Ducati Corse oficiálně potvrdila odchod Crutchlowa po skončení sezony

Třebaže už byla jezdecká dvojice tovární stáje Andrea Dovizioso a Cal Crutchlow pro rok 2015 jistá, britský závodník využil možnosti tým opustit předčasně a po roce spolupráce u výrobce z Boloně končí. Ducati Corse tak k Andrea Doviziosovi pro rok 2015 povolá mladého jezdce z Pramac Racingu Andrea Iannoneho.

Britský závodník Cal Crutchlow s Ducati podepsal dvouletou smlouvu, ale s tím, že bude moci po roce tým opustit. Termín pro tento postup byl do 31.července 2014, pak by už od smlouvy nebylo možné odstoupit nebo ne alespoň na základě dohodnutých podmínek. Na akci World Ducati Week Crutchlow uvedl, že s Ducati bude pokračovat také v příštím roce, ale jeho manažer Bob Moore zřejmě na poslední chvíli nalez způsob, jak pro rok 2015 získat jiné místo než u Ducati.

Spekulace ohledně odchodu Cala Crutchlowa získávaly v posledních dnech na intenzitě až nakonec Ducati Corse vydalo velmi krátké prohlášení, kterým jasně oznamuje ukončení spolupráce. Cal Crutchlow tak bude s Ducati pokračovat do konce sezony 2014 a pak se jejich cesty, alespoň prozatím, definitivně rozejdou.
Ducati v příštím roce pojede s dvěma italskými jezdci (Andrea Dovizioso, Andrea Iannone), což je z hlediska marketingu pro italského výrobce velmi dobrá situace a pozitivní situace je také ohledně financí, protože odchodem Cala Crutchlowa tak Italové zřejmě ušetří. Crutchlow se nyní připojil k jezdcům jakým byl Marco Melandri nebo Valentino Rossi, kteří u Ducati nenašli štěstí a rychle hledali cestu ven.

Kde zamíří Cal Crutchlow zatím není oficiálně potvrzeno, ale spekulace hovoří o tom, že pojede v barvách LCR Hondy. S tímto týmem už málem loni podepsal než se rozhodl pro Ducati a rovněž britský sponzor v podobě společnosti CWM World jistě přivítá britského jezdce na palubě. Na Crutchlowa tak bude čekat další adaptace novým podmínkám.

Pokud Cal Crutchlow přijde k LCR Hondě, německý závodník Stefan Bradl bude muset jinam. Jedna z možností je Pramac Racing, kde je nyní volné místo po Andrea Iannonem, ale rovněž tým Forward Racing, protože tam po skončení sezony končí Colin Edwards (pokud ne dřív) a Aleix Espargaró pravděpodobně odejde k tovární skupině Suzuki. Už letos má Edwardse ve vybraných závodech zastoupit Alex De Angelis, možný kandidát na Američanovo místo. Forward Racing si De Angelise chce otestovat v Brně a v sérii závodů po Pacifiku.
Co se týče Jacka Millera, Australana bojujícího o titul v Moto3, stále se spekuluje ohledně jeho přestupu do MotoGP. Nejdřív jeho cestu směřovali k LCR Hondě, ale teď to vypadá, že pokud do královské kubatury skutečně přestoupí, pak to bude k týmu Fausta Gresiniho. Tam by Miller jel produkční Hondu a Scott Redding by postoupil na místo Álvara Bautisty a závodil v sedle tovární RC213V.

U Yamahy čekají na podpis Jorge Lorenza, který jak nedávno krátce uvedli zatím nemají, ale vše by mělo být jasné do Indianapolisu nebo během víkendu v IMS. Otevřena je zatím otázka, kdo pojede s Polem Espargarem satelitní Yamahu Monster Tech 3, kde je v této chvíli Bradley Smith.

Informace o redaktorovi

Petr Czyž - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (3x):



TOPlist