Ducati snížila loňskou ztrátu na polovinu

První podnik sezony absolvovala tovární stáj Ducati v novém složení jak v podobě nového šéfa Luigi Dall’Igna, tak v podobě nového jezdce Cala Crutchlowa. Červeným Desmosedici GP14 patřila na startu Velké ceny Kataru druhá a třetí řada, do cíle pak Andrea Dovizioso dojel pátý a Cal Crutchlow šestý.

Po startu ze čtvrté pozice Andrea Dovizioso v úvodu závodu ztratil pár důležitých pozic. Jak ale jezdci na předních příčkách postupně odpadávali, Ital ztracené pozice získával zpátky a cílem nakonec projel pátý. Důležité je, že loňskou ztrátu s Ducati letos snížili téměř o polovinu.

„Na výsledek se musíme dívat z pozitivního hlediska, protože s ohledem na mistrovství je páté místo vždy důležité,“ uvedl po prvním závodu sezony Andrea Dovizioso. „Dalším důležitým cílem bylo pro nás snížit ztrátu na vítěze a to se nám podařilo ve srovnání s loňským rokem o téměř polovinu, což je další neméně důležitý fakt.“
„Stále máme problémy s nedotáčivostí, ale jinak jsem spokojen s pokrokem jakého jsme do této chvíle dosáhli, třebaže musíme nadále tvrdě pracovat na tom, abychom naši motorku zlepšili,“ dodal závěrem Andrea Dovizioso, který jede u Ducati druhým rokem a loni skončil v Kataru sedmý se ztrátou něco přes čtyřiadvacet vteřin.

První závod s továrním týmem Ducati absolvoval v neděli večer britský závodník Cal Crutchlow, který ještě loni sedlal satelitní Yamahu M1 týmu Monster Yamaha Tech 3. Brit startoval osmý a cílem projel jako šestý v pořadí za týmovým kolegou Doviziosem, na něhož ztratil šestnáct vteřin.
„Tento závod měl pro mě sladkohořkou příchuť,“ řekl po jeho skončení Cal Crutchlow. „Dokončit závod šestý je dobrý výsledek. Potřeboval jsem to vrátit klukům, kteří velmi tvrdě pracovali na opravě motorky po mém pádu ze zahřívacího tréninku. V samotném závodu jsme ale měli od pátého kola problém s elektronikou. Nefungoval transponder, zhasla palubní deska a motorka se začala chovat divně.“

„Byl jsem rád, že jsem do poloviny zůstal konkurenceschopný jak s Dovim, tak s Aleixem, ale v závěru se technický problém postupně zhoršoval a měl jsem co dělat, abych závod vůbec dokončil,“
uvedl Cal Crutchlow, který mimo záznam prozradil, že dojez do cíle byl jak se zapnutým omezovačem rychlosti pro jízdu v boxové uličce.

Informace o redaktorovi

Petr Czyž - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (1x):



TOPlist