Nakano a Hofmann připravení na Lagunu

Již několik dní jsou v Kalifornii oba jezdci továrny Kawasaki, kteří se připravují na náročný podnik, jenž je nejdelším závodem letošní sezóny.

Svůj dětský sen si o víkendu splní v Kalifornii japonský jezdec Shinya Nakano, který s továrním motocyklem Kawasaki ZX-RR nastoupí na okruhu Mazda Laguna Seca Raceway k Red Bull U. S. Grand Prix. Nakanova závodní dráha byla ovlivněná americkým hrdinou Kevinem Schwantzem, který v roce 1993 získal titul Mistra světa v nejprestižnější třídě. Nakano při sledování televize na konci osmdesátých a začátku devadesátých let tiše záviděl svému hrdinovi, jak se prohání po nádherném okruhu u kalifornského města Monterey. Zde tehdy začala Nakanova touha jezdit vrcholnou motocyklovou soutěž a vyzkoušet si jednou jízdu na jeho vysněném okruhu Laguna Seca.
Stejně jako Japonec je nadšen cestou do USA i druhý pilot Kawasaki Alex Hofmann, jenž coby horlivý motokrosový a supermotardový jezdec navštívil Kalifornii mimo motocyklovou sezónu již v minulosti. Oba piloti Kawasaki jsou v Kalifornii již delší dobu, chtějí si tak důkladně zvyknout na jiné klimatické podmínky. Svůj volný čas trávili výlety do okolí města Monterey a turistikou v horách Peninsule.
Shinya Nakano
Závodit v Laguně Sece je pro mě opravdu splněný sen. Když jsem byl ještě dítě, pamatuji si, jak jsem sledoval v televizi Kevina Schwantze a Wayne Raineyho jak zde závodili. Kevin byl můj závodní hrdina, byl agresivní a rychlý, opravdu obdivuji způsob jakým závodil. Nyní však již vím, jak velký bojovník a dobrý jezdec byl také Wayne Rainey. Jezdil jsem okruh na Playstation, ale s automobilem GT. Vypadá to na velmi technický a těžký okruh, 32 kol nebude snadných. Před tréninkem chci nejezdit po okruhu hodně kol na týmovém skútru. Myslím, že motocykl Kawasaki by pro tento okruh mohl mýt dobrý potenciál. S posledním motorem máme dobré zrychlení a dobrou ovladatelnost. Při jedenácti zatáčkách zřejmě nebude důležitá maximální rychlost. Více všemu ovšem porozumím až v pátek, kdy vyjedu na ZX-RR.
Alex Hofmann
Absolvoval jsem během přípravy tisíc kol po okruhu Laguna Seca na Playstation. Nemohu se dočkat této těžké výzvy. Nyní jsem také získal licenci pro tělesné létání, jsem tedy připravený také na Batmana a Supermana (Alex během volných dnů dokončil kurz létání v aerodynamickém tunelu – vzduch fouká vzhůru a vy skočíte do tohoto vzduch oblečen ve speciální kombinéze. Tělo se poté vznáší ve vzduchu – poznámka autor). Toto létání mě dovolí cítit se absolutně volný, je to velká zábava. Okruh Laguna Seca vypadá velmi záludně, ale také vesele. Bude to zábavný okruh s málo míst důležitých pro maximální rychlost. Mohlo by to našemu poslednímu modelu ZX-RR přinést prospěch. Do USA jsem přiletěl brzy, abych se přizpůsobil časovému pásmu a prohlédl si Kalifornii. Měl jsem zde také nějaký trénink. Chtěl bych zde dosáhnout trochu toho štěstí, které mi v posledních závodech chybělo. Teď jen doufám, že na skutečném okruhu Laguna Seca budu rychlejší než při Playstationu.

Platné rekordy okruhu Laguna Seca
World Superbike - of. rekord: 2002 - Noriyuki Haga (Aprilia) 1:25,475 /94,476mph/
World Superbike - nej. kolo: 2002 - Colin Edwards (Honda) 1:24,888 /95,129mph/
500 ccm - of. rekord: 1994 - John Kocinski (Cagiva) 1:26,444 /91,450mph/
500 ccm - nej. kolo: 1994 - Mick Doohan (Honda) 1:26,068 /91,850mph/
Časový harmonogram dle středoevropského času
08. 07. 2005 = 19:00 – 21:00 hodin - 1. volný trénink
08. 07. 2005 = 23:00 – 24:00 hodin - 2. volný trénink
09. 07. 2005 = 19:00 – 20:00 hodin - 3. volný trénink
09. 07. 2005 = 23:00 – 24:00 hodin - kvalifikace
10. 07. 2005 = 23:00 hodin – start závodu na 32 kol

Informace o redaktorovi

Petr Štola - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist