Davide Brivio: Máme dobrý tým

Japonská Suzuki závodila v mistrovství světa naposledy v roce 2011, takže její návrat do paddocku MotoGP bude v roce 2015 skutečně velkou událostí. Tým Suzuki MotoGP má nový stroj a novou jezdeckou sestavu, kterou tvoří talentovaní jezdci Aleix Espargaró a Maverick Viňales.

Španěl Aleix Espargaró získal po vítězství v kategorii MotoGP Open možnost sedlat tovární techniku, takže velká šance předvést svůj talent. To samé platí v případě Mavericka Viňalese, který letos absolvoval premiérový ročník Moto2 a poté, co v něm obsadil celkové třetí místo, přestoupil mezi světovou elitu.
Šéf týmu Suzuki MotoGP Davide Brivio stojí u zrodu celého projektu návratu Suzuki do mistrovství světa. Před zimní přestávkou hovořil na téma nové jezdecké sestavy a jejich výkonů v testech ve Valencii a Jerezu s oficiálním webem světového šampionátu motogp.com. „Především jsou oba jezdci spokojení. Skutečnost, že jak Aleix Espargaró, tak Maverick Viňales dokončili testy v Jerezu a odjeli na zimní dovolenou s úsměvem na tváři, je velmi důležité znamení.“

„Samozřejmě máme ještě dost práce, kterou je třeba udělat, ale Aleix byl ve Valencii v jedné sekundě za nejrychlejším jezdcem a Maverick zatím získává zkušenosti. Bohužel v Jerezu jsme měli nepříznivé počasí a mohli pracovat jen druhý den. Motorka je ale dobře ovladatelná. Ještě je třeba zapracovat na výkonu, ale pro tento projekt máme rozhodně dva perfektní jezdce.“
„Nyní je na nás, abychom jim dodali dobrý technický komplet, který jim umožní na to pořádně zatlačit. Líbí se mi, protože to jsou dva motivovaní chlapi s velkou touhou uspět. To byly také jedny z těch nejdůležitějších vlastností, kvůli nimž jsme je vybrali, aby jeli s námi.“

Jedna z důležitých oblastí, na kterou se Suzuki potřebuje zaměřit, je životnost a výkon motoru. „To je celkem složitá věc,“
pokračoval Davide Brivio. „Z hlediska životnosti máme motory, které dobře fungují v dílenských testech. Ale při použití na trati dochází k potížím. Kvůli tomu jsme doteď používali o něco nižší výkon. Tyto dvě oblasti již jsou předmětem šetření. Našim cílem je najít ten správný kompromis a být připraveni na první závod.“

„Dále je třeba zapracovat na elektronice, zlepšit řízení trakce, ale jinak má motorka velmi dobrý základ. Je asi těžší udělat dobrý podvozek než dobrý motor. Samozřejmě pro nás bude všechno nové. Rok 2015 bude náročným rokem, protože víme, jak silné máme soupeře, ale budeme se snažit udržet blízko nich a myslím, že máme jezdce, kteří to jsou schopni udělat.“

Aleix Espargaró je zkušeným jezdcem MotoGP, ale velmi dobrým výkonem se v testech předvedl také Maverick Viňales, který přichází z prostředí Moto2 a okamžitě se cítil v sedle litrového prototypu jako doma. „Maverick je talent, o tom není pochyb. Jen se podívejme na to, co dokázal ve svém premiérovém ročníku v Moto2. Každý rok vyhrává závody a to dokonce i v roli nováčka. Je to neobyčejný jezdec a my jsme nadšeni, že ho máme. Je mladý a chce být rychle úspěšný. Aleixovi je jen pětadvacet a už má za sebou velké zkušenosti. Je to jezdec, který nám pomůže s vývojem motorky.“
Do seriálu Grand Prix se Suzuki vrací po třech letech s dvojicí nových jezdců a kompletně novou motorkou. Pro všechny je to nové dobrodružství, který by rádi absolvovali s úspěšnými výsledky. „S tímto projektem jsem spokojený od samotného začátku. V rámci volby jezdce, kde mi patřilo klíčové slovo, jsme byli schopni postavit dobrý tým.“

„Také se k nám připojili noví členové technického personálu a od začátku jsme si vytvořili přátelské prostředí,“
pokračoval Davide Brivio a závěrem odhodlaně dodal: „To co nám zatím chybí, ještě jednou zopakuji, je možnost dostat z našeho motoru maximální výkon, což se budeme snažit vyřešit, aby to bylo dobré.“

Informace o redaktorovi

Petr Czyž - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (1x):



TOPlist