Avintia: Zlepšení, ale velká časová ztráta

Jezdcům týmu CRT - Avintia Španělovi Ivanovi Silvovi a Kolumbijci Yonnymu Hernandezovi se sice podařily během druhého testu v Sepangu některá zlepšení na motocyklu FTR-Kawasaki, ale časový rozdíl zůstává i nadále hodně velký.

Tým CRT Avintia Racing - známý dříve pod názvem BQR - sice při druhém testování v Sepangu zaznamenal velké zlepšení ve vývoji svých motocyklů FTR-Kawasaki, ale časová ztráta na absolutní špičku je i nadále kolem 6 sekund. Na rozdíl od prvního testu ovšem tentokráte nebyly žádné problémy s motorem Kawasaki a tak se tým mohl věnovat nastavení podvozku FTR. Jak Yonny Hernandez, který přece jen sehnal peníze na své závodění, tak Ivan Silva, absolvovali velmi poctivě odkroužená kola. Pokroky byly zřetelné, ovšem zbývá ještě hodně práce, než bude motocykl CR konkurence schopný. Ostatně i Colinovi Edwardsovi s motocyklem Suter-BMW týmu Forward chybí tři sekundy.
Yonny Hernandez ví, že speciálně u elektrotechniky je ještě velký potenciál zlepšení a pocit pro přední kolo musí být taky lepší: "Jsem neobyčejně šťastný, že jsem opět v týmu a mohu pracovat s motocyklem. Naučil jsem se už používat kontrolu trakce a podařilo se mně zlepšit základní nastavení. Bohužel déšť a problémy s elektřinou mou práci zpomalily a ovlivnily. Poslední den byl ale velmi pozitivní a získali jsme hodně zkušeností a také zlepšení v nastavení motocyklu. Rozhodnou ale poslední tréninky před prvním závodem, to musíme vše správně zanalyzovat a to nejlepší pak použít.", hodnotil tři dny testů první Kolumbijec v MotoGP, Yonny Hernandez.
"Hlavně jsme se koncentrovali na Motor-Mapping a pracovali jsme hodně s kontrolou trakce. Je ale škoda, že jsme kvůli dešti nemohli první dva dny dodržet náš testovací plán. Ovšem to bylo pro všechny týmy úplně stejné. Poslední den jsme se zaměřili hlavně na nastavení podvozku. Ačkoliv se ještě musí zlepšit pocit z předního kola, tak motocykl je už daleko lépe ovladatelný. Jelikož už velmi dobře funguje motor, tak se můžeme na příštích testech zaměřit na motocykl jako celek. A potom budeme konkurence schopní", byl názoru zkušený 30-letý Ivan Silva, který už má na svém kontě zkušenosti ze závodění v MotoGP za tým Pramac-Ducati.

Jedno je zatím jisté, i když se to nedá na dálku časově vůbec srovnávat, tak jak Edwards s motocyklem Suter-BMW, tak především motocykly Aprilia - které testovaly ve Španělsku - se ukazují, že jsou na nejlepší cestě, stát se konkurence schopnými.

Informace o redaktorovi

Jiří Mikšík - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist