Experti o CRT

Po zástupcích továren Honda, Yamaha a Ducati dejme slovo k ožehavému tématu motocyklů CRT také třem expertům, tedy majiteli satelitního týmu Tech3 a prezidentovi IRTA Hervému Poncharalovi, marketingovému šéfovi FTR Fabio Barchittovi a televiznímu komentátorovi Sport1 a ex-pilotovi MotoGP Alexi Hofmannovi.

Začátek celého problému CRT je i v tom, že: "Není dostatek rychlých jezdců pro tyto týmy a tím to celé začíná. Carmelo Ezpeleta chce, aby se jezdci s motocykly CRT přiblížili časům továrních a satelitních jezdců. Ale jak to dokázat, když někteří jezdci CRT díky svému jezdeckému umění ztrácí na Stonera a spol. 4 až 5 sekund na jedno kolo", říká celkem srozumitelně jeden z hodně vysoko postavených osobností paddocku MotoGP.

Hervé Poncharal - týmový majitel Tech3 Yamaha a prezident IRTA: "Ezpeleta vidí velmi dobře, že celosvětová hospodářská krize jen tak brzy neskončí a týmy mají stále méně a méně peněz k závodění. A přece nemůžeme všechny naše finanční prostředky rozpustit za leasing prototypových motocyklů. Kvůli zvýšení cen pronájmu prototypových motocyklů od jednotlivých továren na rok 2012 jsme ztratili celkem pět prototypů: jednu Suzuki, jednu Repsol-Hondu, jednu Pramac-Ducati, jednu Aspar-Ducati a jednu Gresini-Hondu. S dvanácti motocykly nemůžeš provádět žádný světový šampionát. Musíme být rádi, že se našel systém CRT a poděkovat za každý CRT motocykl. Musíme snížit náklady a zvýšit počet jezdců a týmů. Jedno je ale jisté, pokud potřebuješ pro jednoho jezdce částku 5 milionů Euro, tak žádný nový tým nenajdeš. Ale za 2 miliony Euro už ano".

Fabio Barchitta - marketingový ředitel FTR, která dodává šasí pro Gresini-Honda a BQR-Kawasaki: "V Sepangu jsme byli s Robertem Pietrim a s Ivanem Silvou. Naše motocykly byly úplně nové, syrové a jsou teprve ve stadiu počátečního vývoje. Počítali jsme se ztrátou 5 až 6 sekund, ta ale byla i díky problémům s přehřátým motorem větší. Do konce této sezóny se chceme dostat na ztrátu 2,5 sekundy. Jestli nakonec bude mít  nejlepší motocykly CRT Honda, Kawasaki, BMW nebo Aprilia, to samozřejmě nevíme. Honda má kontrolu trakce, kontrolu wheelie a také dostatečně kvalitní elektroniku. Ladičská firma Ten Kate odvede jistě skvělou práci. Ačkoliv v reglememtu CRT stojí, že motory CR musí pocházet ze sériových a šasí je naopak prototypové, tak u Aprilie to není bohužel pravda. V obou případech stojí za těmito oběma body plně továrna, o tom není vůbec pochyb."

Alex Hofmann - komentátor Sport1 - není tolik pesimistický, co se týká časových rozdílů jezdců s motocykly CRT: "Nejlepší piloti CRT, jako třeba Randy de Puinet, budou zaostávat dle délky a charakteru tratě 1,5 až 3 sekundy na Stonera a spol. 1,5 sekundy třeba na Sachsenringu a 3 sekundy třeba v Sepangu. Ti horší piloti CRT pak budou pochopitelně pomalejší. Je jasné, že Edwards a De Puinet jsou špičce závodního jezdeckého pole blíže, než třeba Ivan Silva. To víme všichni. Počítám, že třeba u Ivana Silvy se svou FTR-Kawasaki při ztrátě 4 sekund a více bude 2 sekundy dělat on jako jezdec a 2 sekundy motocykl. Takže celková ztráta se dá snížit pouze, když se vyrovnají soutěžní podmínky u všech, tak jak je tomu třeba v Moto2. Doufám, že rok 2012 je rokem pouze přechodným!"

Informace o redaktorovi

Jiří Mikšík - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (5x):



TOPlist