Moje chyba, říká Bezzecchi k nehodě v Silverstonu

Jezdec Rossiho týmu Marco Bezzecchi (Ducati) měl v Británii velmi úspěšný závodní víkend. Vyhrál první volný trénink, získal přímý postup do druhé kvalifikace a ve finále i pole position na startu sprintu a hlavního závodu. V sobotním sprintu MotoGP™ byl Bezzecchi druhý a podobný výsledek očekával i v hlavním závodu. Jenže se tak nestalo. V době, kdy jel těsně za vedoucím jezdcem nedělního závodu královské kubatury, jímž byl Francesco Bagnaia (Ducati), Bezzecchi havaroval a na svého rivala ztratil pětadvacet bodů.

Ital Marco Bezzecchi dokázal ostatním soupeřům ujet a držel krok s továrním jezdcem Ducati Francescem Bagnaiou. Rozdíl mezi oběma jezdci nebyl vysoký a Bagnaia musel tlačit na pilu, aby odolal tlaku soupeře. Bylo to o tom, kdo dřív udělá chybu a byl to Bezzecchi, který šel k zemi. Ital se dostal do větrného stínu jezdce před sebou, který ho nasál a ve snaze motorku ubrzdit přišel o předek.

„Všechno je naštěstí v pořádku,“ uvedl Ital Bezzecchi po pádu v hlavním závodu MotoGP™. „Trochu jsem vyjel ze slipstreamu, abych zabrzdil. Když jsem ale zabrzdil, zablokovalo se mi přední kolo. Musel jsem proto trošku povolit brzdu, ale znovu jsem najel do slipstreamu. Jakmile jsem se dostal do vleku, nemohl jsem zpomalit. Když jsem znovu přibrzdil, opět se mi zamkl předek, a to byl konec.“

„Možná jsem měl ze slipstreamu vyjet trochu víc, ale nečekal jsem, že se mi přední kolo na začátku takhle zablokuje. Musíme se pokusit pochopit, proč k tomu došlo. Možná nepomohlo, že jsem jel několik kol těsně za prvním s měkkou přední pneumatikou. Abych byl upřímný, na tlak vzduchu jsme se ještě nepodívali. Ale taková nehoda se občas stane. Neměla by, ale stává se. Myslím, že to byla spíš moje chyba, že jsem nejel dostatečně mimo slipstream.“

Přitom pro měkkou přední pneumatiku se v případě Bezzecchiho tým rozhodl až na startovním roštu, protože původně měli obutou střední směs. „Na začátku jsme chtěli střední přední pneumatiku, ale pak ostatní nasadili měkkou a já nechtěl riskovat. Mohlo to dopadnout dobře, ale také špatně. Řekl bych, že bylo správné startovat s měkkou přední pneumatikou. Pak ale začalo pršet, takže to byl trochu zvláštní závod,“ dodal třetí muž průběžného hodnocení královské kubatury.

Informace o redaktorovi

Petr Czyž - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist