Druhý IRTA test MotoGP už tento týden v Austrálii

Po Malajsii je tu druhá série třídenních testů, která jezdce a týmy královské kubatury mistrovství světa silničních motocyklů tentokrát zavede na Phillip Island v Austrálii. Okruh patří k nejrychlejším v celém seriálu a povrch dráhy klade vysoké nároky na obutí motocyklů, takže jak týmy a jezdci, tak jednotný dodavatel pneumatik Michelin už mají jasnou představu, co vše bude třeba vyzkoušet. Test začíná ve středu 15.února a končí v pátek 17.února 2017.

Výsledkem tří dnů v tropickém prostředí Sepangu byl nejrychlejší čas v podání nové posily tovární stáje tří ladiček Mavericka Viňalese (Movistar Yamaha MotoGP). Necelou desetinu ztratil na maximum úvodního testu Andrea Iannone (Team Suzuki EcStar), další jezdec, který po skončení uplynulé sezony přestoupil k jinému týmu a výrobci. Od obou závodníků skvělý vstup do předsezonní přípravy. Třebaže u Hondy zatím není s testy úplná spokojenost, třetím časem uzavřel tři dny v Sepangu obhájce titulu Marc Márquez (Repsol Honda Team).

V Malajsii si vedl výborně Álvaro Bautista (Pull&Bear Aspar Team), který řadu lidí překvapil, když v testech skončil sedmý. Španěl byl nejrychlejším jezdcem soukromého týmu a mezi Ducati byla jeho Desmosedici GP16 druhá nejrychlejší. S časem pod dvě minuty skončil na jedenácté pozici Johann Zarco (Monster Yamaha Tech 3), který je prozatím nejlepší z letošních nováčků. Francouz jasně předvedl, že mu M1 sedla a my se jen můžeme těšit, jak se oběma závodníkům povede na Phillip Islandu.

Česká republika má také své želízko v ohni. V Malajsii osmnáctý Karel Abraham (Pull&Bear Aspar Team) je po roce zpátky v kategorii MotoGP a jde mu to dobře. Ztráta na nejrychlejšího představuje jednu sekundu, což není vůbec špatné. Test na Phillip Islandu snad napoví víc, ale bude záležet na co se tam tento týden tým Aspar zaměří. Na výběr je najetí spousty kilometrů a zisk potřebných dat pro říjnový závod nebo práce na nastavení motorky, elektroniky, životnosti pneumatik a podobně.

Uvidíme, zda se objeví další novinky jaké byly k vidění v Sepangu. Ducati tam naposledy testovala speciální zařízení v případě zadního kola a jinak uložený výfukový systém. Yamaha zase přivezla aerodynamická křidélka umístěna uvnitř zdvojené kapotáže, což pravidla umožňují. Zda dojde k nějakým změnám nebo také ostatní výrobci zareagují na tyto novinky nám prozradí nadcházející tři dny na Phillip Islandu.

Informace o redaktorovi

Petr Czyž - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (2x):



TOPlist