GP Kataru - páteční tréninky

Na dráze závodního okruhu nedaleko katarské metropole Dauhá v pátek druhým dnem pokračovala příprava na zahajovací podnik sezony 2013 – Velkou cenu Kataru. Občas pršelo a silný vítr dělal mnoha jezdcům problémy. V kubatuře Moto3 zajel nejrychleji Luis Salom, v Moto2 Takaaki Nakagami a V MotoGP Marc Márquez.

Kapitoly článku

MotoGP – 2.volný trénink

Voda s pískem není ta nejlepší kombinace pro povrch asfaltu. Jezdci ale na nic nečekali a jakmile na pitlane začala svítit zelená, vyrazili vstříc prvním kilometrům okruhu v Losail. Od prvních minut druhého tréninku královské kubatury figuroval na špici výsledkové tabulky Valentino Rossi (Yamaha Factory Racing), tedy podobný scénář, jaký italský jezdec tří ladiček předváděl ve čtvrtek večer. Ve svém čtvrtém kole zajel čas 1´57,257 sekundy a to mu, alespoň třicet minut před koncem tréninku, stačilo na vedení rozdílem tří desetin před druhým v pořadí Stefanem Bradlem (LCR Honda MotoGP). Jorge Lorenzo (Yamaha Factory Racing) byl s odstupem necelých čtyř desetin třetí. Nejrychlejším jezdcem tovární Hondy byl šestý Marc Márquez (Repsol Honda Team), který včera překonal rekord Héctora Barbery v maximální rychlosti okruhu (344 Km/h). Jeho týmovému kolegovi Danimu Pedrosovi (Repsol Honda Team) se stále moc nedařilo, protože byl jedenáctý se ztrátou dvou sekund.

Deset minut před koncem byl Valentino Rossi stále ve vedení s časem 1´57,145 sekundy. Druhý Stefan Bradl ztrácel 0,112 sekundy, třetí Cal Crutchlow necelé tři desetiny. Jorge Lorenzo byl čtvrtý se ztrátou necelé půl sekundy, ale právě v době, kdy do konce zbývalo deset minut vyjel na dráhu a hned prvním měřeným kolem se posunul do čela časem 1´56,861 sekundy. Španěl byl prvním jezdcem s časem pod minutu a sedmapadesát sekund. Karel Abraham (Cardion AB Motoracing) velmi dobře zajel své jedenácté kolo, protože tam zaznamenal šestnáctý čas 2´00,083 sekundy.

Pět minut před koncem se začervenalo u časomír Jorge Lorenza, Valentina Rossiho a Marca Márqueze. Po průjezdu cílovou rovinkou si každý z jezdců Yamahy zlepšil své maximum, ale jediný Marc Márquez předvedl neuvěřitelný výkon, když se časem 1´56,477 sekundy doslova katapultoval z osmé pozice do vedení tabulky druhého tréninku MotoGP. Zároveň tím překonal včerejší maximum Jorge Lorenza, takže Márquezovi po druhém tréninku patřila v kombinaci časů první pozice.

Do konce tréninku už k žádné změně nedošlo, takže nejrychlejší čas druhého tréninku zajel Marc Márquez, druhý byl Jorge Lorenzo, třetí Valentino Rossi, čtvrtý Cal Crutchlow (Monster Yamaha Tech 3) a první pětici uzavíral Stefan Bradl, poslední jezdec v jedné sekundě za Márquezem. Nejrychlejším jezdcem kategorie CRT byl třináctý Aleix Espargaró (Power Electronics Aspar). Španěl ztrácel na vedoucího jezdce dvě sekundy.

Karel Abraham druhý trénink uzavřel sedmnáctým časem a ztrátou na nejrychlejší čas v podobě 3,332 sekundy. Lukáš Pešek (Came IodaRacing Project) je dvacátý s časem 2´00,919 sekundy. V devátém kole zajel český jezdec čas 2´01,461 sekundy, což mu umožnilo odpoutat se od dna tabulky a zaujmout dvacátou příčku, čtyři sekundy za Rossim.

Ve čtvrtek testoval Lukáš Pešek nový motocykl, který bude v závodech číslem dva, to znamená náhradním v případě poruchy prvního stroje nebo při výměně motocyklů, dojde-li na změnu povětrnostních podmínek. Bohužel problémy s elektronikou znamenaly na úvod až třiadvacátý čas, což Lukáš Pešek komentoval slovy: „S dnešním dnem nemohu být 100% spokojený. Včera jsme složili můj druhý motocykl, takže od teď mám dvě plnohodnotné motorky. S tímto strojem jsem také dnes jezdil, ale měli jsme nespecifikovaný problém na elektronice. Pak jsme zjistili, že odešlo čidlo rychlosti. Ovšem když nejde jedna věc, elektronika už nefunguje jak by měla. Na poslední tři kola jsem si vzal motocykl z Jerezu a ten již fungoval tak, jak má. Zajel jsem nějaký čas a posunul se na předposlední místo. Není to super výsledek, ale do zítra uděláme mnoho změn a uvidíme, jak to půjde.“

Harmonogram Velké ceny Kataru.

GP Kataru, MotoGP – 2. volný trénink
polojasno, 26°C, dráha suchá, 32°C, vítr 24Km/h, vlhkost 68%

01- Marc Marquez – Repsol Honda Team – Honda RC213V – 1’56.477
02- Jorge Lorenzo – Yamaha Factory Racing – Yamaha YZR M1 – + 0.268
03- Valentino Rossi – Yamaha Factory Racing – Yamaha YZR M1 – + 0.328
04- Cal Crutchlow – Monster Yamaha Tech 3 – Yamaha YZR M1 – + 0.692
05- Stefan Bradl – LCR Honda MotoGP – Honda RC213V – + 0.780
06- Andrea Dovizioso – Ducati Team – Ducati Desmosedici GP13 – + 1.356
07- Dani Pedrosa – Repsol Honda Team – Honda RC213V – + 1.400
08- Nicky Hayden – Ducati Team – Ducati Desmosedici GP13 – + 1.563
09- Ben Spies – Ignite Pramac Racing – Ducati Desmosedici GP13 – + 1.660
10- Alvaro Bautista – GO&FUN Honda Gresini – Honda RC213V – + 1.821
11- Bradley Smith – Monster Yamaha Tech 3 – Yamaha YZR M1 – + 1.863
12- Andrea Iannone – Energy T.I. Pramac Racing – Ducati Desmosedici GP13 – + 2.098
13- Aleix Espargaro – Power Electronics Aspar – ART GP13 – + 2.154 (CRT)
14- Yonny Hernandez – Paul Bird Motorsport – ART GP13 – + 2.394 (CRT)
15- Hector Barbera – Avintia Blusens – BQR FTR – + 2.427 (CRT)
16- Randy De Puniet – Power Electronics Aspar – ART GP13 – + 2.708 (CRT)
17- Karel Abraham – Cardion AB Motoracing – ART GP13 – + 3.332 (CRT)
18- Danilo Petrucci – CAME Iodaracing Project – Ioda Suter BMW – + 4.080 (CRT)
19- Hiroshi Aoyama – Avintia Blusens – BQR FTR – + 4.175 (CRT)
20- Lukáš Pešek – CAME Iodaracing Project – Ioda Suter BMW – + 4.442 (CRT)
21- Colin Edwards – NGM Mobile Forward Racing – FTR Kawasaki – + 4.463 (CRT)
22- Claudio Corti – NGM Mobile Forward Racing – FTR Kawasaki – + 4.844 (CRT)
23- Bryan Staring – GO&FUN Honda Gresini – FTR Honda MGP13 – + 5.145 (CRT)
24- Michael Laverty – Paul Bird Motorsport – PBM 01 – + 5.339 (CRT)

Informace o redaktorovi

Petr Czyž - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (3x):



TOPlist