GP Španělska – neděle v Jerezu

V Jerezu je krásné sluneční počasí a tribuny podél trati se zaplňují fanoušky, kteří ve většině případů přišli podpořit své domácí závodníky. Deset minut po půl deváté zahájili jezdci Moto3 sérii tří zahřívacích tréninků a od jedenácti hodin víkend na jihu Španělska vyvrcholí závody jednotlivých kubatur.

Kapitoly článku

MotoGP – závod

Závod královské kubatury byl vypsán na sedmadvacet kol. První řada startovního roštu patřila trojici Jorge Lorenzo (Yamaha Factory Racing), Dani Pedrosa (Repsol Honda Team) a Marc Márquez (Repsol Honda Team). Z druhé řady startoval Cal Crutchlow (Monster Yamaha Tech 3), Valentino Rossi (Yamaha Factory Racing) a Álvaro Bautista (GO&FUN Honda Gresini). Nejrychlejší jezdec kvalifikace kategorie CRT Héctor Barberá (Blusens Avintia) startoval desátý a český motocyklový závodník Lukáš Pešek (Came IodaRacing Project) třiadvacátý. Všichni jezdci zvolili měkkou směs zadní pneumatiky a tvrdou u přední.

Po startu si udržel vedoucí pozici Jorge Lorenzo, za ním jela dvojice tovární Hondy Dani Pedrosa s Marcem Márquezem, čtvrtý Valentino Rossi a pátý Cal Crutchlow. Lukáš Pešek se po startu posunul na dvacáté místo, ale v nájezdu do druhého kola byl dvaadvacátý. Těsný souboj o třetí místo probíhal mezi Márquezem a Rossim, což umožnilo Lorenzovi s Pedrosou ujet na rozdíl jedné sekundy. O šesté místo bojoval Stefan Bradl (LCR Honda MotoGP) s Álvarem Bautistou a Nickem Haydenem (Ducati Team). V závodu už nepokračoval Yonny Hernández (Paul Bird Motorsport), Randy De Puniet (Power Electronics Aspar), Andrea Iannone (Pramac Racing), Stefan Bradl a Lukáš Pešek. Všichni jezdci havarovali.

V šestém kole závodu MotoGP předjel čistým způsobem Dani Pedrosa svého krajana Lorenza a převzal vedení závodního pole. Třetí Márquez na vedoucí dvojici ztrácel šest desetin, čtvrtý Valentino Rossi už byl přes sekundu za pódiovým umístěním. Navíc jel za Italem Rossim satelitní jezdec Yamahy Cal Crutchlow a už to vypadalo, že mezi oběma jezdci brzy dojde k souboji o čtvrté místo. Nakonec k tomu ale nedošlo. Na šesté pozici jel Álvaro Bautista, sedmý Nicky Hayden, osmý Andrea Dovizioso a devátý Aleix Espargaró, prozatím nejlepší jezdec kategorie CRT. V době, kdy do cíle zbývalo devatenáct kol, pokračovalo v závodu celkem osmnáct jezdců.

V desátém kole útočil na Jorge Lorenza jezdec tovární Hondy Marc Márquez a evidentně byl rychlejší. Předjetí tak bylo jen otázkou času. Také díky tomu měl Dani Pedrosa v čele závodu klid a bezpečné dvousekundové vedení. Márquez to na Lorenza zkoušel ze všech stran a někdy to skutečně hrozilo pádem. Ve dvanáctém kole předjel Álvaro Bautista pátého Brita Cala Crutchlowa a
vydal se na stíhací jízdu Valentina Rossiho. V této fázi závodu měli jezdci Hondy evidentně navrch.

V polovině závodu vedl Dani Pedrosa náskokem přes dvě a půl sekundy na druhého Jorge Lorenza, kterému se podařilo odrazit několik drsných útoků dvacetiletého Marca Márqueze, který teď ztrácel osm desetin. Čtvrtý jel stále Valentino Rossi, jemuž se podařilo poodjet pátému Bautistovi na rozdíl téměř dvou sekund. Šestý Cal Crutchlow na jezdce Gresiniho Hondy ztrácel jen dvě desetiny, což slibovalo souboj o pátou příčku. Hodně zajímavá situace byla u osmého Andrea Doviziosa, protože k němu se rychlým tempem přibližoval Aleix Espargaró, což je jezdec kategorie CRT.

Sedm kol před cílem Márquez znovu dojel druhého Lorenza a bylo jasné, že o pořadí na stupních vítězů není definitivně rozhodnuto. Bylo jen otázkou, zda si Márquez rozhodující úder schovává až na samotný závěr nebo se smíří s body za třetí místo. Espargarovi se podařilo předjet továrního jezdce Ducati Andrea Doviziosa a jezdec kategorie CRT pokračoval v závodu na osmém místě. Ital ovšem zatnul zuby a hned v dalším kole si osmou pozici vzal zpět. Vedoucí Dani Pedrosa měl náskok 3,8 sekundy, Valentino Rossi ztrácel na třetího Márqueze 4,8 sekundy.

Závěr byl celkem drsný. Marc Márquez si útok nechal na poslední kolo a v Lorenzově poslední zatáčce narazil do Jorge Lorenza, když byl dlouhý na brzdách. Závod každopádně vyhrál Dani Pedrosa, Marc Márquez získal druhým místem pro Hondu dvojí vítězství a s velkým štěstím skončil třetí jezdec tovární Yamahy Jorge Lorenzo. Nejlepším jezdcem CRT je devátý Aleix Espargaró.

GP Španělska, MotoGP – závod
jasno, 28°C, dráha suchá, 52°C, vlhkost 38%, vítr 2Km/h

01- Dani Pedrosa – Repsol Honda Team – Honda RC213V – 27 kol za 45’17.632
02- Marc Marquez – Repsol Honda Team – Honda RC213V – + 2.487
03- Jorge Lorenzo – Yamaha Factory Racing – Yamaha YZR M1 – + 5.089
04- Valentino Rossi – Yamaha Factory Racing – Yamaha YZR M1 – + 8.914
05- Cal Crutchlow – Monster Yamaha Tech 3 – Yamaha YZR M1 – + 12.663
06- Alvaro Bautista – GO&FUN Honda Gresini – Honda RC213V – + 15.094
07- Nicky Hayden – Ducati Team – Ducati Desmosedici GP13 – + 25.632
08- Andrea Dovizioso – Ducati Team – Ducati Desmosedici GP13 – + 41.881
09- Aleix Espargaro – Power Electronics Aspar – ART GP13 – + 43.812 (CRT)
10- Bradley Smith – Monster Yamaha Tech 3 – Yamaha YZR M1 – + 44.461
11- Michele Pirro – Ducati Test Team – Ducati Desmosedici GP13 – + 45.974
12- Hector Barbera – Avintia Blusens – BQR FTR – + 59.859 (CRT)
13- Michael Laverty – Paul Bird Motorsport – PBM 01 – + 1’09.743 (CRT)
14- Danilo Petrucci – CAME Iodaracing Project – Ioda Suter BMW – + 1’17.813 (CRT)
15- Colin Edwards – NGM Mobile Forward Racing – FTR Kawasaki – + 1’18.177 (CRT)
16- Bryan Staring – GO&FUN Honda Gresini – FTR Honda MGP13 – + 1’18.928 (CRT)
17- Claudio Corti – NGM Mobile Forward Racing – FTR Kawasaki – + 1’19.307 (CRT)
18- Hiroshi Aoyama – Avintia Blusens – BQR FTR – + 1’19.457 (CRT)

Informace o redaktorovi

Petr Czyž - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (6x):



TOPlist