Ohlasy po závodu MotoGP v Le Mans

Závod ve Francii byl pro řadu jezdců královské kubatury skutečná pohroma. Motorky klouzaly a docházelo k řadě pádů, které si naštěstí nevyžádaly žádná těžká zranění. Do cíle dojelo jen třináct závodníků, takže kdo závod dokončil, ten také bodoval. Vítězem je Jorge Lorenzo, který nechyboval a plně využil startu z pole position. Lorenzo je také novým lídrem MotoGP. Valentino Rossi projel cílem na druhé pozici a také on je stále ve hře o titul mistra světa. Slaví Maverick Viñales, který dostal Suzuki na stupně vítězů, což je událost, na kterou japonský výrobce čekal od roku 2008. Nejlepším jezdcem netovární stáje je Pol Espargaró z francouzské stáje Monster Yamaha Tech 3. Další závod je v Mugellu a s tím spojená italská Grand Prix.

MotoGP – Závod

1. Jorge Lorenzo (Movistar Yamaha MotoGP) – MS 1.místo … 90 bodů

V podání španělského závodníka jde o jednoznačnou záležitost. Po celý víkend patřil mezi nejrychlejší a závod vyhrál stylem start-cíl. Lorenzo jel jako po kolejích a dokázal vybojovat pětadvacet bodů letos už podruhé. Navíc vzhledem k tomu, že Marc Márquez spadl a závod dokončil třináctý, je Lorenzo novým lídrem průběžného hodnocení.

„Z vítězství mám velkou radost, protože všechno bylo téměř perfektní. Věděl jsem, že v závodu má Márquez se mnou šanci bojovat o vítězství nebo pokud by nebyl tolik rychlý, měl by být druhý nebo třetí, což by znamenalo, že si stále udrží první pozici v průběžném hodnocení, jenže spadl. Teď měli první tři jezdci nulu nebo jen pár bodů v dosavadním průběhu sezony, takže teď do jisté míry začínáme téměř od začátku, ale s námi v čele s pěti body náskoku."
 

2. Valentino Rossi (Movistar Yamaha MotoGP) – MS 3.místo … 78 bodů (+12)

Druhým místem Ital zajistil Yamaze další double, jen nyní v opačném pořadí než tomu bylo v Jerezu. Rossimu nevyšla kvalifikace, startoval sedmý, což samozřejmě mělo vliv na vývoj závodu. Lorenzo od prvních metrů na to zatlačil jak jen mohl, což nebylo v Italových silách, který si teprve dělal místo a v době, když se dostal na druhé místo za Lorenza, tak už oba dělilo přes pět sekund. Rossi ztrácí na vedení dvanáct bodů a to v této fázi šampionátu není téměř nic. Jak se nechal Ital slyšet, tak je rád, že teď mnohým ukázal, že loni to rozhodně nebyla jeho poslední šance na zisk jubilejního desátého titulu.

„Start z třetí řady nebyl nejlepší, takže to hned v úvodu bylo hodně komplikované. Měl jsem dobré tempo, dokázal jsem na to hned zatlačit a byl rychlý, ale musíte zůstat v klidu, protože bylo velmi snadné někde udělat chybu. Postupně jsem se přibližoval za Márqueze s Dovim a byl o něco rychlejší. Jsem moc rád, protože když začínáte sedmý a získáte dvacet bodů je to hodně dobré, ale také je to dobré, protože dvacet bodů je dost důležitých. V šampionátu jsem teď dvanáct bodů za Jorgem a sedm za Marcem. To znamená, že je vše otevřeno a my se musíme plně koncentrovat. V této chvíli jsem třetí, takže musím myslet na každý další závod, zejména pak na Mugello a snažit se tam být konkurenceschopný.“
 

3. Maverick Viñales (Team Suzuki Ecstar) – MS 5.místo … 49 bodů (+41)

U Suzuki je dnes velká sláva, protože po návratu do MotoGP je Viñales jejich prvním jezdcem, který dostal prototyp GSX-RR na stupně vítězů. Naposledy japonský výrobce slavil pódium v roce 2008 s Lorisem Capirossim a to už je nějaký ten rok. V Le Mans navíc získala Suzuki první a zatím poslední vítězství v nové éře MotoGP s Chrisem Vermeulenem v roce 2007. Teď se uvidí, jak Maverick Viñales rozhodne o své budoucnosti, zda zůstane nebo půjde k Yamaze. Rozhodnutí měl sdělit do neděle, tedy do dnešního dne. Kdy bude jeho stanovisko oficiálně potvrzeno je s otazníkem.

„Le Mans musí být moje šťastná dráha, protože jsem zde získal v roce 2011 své vůbec první vítězství v mistrovství světa a dnes jsem získal své první umístění na stupních vítězů v MotoGP. Zároveň je mi líto, že jsem na to nedokázal zatlačit o něco tvrději, jak jsem chtěl v předchozích dnech. Samozřejmě mám velkou radost z výsledku, z toho, že jsem prvním jezdcem, který Suzuki znovu dostal na pódium a za všechnu práci, kterou jsme udělali. Až do včerejška jsem měl ze závodu velké obavy, ale musím poděkovat svému týmu a všech technikům Suzuki, kteří nic nevzdali a přes noc vymysleli řešení, které se dnes ukázalo jako velmi účinné. Odvádíme dobrou práci a toto umístění na stupních vítězů je odměnou za vynaložené úsilí mé, týmu a celé společnosti.“
 

4. Dani Pedrosa (Repsol Honda Team) – MS 4.místo … 53 bodů (+37)

Španěl měl velmi těžký víkend. Kvalifikace vůbec nedopadla dobře, protože měl pád a do závodu musel startovat jedenáctý. Tato pozice mu také nějakou dobu patřila, ale Pedrosa šel dopředu a probíjel se jak jen to šlo. Situaci mu ulehčilo také to, že dost jezdců spadlo a tak to nakonec bylo čtvrté místo, což je vzhledem k okolnostem ještě hodně dobrý výsledek. Také Pedrosa je teď na rozcestí a dle mnohých už s Yamahou podepsal. Jiní zase říkají, že se čeká na Viňalesovo rozhodnutí, ale vše může být nakonec jinak, tak uvidíme co do Mugella u HRC a Yamahy vymyslí. Každopádně si byli všichni u Hondy Pedrosou zřejmě tak jistí, že je musel neskutečně překvapit. S Hondou už titul asi nezíská, Yamaha mu ale tuto šanci ještě nabídnou může.

„S čtvrtým místem dnes nemůžu být spokojený, protože bych samozřejmě raději skončil výš a měl lepší závod. Dal jsem do toho všechno, ale ne vždy vše vyjde. Také jsem párkrát chyboval, ale nejvíc nás nás zasáhla kvalifikace, protože startovat tak daleko vzadu samozřejmě věci jen komplikuje. V úvodu závodu jsem neměl dobrou přilnavost a bylo dost těžké získat správný cit k tomu, abych jel o něco rychleji. Druhá část závodu probíhala lépe a byla tam nějaká kola, kdy jsem jezdil rychleji než Rossi, nicméně to už bylo příliš pozdě. To co dělá rozdíl je dobrý start, startovat co nejvýš a výborně zajet úvodní kola.“
 

5. Pol Espargaró (Monster Yamaha Tech 3) – MS 6.místo … 47 bodů (+43)

Španěl jel v barvách týmu, který byl v Le Mans na domácí půdě a proto se opravdu snažil. Ono to i bylo vidět, protože skvěle zajel v trénincích, do závodu se kvalifikoval čtvrtý a ve warm upu byl třetí. Není tedy divu, že je z pátého místa v cíli trošku rozladěný, protože chtěl pro tým o něco víc, ale přesto je to jeho letos nejlepší umístění v cíli. Čtvrtý byl v Le Mans v roce 2014, takže ono to jde, ale letošní sezona je velmi vyrovnaná a tady je třeba uznat, že řada soupeřů skončila na zemi, takže páté místo je určitě pro jezdce netovární stáje výborný výsledek.

„Samozřejmě jsem moc rád, že jsem víkend uzavřel jako první jezdec netovárního týmu a do pátého místa, nicméně po našich výkonech z tréninkové části jsem doufal, že budu o něco blíž vedoucím jezdcům. Každopádně po závodu Moto2 byla dráha hodně kluzká a motorka dost klouzala při akceleraci, takže s tím bylo docela složité jezdit. Navíc jsem po celý závod nebyl úplně v pohodě na brzdách, udělal jsem tam pár chyb a byl delší. Je to škoda, protože v ranním warm upu jsme dobře zapracovali, ale v závodu už jsem neměl ten stejný cit s motorkou, takže jsem nedokázal jet stejně rychle. Každopádně jsme odvedli maximum v domácím závodu týmu Tech3 a po této pozitivní zkušenosti to zkusíme ještě intenzivněji v Mugellu. Bohužel jsem ztratil pozici v průběžném hodnocení, ale jsem šestý a vše je zatím celkem vyrovnané, protože jsem jen dva body za Maverickem. Další zastávkou je pro nás Mugello, což je okruh, který si opravdu užívám, takže se už do Itálie moc těším.“

Informace o redaktorovi

Petr Czyž - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (2x):



TOPlist