Hlasy po Grand Prix Malajsie (1)

A jsme zde opět s ohlédnutím za prozatím posledním závodem MotoGP, tentokrát se podíváme co řekli jezdci po Sepangu.

Loris Capirossi (1. místo)
Byl to fantastický týden! Dnes to bylo těžší než v Motegi, ale Bridgestone přivezl velký výběr pneumatik a já tvrdě pracoval na nejlepším výběru pro závod. Zpočátku jsem pneumatiky šetřil, připravoval jsem si je na konec závodu. Pak mi ale z boxů signalizovali, že se blíží Valentino, a když je sedminásobný Mistra světa za vámi, víte že bude vše těžší. Dělal jsem vše nejlépe jak dovedu, ale stejně mne předjel. Pak se mi podařilo zajet fantastická kola. Jsem v Grand Prix již šestnáct let, ale stále mám silný potenciál. Chci více vítězství. Děkuji všem lidem, toto vítězství chci věnovat Liviovi.
Valentino Rossi (2. místo)
Jsem šťastný, dnes jsem dal do závodu víc než sto procent. Celý víkend se mi nedařilo a dnes ráno jsem si nebyl jistý tím, že můžu skončit na pódiu. Dobře jsem odstartoval a jel jsem chytře, zatímco ostatní jezdci se zdáli trochu nervózní a dělali chyby. Najednou jsem se dostal dopředu mezi nejrychlejší a cítil se na motocyklu spokojený. Předjel jsem Haydena a pak si několikrát vyměnil místo s Capirossim. V posledních sedmi kolech přidal a já se ho nedokázal udržet. V každém případě jsem posedmé Mistrem světa, což je neuvěřitelné. Minulý rok to bylo trochu překvapení, letos se ovšem všichni pokoušeli překazit mi cestu za titulem. Chtěl bych poděkovat všem mým mechanikům, Jerrymu, inženýrům, … prostě všem co pracují pro Yamahu!
Carlos Checa (3. místo)
Věděl jsem, že musím dobře odstartovat, protože není snadné předjíždět soupeře ze třetí řady. V první zatáčce jsem však musel jet zeširoka, abych se vyhnul případného kontaktu. Totálně to poznamenalo můj závod. Nebylo snadné vrátit se vpřed, ale nabral jsem rychlost a sledoval vedoucí jezdce jak ztrácejí soubojem rychlost. Vypořádal jsem se s Nickym, ačkoliv není snadné někoho vybrzdit z rychlosti přes 300 km/h. Pak jsem viděl, že budu bojovat s Valentinem. Velmi dobře bránil svou pozici. Sezónu jsem začal s novým materiálem, byly to těžké začátky, ale nyní sklízím odměnu. Děkuji všem lidem a věnuji vítězství Liviově rodině.
Nicky Hayden (4. místo)
Několik prvních kol to byla opravdová zábava. Myslím si, že jsem na začátku dostal kontakt od Sete Gibernaua, po kterém my odpadl kus zadní pneumatiky, která se začala hodně prokluzovat. Nakonec jsem nemohl udržet svou rychlost, přesto si myslím, že chlapci z týmu odvedli dokonalou práci. Kvůli pódiu jsem chtěl jet co nejtvrději, ale stejně se to nepodařilo. Pneumatika, kterou jsem si dnes vybral, byla o hodně lepší než pneumatiky, na kterých jsem jezdil celý víkend. Michelin odvedl dobrou práci, aby pro nás připravil do závodu to nejlepší. Čtvrté místo není to co jsem chtěl, ale hodně jsem se v tomto závodě naučil.
Marco Melandri (5. místo)
Jsem hodně unavený. Zranění nebylo bolestivé, ale oblast okolo stehů byla velmi citlivá na teplo a já téměř hořel. Opravdu dobře se podařilo pro závod nastavit zadní část motocyklu, ale s přední částí jsem měl problémy. Kvůli problému s brzděním prokluzovalo přední kolo i na výjezdech. Naštěstí se to s postupným vyprazdňování nádrže lepšilo a já byl schopen nalézt optimální rytmus. Jsem s tímto výsledkem spokojený, protože ještě před několika dny bylo nemyslitelé, že by závod takto skončil. Chtěl bych poděkovat všem doktorům z Mobilní kliniky za jejich pomoc.
Sete Gibernau (havárie)
Opravdu lituji, že jsem opět nedokázal dokončit závod, že jsem opět havaroval. Není k tomu co říct. Ráno jsem měl dobrý Warm Up, ale opět jsem nebyl v neděli schopný nasměrovat cestu správným směrem. Vše co mohu k havárii říci je, že se omlouvám. Pokoušel jsem se předjet Nakana na brzdy zevnitř, ale on se mě dotknul páčky přední brzdy a já ztratil předek.
Shinya Nakano (havárie))
Již jsem najížděl do poslední zatáčky, když jsem najednou uviděl Seteho přední kolo. On propásl svůj brzdící bod a udeřil do mne. Sete se ke mne naklonil a řekl mi, že to byla jeho chyba, to však není opravdová útěcha a já jsem velmi zklamaný. Jel jsem dobře a výborný byl i motocykl ZX-RR, který byl dnes rychlý a já si opravdu myslel, že dnes mám na pódium. Není pochyb, že jsem mohl závodit s vedoucí skupinou. V první zatáčce došlo k mnoha kolizím, také od Seteho, ale já jsem byl schopný se všem vyhnout.
Olivier Jacque (porucha)
Startér dlouho držel červené světlo, přesto jsem dobře odstartoval a lehce udržoval svou rychlost. Motocykl i pneumatiky vypadaly dobře, ale pak jsem měl ve třetím kole problém s odezvou plynu. Motocykl se stal obtížně ovladatelný. Potřeboval jsem dnes absolvovat několik závodních kilometrů a tak nedokončit závod je opravdu velká škoda.

Informace o redaktorovi

Petr Štola - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist