Bartola v cestě za titulem pro KTM nic nezastaví

Harald Bartol chce pro továrnu KTM získat titul Mistra světa, pokud ho Kallio nevybojuje v rovném souboji, je zřejmě odhodlán titul vybojovat u zeleného stolu.

Po Grand Prix Japonska podal tovární tým Red Bull KTM GP 125 oficiální protest proti motocyklu švýcarského jezdce Thomase Lüthiho. O tom, že stroj českého týmu ELIT Grand Prix Racing je v pořádku, se rozhodlo po krátkém zkoumání, nicméně šéf závodního týmu rakouské továrny KTM pan Harald Bartol novinářům vysvětlil, že důvodem protestu nebyl objem Lüthiho motoru, ale zamyšlení nad skutečností, že jezdec, kvůli jehož havárii byl závod přerušen, získal dvacet bodů do celkového hodnocení a tím si uhájil svou pozici právě před jezdcem Bartolova týmu.
"Důvodem tohoto protestu není nic osobního proti Thomasu Lüthimu, pouze jsme chtěli odstartovat diskusi o aktuálních pravidlech ve věci přerušení závodu po havárii nějakého jezdce," říkal Bartol novinářům krátce poté, co se dozvěděl, že Lüthi nebude diskvalifikován. "Myslím si, že sport potřebuje vyřešit toto pravidlo, které říká, že výsledek závodu se počítá dle průjezdu v předešlém kole, než v tom, ve kterém byl závod zastaven. Ředitel závodu pan Paul Butler souhlasil s tím, že potřebujeme o tomto pravidle diskutovat."
Celá událost nás musí přimět k zamyšlení. Ne o tom, zda toto pravidlo je dobré či nikoliv, to ať rozhodnou zainteresovaní. My by jsme se měli zamyslet nad tím, proč tuto diskusi nezahájil Bartol již po Grand Prix Německa, kde ze stejné příčiny byl zastaven závod po havárii Manuela Poggialiho. Nebylo to náhodou proto, že Poggiali nijak neohrožuje Kallia v boji o světový titul a proto není trnem v oku Haralda Bartola? Není to náhodou proto, že Lüthi vede šampionát a hvězda KTM je až za ním?
Nicméně Bartol přichází i s řešením tohoto problému. Navrhuje zavést například stejný systém jaký je u ploché dráhy, kde jezdec jenž havaruje, je automaticky diskvalifikovaný z výsledkové listiny. "Chci jen pravidlo, které je aplikované stejně pro všechny jezdce," končí Harald Bartol a zřejmě si neuvědomuje, že pravidlo o předčasném zastavení závodu je stejné pro všechny jezdce.

Informace o redaktorovi

Petr Štola - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist