Fabio Quartararo: Je pro mě obrovský dar, že můžu být v MotoGP. Nemám pocit, že jsem v práci

Fabio Quartararo patří v letošní sezóně mezi nejvýraznější jezdce třídy MotoGP. Ačkoliv jezdí v královské kubatuře teprve prvním rokem, dokázal si na satelitním motocyklu dojet už pro pět pole position a šestkrát se umístil na stupních vítězů. V rozhovoru pro motorsport.com prozradil, jak se v průběhu sezóny s motocyklem MotoGP sžíval, nebo na jakém stroji v příštím roce pojede.

Dokázal bys vysvětlit, jak se ti postupně dařilo přizpůsobovat se motorce MotoGP?

„Na testech ve Valencii jsem z ní byl celkem vyděšený. Není to tak, že bych se jí bál, jen jsem byl ohromený materiálem. Zpočátku jsem ztrácel dvě sekundy na kolo, nevěděl jsem, jak mám motorku ovládat. Postupně jsem na to ale začal přicházet. V Jerezu jsem na nejrychlejšího ztrácel už jen sekundu a celkově jsem měl lepší pocit. Ani v Malajsii to nebylo špatné, ale pořád jsem hodně ztrácel na brzdách. Testy nešly úplně hladce a vůbec jsme nepokročili kupředu. Až v Kataru to bylo konečně ono. Druhý i třetí den už to šlo téměř dokonale a dokázal jsem jezdit vyrovnaně s Maverickem a Valentinem. Tam jsme opravdu učinili velký krok kupředu, od té doby to už bylo jen o získávání zkušeností.

Je skok z Moto2 do MotoGP skutečně tak velký, pokud budeme mluvit pouze o rychlosti motorky?

„Obrovský. Na rychlost motorky třídy Moto2 si dokážete zvyknout za jediný den. Rychlost stroje MotoGP vás šokuje pokaždé, když na něj sednete, dokud si na něj opravdu nezvyknete. Zrychlení na 340 km/h nic není, každou chvíli jdete z 80 km/h na 250 km/h, můžete zařadit šestý stupeň…“

Ve třídě MotoGP ještě nemáš tolik zkušeností, jak ale říkáš, na motorce se cítíš dobře. V čem máš ještě mezery?

„Doufám, že budu pokračovat podobně jako doteď, i když nevím, zda je to možné. S každým závodem se učím. Je mi jasné, že příští rok musím jezdit ještě lépe než teď. Předtím jsem okruhy na motorce MotoGP ještě neznal, teď už to ale bude jinak a můžu tak udělat další krok kupředu.“

Téměř nepadáš…

„To, že skoro nikdy nepadám, je pravda. Během kvalifikace však jezdíme neustále na limitu a nikdy nevíte, kdy to přijde. Ale i v závodě jezdím na hraně a zjišťuji, že to zvládám.“

Porušil jsi jakési status quo, když jsi začal porážet jezdce týmu tovární Yamahy. Jsi si toho vědomí?

„Nemůžu teď použít motor jako výmluvu, když jsem pomalejší než ostatní jezdci. Je pro mě obrovský dar, že můžu být v MotoGP. Pokaždé se do toho snažím dát naprosto všechno. Nemám si na co stěžovat. Když sedím na motorce, nemám pocit, že jsem v práci. Beru to jako zábavu.“

Myslíš si, že skutečnost, že jsi nejrychlejším jezdcem Yamahy i přesto, že nejezdíš na nejrychlejší motorce, by mohla něco ve vývoji továrního týmu změnit?

„Kromě menších úprav je jedinou věcí, kterou jsem dostal, nová karbonová vidlice. Sice nám trochu pomohla, ale ne o víc než o půl sekundy. Je to vždy o pocitu. V Kataru se nám povedlo učinit menší kroky, na které jsme postupně navázali, a ještě více se zlepšili.“

Překvapilo tě, že jsi mohl testovat nové díly, i když to původně nebylo v plánu?

„Musím za to poděkovat Yamaze, na motorku 2019 bych si jinak vůbec neměl šanci sednout. Ukazuje to, že o mě projevují zájem.“

Chápu to správně, že skutečnost, že jsi tak rychlý, je pro Sumi Sana velmi důležitá a pro celou Yamahu dost přínosná?

„Jsem si jistý, že je Sumi rád, že jezdím rychle. Nemůžu však testovat stejné věci, jako tovární jezdci. Například jsem vůbec neměl šanci vyzkoušet součástky, které Maverick s Valentinem testovali v Misanu. Pracovali jsme tam tehdy jen na seřízení stroje a na ničem jiném.“

Lin Jarvis říká, že dělá vše pro to, abys zůstal v Yamaze. Co pro to musí udělat?

„Vidím, že Yamaha o mě velmi stojí. Dokonce už vydala prototyp pro příští rok a zdá se, že funguje dobře. Nechci teď ale ještě o budoucnosti moc přemýšlet. Rád bych nejprve dokončil letošní sezónu a pak se začnu soustředit na to, co bude dál.“

Už víš, na čem budeš příští rok jezdit?

„Měl bych jet na tovární motorce, což bude obrovská výhoda.“

Informace o redaktorovi

Andrea Štipčáková - (Odebírat články autora)

Autor článku obdržel prémii 12 Kč od 6 uživatelů.
Prémie jsou již uzavřené, děkujeme.
JardaKTM přispěl 2 Kč
Rosička přispěla 2 Kč
pavel-riha-motori přispěl 2 Kč
Nagash přispěl 2 Kč
buldog66 přispěl 2 Kč
masi přispěl 2 Kč
Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist