GP Malajsie – Bastianini vyhrál hlavní závod, Acosta světový šampionát Moto2™

Třetím a závěrečným dnem malajské Grand Prix v neděli skončila osmnáctá GP sezony MS silničních motocyklů 2023. Všechny závody jezdci odjeli na suchém povrchu s teplotami přes 30 stupňů. Závod třídy Moto3™ vyhrál Collin Veijer (Husqvarna), lídrem zůstává Jaume Masia (Honda). V třídě Moto2™ slavil vítězství Fermín Aldeguer (Boscoscuro). Titul mistra světa si druhým místem v cíli zajistil Pedro Acosta (Kalex). Český reprezentant Filip Salač (Kalex) v závodu bodoval čtrnáctým místem. V klání MotoGP™ vyhrál stylem start-cíl Enea Bastianini (Ducati), jenž je sedmým jezdcem, který má letos na kontě minimálně jeden triumf. Bitva o titul pokračuje v třídě Moto3™ a MotoGP™ už za týden závody v Kataru.

Kapitoly článku

MotoGP™ - ZÁVOD

Do 20kol hlavního závodu královské kubatury startoval z první řady Francesco Bagnaia (Ducati Lenovo Team), Jorge Martin (Prima Pramac Racing) a Enea Bastianini (Ducati Lenovo Team). Z druhé řady vyrazil Alex Márquez (Gresini Racing MotoGP), Luca Marini (Mooney VR46 Racing Team) a Marco Bezzecchi (Mooney VR46 Racing Team). Třetí řada a trojice Brad Binder (Red Bull KTM Factory Racing), Fabio Quartararo (Monster Energy Yamaha MotoGP Team) a Maverick Viňales (Aprilia Racing).

Po startu se v první zatáčce do vedení posunul Enea Bastianini. Jorge Martin chtěl na špici pole, ale byl dlouhý na brzdy a propadl se na páté místo. Druhý jel Alex Márquez, třetí by Francesco Bagnaia a čtvrtý jel Marco Bezzecchi. Na prvních pěti místech figurovali jezdci Ducati. Šestý byl Jack Miller (Red Bull KTM Factory Racing), sedmý jel Fabio Quartararo (Monster Energy Yamaha MotoGP Team), osmý byl Fabio Di Giannantonio (Gresini Racing MotoGP), devátý Luca Marini (Mooney VR46 Racing Team) a desátý jel Brad Binder (Red Bull KTM Factory Racing). Ve třetím kole si vedoucí jezdci Enea Bastianini s Alexem Márquezem vytvořili náskok téměř jedné sekundy na dvojici Francesco Bagnaia a Jorge Martin. Šest desetin za Martinem jel Ital Bezzecchi. Jezdec na divokou kartu Álvaro Bautista (Aruba.it Racing – Ducati) jel poslední s deseti sekundami ztráty na špici pole. Ve čtvrtém kole Martin zaútočil na Bagnaiu, ale tovární jezdec Ducati mu předjetí vrátil.

Po pěti odjetých kolech měl první Enea Bastianini náskok jedné sekundy na druhého jezdce v pořadí Alexe Márqueze. Sekundu za Márquezem jel třetí Francesco Bagnaia, který měl za sebou pár soubojů s Jorge Martinem, jemuž na Top3 chybělo něco kolem sedmi desetin. U továrních Ducati to vypadalo, jako kdyby měli něco, co dělalo rozdíl mezi nimi a ostatními jezdci výrobce z Boloně … . Pátý jel Marco Bezzecchi, šestý Jack Miller, který byl ve skupině s Fabie Quartararem, Fabiem Di Giannantoniem a týmovým kolegou, devátým Binderem. Do sedmého kola závodu havaroval Joan Mir (Repsol Honda Team), Miguel Oliveira (CryptoDATA RNF MotoGP Team) a Raul Fernandez (CryptoDATA RNF MotoGP Team).

Po deseti kolech, tedy v polovině závodu, vedl Enea Bastianini náskokem 1,2 sekundy. Na druhé pozici pokračoval Alex Márquez, který měl 1,6 sekundy za sebou třetího jezdce v pořadí, kterým byl Francesco Bagnaia. Čtvrtý Jorge Martin ztrátu na třetího nesnižoval, naopak, rozdíl byl na 1,7 sekundy. Pátý byl Marco Bezzecchi, který jel osamocený závod, protože na Martina ztrácel čtyři sekundy a na šestého Millera měl najeto 1,3 sekundy. Havaroval Aleix Espargaró (Aprilia Racing), který měl o víkendu v Sepangu nejméně pět pádů. Ve třináctém kole havaroval z deváté pozice Brad Binder a ve čtrnáctém kole skončil na zemi Takaaki Nakagami (LCR Hond IDEMITSU).

V šestnáctém kole závodu zůstávalo pořadí na předních pozicích beze změn. Vedl Enea Bastianini, který měl na druhého Alexe Márqueze náskok ve výši 1,4 sekund. Dvě sekundy za jezdcem Gresiniho týmu jel Francesco Bagnaia, čtvrtý byl Jorge Martin, který na třetí pozici ztrácel 3,7 sekundy. Jediné předjetí po dlouhé době bylo, když Fabio Quartararo zaútočil na Marca Bezzecchiho, a jelikož byl úspěšný dál pokračoval na páté pozici. Sedmý Jack Miller musel být ve střehu, protože měl těsně za sebou Morbidelliho s Di Giannantoniem, a hrozilo, že na Australana zaútočí.

Jen co představitelé Ducati v Sepangu připustili možnost, že by Bastianini mohl přijít o místo výměnou za Martina, Enea Bastianini vyhrál závod Velké ceny Malajsie. Jeho první triumf sezony, první v barvách tovární stáje Ducati. Na druhém místě projel cílem druhý Alex Márquez, třetí byl Francesco Bagnaia. Jelikož Jorge Martin závod dokončil čtvrtý, oba jezdce nyní dělí 14 bodů. Další pokračování bitvy o titul pokračuje příští týden v Kataru.

GP Malajsie, MotoGP™ – ZÁVOD (20kol)
33°C, dráha suchá, 49°C, vlhkost: 73%
1. #23 Enea BASTIANINI Ducati Lenovo Team Ducati 39:59.137
2. #73 Alex MARQUEZ Gresini Racing MotoGP™ Ducati +1.535
3. #1 Francesco BAGNAIA Ducati Lenovo Team Ducati +3.562
4. #89 Jorge MARTIN Prima Pramac Racing Ducati +10.526
5. #20 Fabio QUARTARARO Monster Energy Yamaha MotoGP™ Yamaha +15.000
6. #72 Marco BEZZECCHI Mooney VR46 Racing Team Ducati +16.946
7. #21 Franco MORBIDELLI Monster Energy Yamaha MotoGP™ Yamaha +18.553
8. #43 Jack MILLER Red Bull KTM Factory Racing KTM +19.204
9. #49 Fabio DI GIANNANTONIO Gresini Racing MotoGP™ Ducati +19.399
10. #10 Luca MARINI Mooney VR46 Racing Team Ducati +19.740
11. #12 Maverick VIÑALES Aprilia Racing Aprilia +21.189
12. #5 Johann ZARCO Prima Pramac Racing Ducati +23.598
13. #93 Marc MARQUEZ Repsol Honda Team Honda +27.079
14. #37 Augusto FERNANDEZ GASGAS Factory Racing Tech3 KTM +28.940
15. #44 Pol ESPARGARO GASGAS Factory Racing Tech3 KTM +29.849
16. #27 Iker LECUONA LCR Honda Honda +50.960
17. #19 Alvaro BAUTISTA Aruba.it Racing – Ducati Ducati +53.564
18. #30 Takaaki NAKAGAMI LCR Honda Honda +1:42.162
           
Závod nedokončil/neklasifikován:      
  #33 Brad BINDER Red Bull KTM Factory Racing KTM  
  #41 Aleix ESPARGARO Aprilia Racing Aprilia  
  #25 Raul FERNANDEZ CryptoDATA RNF MotoGP™ Team Aprilia  
  #88 Miguel OLIVEIRA CryptoDATA RNF MotoGP™ Team Aprilia  
  #36 Joan MIR Repsol Honda Team Honda  

Informace o redaktorovi

Petr Czyž - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist