Jsme rádi, že navštěvujete Motorkáři.cz.
Abychom mohli naši práci dále rozvíjet, tak oceníme, když nastavíte vyjímku v AdBlocku pro náš web.
Děkujeme, tým Motorkáři.cz.
Já to chápu obráceně. Pokud je řaďák lepší v náklonu a zlepší se gumy právě v této oblasti, rozdíly se budou stírat, protože náklon je limitovaný nejenom pneumatikami. Pneu se vždy dělaly tak,aby seděly někomu protěžovanému. Ať už to byl Rossi na Michelinech, Stoner na Bridgestonech, nebo teď Marquez.
Všichni jsme mohli vidět, jak Stonera přestala Ducati poslouchat (resp. už to nebylo na titul) ve chvíli, kdy na Bridge přesedl i Rossi. Takových případů bylo víc. Vždy to někomu sedí a někomu nesedí a je otázkou politiky toho cirkusu, komu dají hlavní slovo.
TDM851: Ale oni dělají i takové gumy, které řaďáku vydrží celý závod. Jenže ty mají zase horší přilnavost, takže to zase závodní tempo nevyřeší. A pokud by měly výdrž i přilnavost, tak pořád budou mít u vidlicáku z principu větší výdrž - to je dáno fyzikou.
A proč jsou z mé klávesnice "nepodložené teorie o pneumatikách na míru" pecka?
Virago, pobavil jsi mě
"nepodložené teorie o pneumatikách na míru" z tvé klávesnice... to je prostě pecka
A napadlo tě, že kdyby ty gumy udělali tak, aby tomu řaďáku vydržely celý závod, tak by se karty dost obrátily?
Nějak to "vyvrácení teorie" nevidím. Třeba to objasní Guzo, ten se tu chvástal, že chodil na základní školu
Guzo: Výborný článek jak už bývá u Mata Oxleyho zvykem. Mimo jiné tam vysvětluje, proč řaďáky víc "žerou" v náklonech pneu a vyvrací tím nepodložené teorie, že pneumatiky jsou dělané na míru Marquezovi.
Ja nemôžem za to,že ty nezvládaš "čítanie textu s porozumením". Brali sme to ešte na základnej...Ty si bol zrejme slabší žiak,však?
Už fakt neviem,čo ešte napísať. Všetko podstatné už odznelo.Keď tak si to všetko ešte viackrát prečítaj.
Bavím se o gripu ve středu zatáčky a taky rozkmitávání motorky při maximálce.
Článek je snad o tom, proč s novou konstrukcí gum se Yama a Suza zlepšily, ne?
Nebo tyto gumy najednou fungují lépe na řaďáku?
Nech sa páči,pán motokrosár. Ukáž to svojmu múdremu dedovi,čo jazdil v dobe kamennej .
V podstate tam potvrdzujú môj predošlý príspevok.
V skratke to hlavné:
- raďák je v zákrutách lepší od véčka preto,lebo gyroskopický efekt spôsobený vyvážením kľukového hriadeľa pomáha jazdcovi držať stopu
- a ďalej sú tam ešte výhody nižšej hmotnosti a lepšej centralizácie hmoty, ktoré pomáhajú v zákrutách.
TDM851 - S tou rychlostí Yamahy... O 30 km menší maximálku nikdy neměli, to by totiž byli rádi, pokud by dojížděli okolo 20 místa! Trochu pomalejší byli, ale třeba šla maximálka dolů vzhledem k upřednostnění jízdních vlastností a akcelerace. Letos na testech jim to na rovinkách jelo jako z praku a myslím, že by to s Fabiem a Viňalesem měl Marquez hodně těžké!
Pro pana úvahu zo Slovenska..
Motor v tom má co dělat. Ale bude úplně u prdele, jestli je řadový, vidlicový nebo hvězdicový
Pokud Yamaha má na některých tratích o 30 menší maximalku, tak bude mít trošku jinak nastavenou délku vidlice/úhel. Proto je v zatáčkách rychlejší a vyšší přilnavost pneumatik tuto ztrátu vzniklou díky slabším motoru dokážou eliminovat.
Ale tohle ti povykládá děda, co jezdil cross před 40 lety na číze ty experte
Já moc nechápu, proč větší prilnavost v náklonu může pomoct řadovejm 4 válcům, když právě užší stavba V4 u Hondy dovoluje právě Marquezovi jezdit na hraně pádu a často i za a pak to ještě zvednout. Tohle by právě (dle slov nejmenovaného závodníka) u řadového 4 válce ani Marquez nezvládl... takže ještě jednou- proč?
jendazeleny pekárnu nepotřebuje, stačilo by, aby Rossi nemusel 50% závodu pneu šetřit, tak jako Mára a dával by druhýmu 5s. A aby se mu pak někdo vyrovnal v titulech, tak by mu jich 15 nestačilo.
Já to chápu obráceně. Pokud je řaďák lepší v náklonu a zlepší se gumy právě v této oblasti, rozdíly se budou stírat, protože náklon je limitovaný nejenom pneumatikami. Pneu se vždy dělaly tak,aby seděly někomu protěžovanému. Ať už to byl Rossi na Michelinech, Stoner na Bridgestonech, nebo teď Marquez.
Všichni jsme mohli vidět, jak Stonera přestala Ducati poslouchat (resp. už to nebylo na titul) ve chvíli, kdy na Bridge přesedl i Rossi. Takových případů bylo víc. Vždy to někomu sedí a někomu nesedí a je otázkou politiky toho cirkusu, komu dají hlavní slovo.
TDM851: Ale oni dělají i takové gumy, které řaďáku vydrží celý závod. Jenže ty mají zase horší přilnavost, takže to zase závodní tempo nevyřeší. A pokud by měly výdrž i přilnavost, tak pořád budou mít u vidlicáku z principu větší výdrž - to je dáno fyzikou.
A proč jsou z mé klávesnice "nepodložené teorie o pneumatikách na míru" pecka?
Virago, pobavil jsi mě
"nepodložené teorie o pneumatikách na míru" z tvé klávesnice... to je prostě pecka
A napadlo tě, že kdyby ty gumy udělali tak, aby tomu řaďáku vydržely celý závod, tak by se karty dost obrátily?
Nějak to "vyvrácení teorie" nevidím. Třeba to objasní Guzo, ten se tu chvástal, že chodil na základní školu
Guzo: Výborný článek jak už bývá u Mata Oxleyho zvykem. Mimo jiné tam vysvětluje, proč řaďáky víc "žerou" v náklonech pneu a vyvrací tím nepodložené teorie, že pneumatiky jsou dělané na míru Marquezovi.
Ja nemôžem za to,že ty nezvládaš "čítanie textu s porozumením". Brali sme to ešte na základnej...Ty si bol zrejme slabší žiak,však?
Už fakt neviem,čo ešte napísať. Všetko podstatné už odznelo.Keď tak si to všetko ešte viackrát prečítaj.
Bavím se o gripu ve středu zatáčky a taky rozkmitávání motorky při maximálce.
Článek je snad o tom, proč s novou konstrukcí gum se Yama a Suza zlepšily, ne?
Nebo tyto gumy najednou fungují lépe na řaďáku?
https://www.motorsportmagazine.com/articles/motorcycles/motogp/why-are-motogp-v4s-faster-than-inline-4s
Nech sa páči,pán motokrosár. Ukáž to svojmu múdremu dedovi,čo jazdil v dobe kamennej .
V podstate tam potvrdzujú môj predošlý príspevok.
V skratke to hlavné:
- raďák je v zákrutách lepší od véčka preto,lebo gyroskopický efekt spôsobený vyvážením kľukového hriadeľa pomáha jazdcovi držať stopu
- a ďalej sú tam ešte výhody nižšej hmotnosti a lepšej centralizácie hmoty, ktoré pomáhajú v zákrutách.
Niekto šikovný by to mohol preložiť....
TDM851 - S tou rychlostí Yamahy... O 30 km menší maximálku nikdy neměli, to by totiž byli rádi, pokud by dojížděli okolo 20 místa! Trochu pomalejší byli, ale třeba šla maximálka dolů vzhledem k upřednostnění jízdních vlastností a akcelerace. Letos na testech jim to na rovinkách jelo jako z praku a myslím, že by to s Fabiem a Viňalesem měl Marquez hodně těžké!
Pro pana úvahu zo Slovenska..
Motor v tom má co dělat. Ale bude úplně u prdele, jestli je řadový, vidlicový nebo hvězdicový
Pokud Yamaha má na některých tratích o 30 menší maximalku, tak bude mít trošku jinak nastavenou délku vidlice/úhel. Proto je v zatáčkách rychlejší a vyšší přilnavost pneumatik tuto ztrátu vzniklou díky slabším motoru dokážou eliminovat.
Ale tohle ti povykládá děda, co jezdil cross před 40 lety na číze ty experte
:)
Já moc nechápu, proč větší prilnavost v náklonu může pomoct řadovejm 4 válcům, když právě užší stavba V4 u Hondy dovoluje právě Marquezovi jezdit na hraně pádu a často i za a pak to ještě zvednout. Tohle by právě (dle slov nejmenovaného závodníka) u řadového 4 válce ani Marquez nezvládl... takže ještě jednou- proč?
4 reakce
jendazeleny pekárnu nepotřebuje, stačilo by, aby Rossi nemusel 50% závodu pneu šetřit, tak jako Mára a dával by druhýmu 5s. A aby se mu pak někdo vyrovnal v titulech, tak by mu jich 15 nestačilo.
8 reakcí
Jsem pro volnou soutez, kazdy at si vybere podle svych preferenci.
3 reakce