Konec KTM v Grand Prix

Poté, co po loňské sezóně oranžoví skončili v kubatuře čtvrtlitrů, dnes zástupci tohoto týmu oznámili, že svoje aktivity končí i ve třídě malorážek.

Vedení rakouského týmu uvedlo, že jedním z důvodů, proč se stahují ze světa Grand Prix je to, že s ohledem na hospodářskou krizi mění svoji strategii v oblasti silničního sportu a zaměří se na výchovu talentů a produkci motocyklů blížících se sériovým strojům. Znamená to tedy, že KTM zůstává v sérii Rookies Cup, která se jezdí s motocykly tohoto výrobce a pravděpodobně také to, že se bude KTM více angažovat v superbikové sérii.


Továrna z rakouského Mattighofenu se v mistrovství světa silničních motocyklů angažovala sedm let, kdy v sezóně 2003 poprvé představila svoje stroje v kubatuře stopětadvacítek. Tehdy na jejich strojích nastoupili mistři světa Roberto Locatelli a Arnaud Vincent, ale ani jednomu se příliš nedařilo, když Loca skončil celkově na čtyřiadvacátém místě s osmnácti body a Vincent byl dokonce v průběhu sezóny vystřídán Mikou Kalliem. Postupně se ale tyto motocykly začaly prosazovat na přední pozice a za sedm let svého učinkování ve stopětadvacítkách nasbírali jejich piloti (2003 – Vincent, Locatelli, Kallio; 2004 - Stoner, Kallio; 2005 – Kallio, Talmacsi, Simon; 2006 - Kallio, Simon, Ranseder; 2007 – Koyama, Krummenacher, Bonsey, 2008 – Koyama, Nieto, Rabat, Zanetti, Krummenacher, Folger, De Rosa) celkem šestačtyřicet umístění na stupních vítězů, z toho dvaadvacet vítězství a v sezóně 2005 tým KTM dokonce triumfoval v Poháru konstruktérů. V letošní sezóně pro ně jezdí Marc Marquez (zatím celkově 8.) a Cameron Beaubier (29.).


Mattighofenští se ale neangažovali pouze nejslabší kubatuře a jednu chvíli měli svoje zastoupení dokonce ve všech třech kategoriích. Ve dvěstěpadesátkách se poprvé objevili v roce 2005 (pouze v některých závodech např. Donington Park – 2. místo Tondy Westa) a naplno se ve čtvrtlitrech představili v sezónách 2006 – Hiroshi Ayoama a Manuel Poggiali, 2007 a 2008 - H. Ayoama, Kallio. Poté ale oználimi, že se s ohledem na vývod prostřední třídy a plánovaný přestup ke čtyřtaktům budou angažovat pouze ve stopětadvacítkách. KTM chystala i prototyp do nejsilnější kubatury MotoGP, ale nakonec byl využit pouze tento čtyřválcový motor, který zabudoval tým Proton KR do svého motocyklu, který v sezóně 2005 vodil Shayne Byrne.


V letošním roce už KTM odvolala svoji účast na Dakaru, kde to ale vysvětlila změnami technických pravidel.

Informace o redaktorovi

Martin Hakl - (Odebírat články autora)
Press - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (3x):



TOPlist