Na italském okruhu Mugello zapracovali na vyšší bezpečnosti

Na okruhu Mugello dokončili stavební práce, které byly zaměřeny na bezpečnost v místech s nejvyšší rychlostí. Například jezdci často kritizovaná zeď podél hlavní rovinky, byla posunuta dál od samotné závodní trati, což se jistě setká s pozitivním ohlasem.

Práce probíhaly především v úseku hlavní rovinky, kde loni zajel Brad Binder (Red Bull KTM Factory Racing) absolutní rekord MotoGP™ 366,1 kilometrů za hodinu. V této oblasti se únikový prostor, který vede podél rovinky, rozšířil na celkovou délku 450 metrů. V nájezd do první zatáčky San Donato, byl rovněž zvětšen únikový prostor mezi tratí a ochrannou bariérou a následně došlo k posunutí obslužné komunikace.

Další stavební práce proběhly v nájezdu do osmé zatáčky (Arrabbiata 1). V tomto místě byla vytvořena zpevněná plocha a přibylo 1 500 metrů čtverečních asfaltové únikové zóny. Ve třetí zatáčce Poggio Secco, na výjezdu ze zatáčky 9 (Arrabbiata 2) a v zatáčce 11 (Palagio) byly stávající obrubníky nahrazeny nejnovějšími modely homologovanými FIA a FIM.

„Bezpečnost trati není něco statického,“ uvedl ředitel okruhu Paolo Poli. „Naopak, je to neustálá výzva k hledání řešení jak snížit riziko, které, ač minimální, v motorsportu stále nevyhnutelně existuje. Neustálé studie a významné investice, které jsme vyčlenili, mají za cíl dále zvyšovat již tak vysoké standardy Mugella s cílem umožnit všem jezdcům, kteří jej navštěvují (profesionálním i neprofesionálním), projevit svou vášeň v zařízení, které je vždy na špičce bezpečnosti a mezinárodním referenčním bodem.“

Informace o redaktorovi

Petr Czyž - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist