat pódium v prvních dvou závodech je určitě dobré.“
 

4. Álvaro Bautista (Pull&Bear Aspar Team) – MS 9.místo … 13 bodů

„Byl to hezký závod, něco jako ze závěru loňské sezony, když jsem startoval vzadu a pak získával pozice. V úvodu jsem ztratil nějaký čas, protože do toho šli všichni naplno a já se dostal do těžké skupiny se zvlášť útočným jezdcem, jehož nebylo snadné předjet. Jakmile snížili rychlost, dokázal jsem se před ně dostat a jezdit stejně rychlá kola jako jezdci vpředu. Už jsem byl ke konci dost blízko, ale ztráta z úvodních kol závodu teď byla znát. Mám pocit, že jsem jezdcem, který je schopen podobných výsledků, tyto pozice jsou pro mě reálné a myslím, že musíme tímto směrem pracovat.“
 

5. Johann Zarco (Monster Yamaha Tech 3) – MS 11.místo … 11 bodů

„Dnes je to pro mě šťastný den a z Argentiny můžeme odjíždět s pocitem dobře odvedené práce. Do závodu jsem startoval čtrnáctý, ale z toho jsem si příliš velkou hlavu nedělal, protože cit s motorkou byl velmi dobrý a věděl jsem, že můžu zajet dobrý závod. V závodu vše fungovalo jak mělo a já dokázal bojovat o pozice a předjíždět své soupeře. Byla to také pořádná výzva, protože hodně věcí se odehrávalo ve skupině, ale zachoval jsem chladnou hlavu a útočil jen, když to šlo, zatímco jsem si udržoval potřebné tempo a pozici. Nakonec jsem bojoval o čtvrté místo, ale nepodařilo se mi udržet tempo s Bautistou, který odjel dobrý závod. Po pádu v Kataru jsem dělal co bylo v mých silách. Je důležité, že jsem dojel do cíle a získal nějaké body, ale být součástí první pětky je neuvěřitelné, takže s tímto výsledkem jsem velmi potěšen.“
 

6. Jonas Folger (Monster Yamaha Tech 3) – MS 6.místo … 16 bodů

„Během závodu jsem se cítil dobře a je to paráda, že také druhý závod končíme vpředu. Ze začátku jsem měl určité pochyby, protože mi v noci nebylo dobře a musel jsem si vzít nějaké léky. V každém případě se mi podařilo dobře odstartovat, což je něco, co jsem chtěl po Kataru zlepšit, a první dvě kola jsem dokončil povzbudivým způsobem. Bohužel jsem pak udělal chybu, čímž jsem nějaké pozice ztratil, ale zůstal jsem v první desítce a soustředil se na jejich zpětné získání. Viděl jsem, že Petrucci se svoji motorkou válčí, protože na to moc tlačil a pneumatiky dostávaly zabrat, takže jsem se snažil své pneumatiky šetřit co nejvíc na závěr závodu. Jakmile jsem byl těsně za ním věděl jsem, že ho můžu předjet. Johann byl o něco rychlejší než já a je to on, kdo je mým cílem. Je každou neděli opravdu výrazně rychlejší, takže na tom musím zapracovat a analyzovat jak to udělat, abych ho dokázal překonat. Nicméně s dosavadním výkonem můžeme být spokojení a už se nemůžu dočkat závodu v Texasu.“

Informace o redaktorovi

Petr Czyž - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (2x):



TOPlist