Hlasy jezdců MotoGP po Jerezu

Tradiční ohlédnutí za závodem třídy MotoGP v podobě ohlasů samotných aktérů.

Loris Capirossi (1. místo)
Toto je můj čtvrtý rok s týmem Ducati Marlboro, a toto je můj nejlepší start do sezóny. Dnešní vítězství je nejlepší. Tým odvedl během zimy ohromnou práci, zvláště v testech, které jsme zde před dvěma týdny absolvovali. Po těchto testech jsem věděl, že mám dobrou příležitost zvítězit, po tréninku a kvalifikaci jsem si byl vítězstvím již docela jistý. Mým dnešním cílem bylo nejezdit moc tvrdě zpočátku závodu, ale dokázal jsem se od ostatních odpoutat, a tak jsem se pokusil svůj náskok zvětšit. Nejdříve se držel za mnou Hayden, pak přijel Pedrosa. Rozhodl jsem se pro dobrý rytmus, který mi moc neopotřebuje pneumatiky. Pak jsem během posledních šesti nebo sedmy kol opět začal tvrdě tlačit a dokázal jsem tak znovu získat výhodu. Musím poděkovat všem lidem od Ducati, kteří tak poctivě pracovali pro tento výsledek. Pokusím se dnešní vítězství zopakovat co nejčastěji, ale bude to těžké.
Daniel Pedrosa (2. místo)
Pro start v této třídě to bylo opravdu úžasné. Chtěl bych poděkovat mému týmu, protože ten celý víkend i celou zimu pracoval velmi tvrdě. Také chci poděkovat Michelinu, protože dodal opravdu dobré pneumatiky. Závod byl pro mne velmi obtížný, na jeho konci jsem byl již unavený, také se mi již hodně opotřebovaly pneumatiky. Tento výsledek je proto dobrý. Neměl jsem dobrý start, musel jsem předjet mnoho jezdcům, což mi dlouho trvalo. Lori mezitím odjel a tak jsem ho musel dojíždět v době, kdy jsem byl již unavený. Opravdu jsem nesnil o vítězství v tomto závodě, věděl jsem, že on si šetří své pneumatiky. Lori jel na konci závodu velmi tvrdě a má přední pneumatika již hodně klouzala. Nebyl jsem si příliš jistý, proto jsem vzdal případný souboj, preferoval jsem dokončení závodu. S tímto výsledkem jsem velmi spokojený.
Nicky Hayden (3. místo)
Nebyl to pro mne pěkný závod, ale dokázal jsem získat šestnáct bodů a pódium. Minulý rok jsem zde havaroval, proto je tento start do sezóny dobrý. Před dvěma týdny jsme zde testovali, nicméně po těch testech to nevypadalo tak dobře. Udělal se ovšem velký krok a tak děkuji týmu a Hondě, všem mým hochům z týmu, kteří odvedli opravdu dobrou práci. Děkuji také Repsolu a Michelinu, jejich pneumatiky byly dnes opravdu dobré. Budu zde ráno testovat, máme ještě mnoho práce, kterou je potřeba udělat pro zlepšení motocyklu. Na začátku závodu jsem jel s vedoucím jezdcem, ale neměl jsem potřebnou rychlost. Měl jsem také nějaké problémy s tak se musím pokusit o vylepšení stroje. Pokusím se být silnější.
Toni Elías (4. místo)
Byl to opravdu těžký závod, ale jeden z nejlepších v mém životě. Cítím lítost k Valentinovi, ale byl to opravdu tvrdý start a všichni jsme přijeli do první zatáčky hodně nahuštění na sobě. Jel jsem vedle Shiny Nakana a když jsem se mu pokoušel vyhnout, strčil jsem do Valentina. Po závodě jsem se mu omluvil, přestože to byla věc, která se v závodech stává. V závodě se mi podařilo najít dobrý rytmus a tak jsem byl schopen bojovat. Byla škoda, že jsem nedokázal po tvrdé práci získat pódium, ale jsem stejně šťastný. Myslím si, že se to divákům líbilo, chtěl bych jim poděkovat, jsou to nejlepší fanoušci na světě.
Marco Melandri (5. místo)
Byl to obtížný závod, ale dokázal jsem získat velmi důležité body. Změny, které jsme udělali před ranním Warm Upem, nefungovaly tak jak jsem doufal, a tak se vše vrátilo zpět. Měl jsem dobrý start, ale nechtěl jsem příliš tvrdě jezdit, abych neriskoval body, které jsem v tu dobu měl. Nebyl jsem moc spokojený s předním kolem, budu muset na tom pracovat. HRC nám dává velkou podporu, věřím jim. Testování v pondělí a úterý mi jistě pomůže zlepšit pocit na motocyklu.
Casey Stoner (6. místo)
Po výpadku v testování jsem toto nečekal. Jsem tímto výsledkem velmi spokojený, stejně jako podporou týmu LCR, který tento víkend odvedl ohromnou práci. Měl jsem dobrý start a v první zatáčce jsem se vyhnul kolizi, při niž spadnul Rossi. Po problémech v kvalifikaci jsme pro závod změnili nastavení předních vidlic a tak byl motocykl v závodě o hodně lepší. Nebyl však dokonalý, v několika zatáčkách jsem jel zeširoka. Chtěl bych poblahopřát Dani Pedrosovi za jeho druhé místo, udělal dnes ohromnou práci. Přestože můj první závod MotoGP byl těžký, fyzicky jsem se zraněným ramenem neměl žádný problém.
Shinya Nakano (7. místo)
Po tak dobré kvalifikaci jsem zklamaný, že jsem dnes neskončil výše. Měl jsem dobrý start, ale pak měl přímo přede mnou Toni Elías kontakt s Valentinem Rossim, donutilo mne to zpomalit. Pokoušel jsem se vrátit do dobrého rytmu, ale podmínky na okruhu byly dnes jiné než včera. Zdálo se mi, že je méně přilnavosti a to mi způsobilo několik problémů při průjezdu několika zatáčkami. Necítil jsem se pohodně, nefungovaly mi dobře brzdy a tak jsem musel před zatáčkami dříve brzdit. Zatímco jsem mohl snadno následovat Marca Melandriho a Casey Stonera, nedokázal jsem je na brzdy předjet. Předjet je na rovince bylo také nemožné, zatím nám stále ve srovnání s ostatními schází maximální rychlost. Jak jsem řekl, jsem z tohoto výsledku zklamaný, ale přinejmenším jsem rád, že jsem v prvním závodě této sezóny získal tolik bodů.
Kenny Roberts jr. (8. místo)
Víte jak to je, vždy chcete více. Věděl jsem, že nejlepší desítka je možná. Viděl jsem jak havaroval Valentino. Věděl jsem, že bude důležité zachovat si pneumatiky, ale vždy když jsem chtěl jet tvrději, začalo mi podkluzovat přední kolo. Zlepšili jsme jízdní schopnost a již také víme, co musíme udělat, abychom byli ještě lepší. Přivezli jsme sem mnoho materiálu k otestování, ale opravdu na to nezbyl čas. Chtěl bych poděkovat týmu mého otce, Hondě, Michelinu a všem, kteří mi pomohli dostat se tam kde jsem. Dnes bych zde bez těch všech lidí nebyl.
John Hopkins (9. místo)
Neřekl bych, že jsem zrovna se závodem spokojený. Měl jsem výborný start a poté jsem zpomalil při kolizi v první zatáčce. Mířil jsem na Rossiho ruku, ale naštěstí jsem ho minul. Ztratil jsem hodně pozic a musel pak jet tvrdě, abych postoupil jezdeckým polem. Podařilo se mi dostat na šestou pozici, ale pak jsem začal cítit pulzující bolest v mé ruce. Nikdy jsem to při jízdě na motocyklu MotoGP neměl, nevím co to bylo. Pokazilo mi to závod, byl jsem si totiž jistý, že mohu předjet ještě dva jezdce, kteří byli přede mnou. Takové je, ale závodění. Nyní jedu do Kataru a budu chtít získat co nejlepší výsledek.
Makoto Tamada (10. místo)
Měl jsem ze šesté řady dobrý start. Věděl jsem, že to bude velmi tvrdé. I když zatím stále nejsem schopný jezdit tak jak bych chtěl, doufal jsem, že budu schopný dosáhnout na dobrou pozici. Doufám, že se situace rychle zlepší. Zítra zde zůstáváme testovat. Technici Konica Minolta Honda týmu připravili pro toto testování mnoho práce. Prozatím se situace radikálně nezměnila. Hlavní problém je při průjezdu první části zatáčky. Nemohu jet tak jak bych potřeboval a to mne hodně zpomaluje. Nejsem zde pro desátá místa, výsledky ostatních motocyklů Honda ukazují, že musím být schopen využít celý potenciál tohoto stroje.
Colin Edwards (11. místo)
Pravděpodobně to byl můj nejlepší start v celém mém životě, dobře odstartoval také Valentino. Poté v první zatáčce došlo ke kontaktu Valentina a Eliase, musím říci, že jsem si myslel, že to Valentino udrží a tak jsem udržoval svou rychlost v zatáčce a pokusil jsem se ho objet. Bohužel on havaroval a já již neměl kam jet, pouze do štěrku. Bylo to špatné zakončení víkendu, pravdou také ovšem je, že jsem zde nejezdil rychle. Tento okruh nebyl pro mne dobrý a proto se nemohu dočkat, až odsud odjedu. Zítra zde testujeme, budu ovšem rád, až se dostanu do Kataru, kde motocykl při testování dobře pracoval.
Chris Vermeulen (12. místo)
Neměl jsem dobrý start a poté jsem se uhýbal havárii. V závodě jsem se pak pokusil získat lepší pozici. Myslím si, že trochu měla na výsledku podíl má nezkušenost. Musím ještě hodně najezdit na závodních pneumatikách. Mám nyní několik bodů z dvanáctého místa v prvním závodě, což není zrovna nejlepší. Budu šťastný, pokud budu schopen pokračovat ve zlepšení.
Carlos Checa (13. místo)
Není to dobrý výsledek, ale vlastně vše vyplynulo z předchozích dnů. Prostě Yamaha a moje pneumatiky nemají dost výdrže, abych mohl bojovat s nejlepšími. Skončil jsem třináctý, 42 sekund za vítězem, nicméně chtěl bych říci, že jsem udělal maximum proto, abych dosáhl nejlepšího výsledku. Přestože jsem startoval z páté řady, měl jsem dobrý začátek, což se potvrzuje mým osmým místem v prvním kole. Od pátého kola jsem však cítil dost opotřebované pneumatiky a mnoho jezdců mne pak předjelo. Budu však bojovat, abych mohl končit na lepších pozicích. Pevně věřím, že toto bude můj nejhorší výsledek sezóny. Těším se na okruhy, které lépe vyhovují pneumatikám Dunlop.
Valentino Rossi (14. místo)
Věděl jsem, že to bude obtížný závod, ale netušil jsem, že až tak hodně. Viděl jsem jak Toni ke mě přijel z vnitřní strany a udeřil do mě. Jsou to závody a takovéto věci se stávají. Znám Toniho mnoho let a je to dobrý jezdec. Po závodě se mi omlouval, řekl jsem mu, aby se neomlouval, jen aby si pamatoval, že má příště brzdit a pokud to bude zase pozdě, aby vrazil do jiného motocyklu a ne do toho mého. V každém případě jsem se do závodu vrátil a absolvoval hezký souboj s Alexem Hofmannem. Jsem zklamaný, chtěl jsem první závod v sezóně vyhrát, ale bohužel již nemohu nic dělat. Musím pouze tvrdě pracovat, abych se ujistil, že nebudu mít opět tyto problémy. Těším se na další závod v Kataru.
Alex Hofmann (15. místo)
Získal jsem letošní první bod ve třídě MotoGP a to mě nutí být optimistický, dokonce když jsem chtěl skončit ještě lépe. Měl jsem dobrý start, kdy jsem získal tři nebo čtyři pozice, ale pak jsem byl zpomalen havárii v první zatáčce. Ráno při Warm Upu byla teplota mnohem vyšší a samotný závod byl pomalejší než jsem očekával. Bohužel se mi nepodařilo udržet kontakt s jezdci, kteří byli přede mnou. Jel jsem svůj závod, při kterém jsem se soustředil na získání informací. Nemohu být spokojený, v dalších závodech musím pracovat daleko víc. Byl to také fyzicky velmi tvrdý závod, nikdy předtím to nebylo tak obtížné. Za dva týdny jedeme v Kataru, mám ten okruh rád, byl jsem tam v roce 2004 devátý. Doufám, že s Ducati mě to tam bude také bavit.
James Ellison (16. místo)
Oficiální tiskové prohlášení nezveřejněno
Jose Luis Cardoso (nedokončil závod)
Jsem opravdu zklamaný. Po třech kolech jsem začal mít problém se zadním kolem. Kolo co kolo se vše zhoršovalo, bylo již obtížné ovládat motocykl. Dal jsem přednost zastavení a vyhnout se tak případné havárii. Omlouvám se zato mému tým, který pracoval během celého víkendu velmi tvrdě. Před domácím publikem jsem chtěl dosáhnout na dobrý výsledek. Další závod bude v Kataru, na okruhu, který se mi opravdu líbí. Minulý rok jsem tam byl v Superbike druhý v kvalifikaci a poté šestý v superpole!
Randy de Puniet (nedokončil závod)
Startoval jsem se zraněnou rukou. Nemohl jsem brzdit tak silně jak jsem potřeboval. Pak jsem v osmém kole při rychlosti 240 km/h ztratil kontrolu nad předním kolem při brzdění do jedné pravotočivé zatáčky. Pochopil jsem, že není bezpečné pokračovat v závodě a proto jsem zamířil do boxů. Jsem hodně zklamaný, že jsem svůj první závod v MotoGP skončil zraněním, ale doufám, že než pojedeme druhý závod v Kataru, tak budu zdráv.
Sete Gibernau (nedokončil závod)
Opravdu nenalézám slov. Během posledních měsíců jsem tvrdě pracoval a nakonec odjíždím z prvního závodu bez výsledku. Opravdu mne to mrzí, zvláště když vše probíhalo dobře. Blahopřeji Lorisovi a Bridgestonu k fantastickému vítězství. Nyní se těším na další závod, který bude za dva týdny v Kataru.

Petr Štola - (Odebírat články autora)