Ducati slaví závodní úspěchy s pěti speciálními edicemi

Ducati letos dominovala nejvyšším patrům okruhového závodění. Ducati sedlaly celé stupně vítězů v MotoGP, vítěz WorldSBK i o třídu nižší WorldSSP. Ducati se také stala jediným výrobcem, který dva roky po sobě zvítězil jak v MotoGP, tak v WorldSBK, a taková příležitost přímo volá po patřičných oslavách. Oslav je tu hned pět a jde o speciální edice Panigale, nesoucí jména i závodní livreje jezdců.

Kapitoly článku

Konkrétně se jedná o čtyři edice Panigale V4, věnované třem borcům v MotoGP a jednomu z WoldSBK. Jasně, Francesco Bagnaia, Jorge Martín a Marco Bezzecchi sice ve vrcholné třídě závodí na Desmosedici GP, ale tu vám Ducati bohužel jen tak nenadělí. Aktuální čtyřválcová Panigale je nicméně celkem slušnou záplatou.

Přece jenom autentičtější jsou potom ediční motorky podle strojů ze seriálů WorldSBK a WorldSSP. Ta čtyřválcová není věnovaná nikomu jinému než Álvarovi Bautistovi, „menší“ V2 z dálky nerozeznáte od té, kterou sedlal Nicolò Bulega.

Každá speciální motorka nese správné číslo kapotážích a v materiálu sedla je výšivka s logem (přezdívkou) závodníka. Příslušnost k edici vám bude připomínat i vlastnoruční zalakovaný podpis na nádrži a samozřejmě nezbytná plaketka na horních brýlích přední vidlice. Tady uvidíte, jakou edici sedláte, i číslo konkrétní motorky v rámci edice. Speciální je také klíč a animace na budících při nahození motorky.

Všechny Panigale V4 jsou ve specifikaci S, tedy doplněné o suchou spojku STM-EVO SBK, výfukovou koncovku Akrapovič a brzdové třmeny Brembo Stylema R, ovládané pumpou MCS. Jsou tu taky nastavitelné stupačky Rizoma, závodní plexi a spousta karbonu a titanu. Z katalogu příslušenství nechybí otevřený kryt spojky, sada pro odstranění držáku SPZ a zrcátek, hliníkové víčko nádrže nebo GPS modul na počítání časů kol.

Začněme rovnou vítězem MotoGP. Edice Pecco Bagnaia nese žlutou livrej, kterou Ducati označuje jako nejexkluzivnější letošní zbarvení. Ve žlutých barvách závodily motorky továrního týmu Ducati Lenovo Team v San Marinu a v Misanu. Exkluzivních edic s číslem 63 vyrobí italská značka 263 kusů.

V bílo-fialovo-červených barvách týmu Prima Pramac je replika na počest Jorge Martína, doladěná karbonovým předním blatníkem. A protože Jorge závodí pod číslem 89, vznikne motorek 189 kusů.

Poslední z MotoGP replik nese jméno Marca Bezzecchiho a je v černo-žlutých barvách týmu Mooney VR46. Zde bude vyrobených kusů vůbec nejméně, a sice 72 – tuhle číslovku má na sobě i Marcova kombinéza.

Čtyřválcová replika speciálu pro WorldSBK nese Bautistovo jméno a žluté zbarvení – tovární tým v Misanu a Jerezu použil podobnou livrej jako najdeme na výše zmíněné motorce vítěze MotoGP. Motorka se navíc přibližuje předloze v podobě Panigale V4 R i tím, že má hliníkovou broušenou nádrž, karbonová křidélka na kapotáži a kovaná kola Marchesini. Bautista jezdí číslo 19, replik s jeho jménem tedy vznikne 219.

Poslední speciální edice je replika Panigale V2, kterou sedlal v šampionátu WorldSSP vítěz Nicolò Bulega. Motorka v červeno-černé zbarvení týmu Aruba.it Racing má číslo 11 a vyrobí se 111 kusů. Oproti standardu je stroj dovybaven tlumiči Öhlins, tlumičem řízení, výfukem Akrapovič, lehkou baterií a spoustou karbonových dílů.

Všechny speciální motocykly dorazí ke svým zákazníkům ve speciálním balení a s přibalenými certifikáty, potvrzujícími jejich pravost.  

Informace o redaktorovi

Dominik Valášek - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist