Další body pro český tým

Tom Lüthi po heroické kvalifikaci a výborném startu do závodu dokázal obsadit na rozpáleném a velmi technicky náročném okruhu v Montmeló u Barcelony velmi dobré 4. místo. Sandro Cortese bohužel, především pro problémy s přehříváním motoru, nedokázal navázat na výsledek z Mugella a cílem projel jako 11.

Když se Tom 2 minuty před koncem sobotní kvalifikace propadl až na 14. místo, nevypadalo to s jeho ambicemi v GP Katalánska příliš dobře. Právě ale ty necelé 2 minuty stačily na to, aby stihl zajet své poslední kvalifikační kolo, které znamenalo vylepšení jeho maxima o 0,8 sekundy a posun až na 5. startovní pozici. Dnes pak Tom opět skvěle odstartoval a po dvojici prvních zatáček se zařadil za vedoucího Lorenza. V prvním kole se pak před Toma posunul ještě Dovizioso. Na rozdíl od minulých závodů však Tom v úvodních kolech na tuto dvojici nic neztrácel, což se ukázalo pro následující vývoj závodu, resp. Tomovo umístění v něm, jako rozhodující. Za našeho závodníka se propracoval De Angelis, který pak na konci cílové rovinky v nájezdu do 9. kola Toma předjel. Trojice vedoucích závodníků se poté začala našemu pilotovi postupně vzdalovat, naopak na Toma stahoval každým kolem Debon. 6 kol před cílem, kdy na našeho jezdce ztrácel už jen 1,3 vteřiny, však havaroval a Tomovi se tak otevřela již snadná cesta ke zopakování svého letošního maxima.
Tom Lϋthi:
„Okruh v Barceloně je velmi technicky náročný a vůbec se nám nedařilo najít dobré nastavení. Také mě trápí bolesti v rukou, u kterých zatím nevíme, z čeho pramení. Do závodu jsem tedy musel nastoupit pod injekcí, ale řekl bych, že se to na mém výkonu vůbec neprojevilo, až ke konci závodu jsem opět bolest trochu cítil. Jsem velmi rád, že jsem po nevýrazných kvalifikacích závod zvládl na takové úrovni a mohu se radovat se svým týmem ze zopakování letošního maxima.“
Sandro nastoupil do závodu na svém neoblíbeném okruhu s ambicemi udržet se v první skupině, bohužel jeho plány na lepší výsledek zhatila technická závada, kdy se přehříval motor jeho Aprilie, což vedlo ke ztrátě výkonu motocyklu. Přesto Sandro bojoval a odměnou mu bylo 11. místo v cíli, které vzhledem k problémům určitě není špatným výsledkem.

Informace o redaktorovi

Motorkáři.cz - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist