FIM MotoGP představila nový typ penalizace

Od 1. března začal pro jezdce třídy MotoGP platit nový typ penalizace, kterou komise MotoGP pojmenovala „long lap penalty“. Závodníci si její fungování v praxi poprvé vyzkoušeli během testování v Kataru.

Komise FIM MotoGP ve složení Carmelo Ezpeleta, Paul Duparc, Herve Poncharal a Takanao Tsubouchi se dohodla na zavedení nové formy penalizace jezdce za prohřešek na trati. V platnost vstoupila 1. března.

Penalizace nazvána „long lap penalty“ bude fungovat na principu vyjetí z dráhy v místě, které bude na každém okruhu předem určeno. Vyznačená delší zatáčka by měla jezdce zpomalit až o dvě sekundy. Penalizovaný jezdec bude muset tímto prostorem projet do tří kol od chvíle, kdy obdržel trest.

Tato penalizace by měla být (alespoň zčásti) uplatňována při přestupcích, za které byli doposud závodníci trestáni puštěním soupeře za sebou před sebe. Pokud jezdec nestihne například kvůli vyvěšení červené vlajky trest absolvovat, budou k jeho času v cíli připočteny dvě, případně i více sekund.

Závodníci MotoGP si tento typ penalizace poprvé vyzkoušeli na vlastní kůži v Kataru, kde proběhlo poslední únorový víkend finální testování před začátkem nové sezóny. Dle novináře MCN Simona Pattersona, jenž byl na místě, spousta pilotů s touto formou trestu nesouhlasí. Svůj negativní postoj závodníci zdůvodňují zvýšeným rizikem srážky s jiným pilotem při návratu zpět do závodní dráhy.

Informace o redaktorovi

Andrea Štipčáková - (Odebírat články autora)

Autor článku obdržel prémii 8 Kč od 4 uživatelů.
Prémie jsou již uzavřené, děkujeme.
masi přispěl 2 Kč
Skrunch přispěl 2 Kč
kopetr přispěl 2 Kč
skinny přispěl 2 Kč
Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist